آخرین اخبار رسمی در حوزه رایانه و موبایل و خرید اینترنتی
پیشنهاد های ویژه نرم افزار آموزش زبان انگلیسی
یک شنبه 29 تير 1399 ساعت 14:45 | بازدید : 356 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

بنابراین بسیاری از گزینه های نرم افزار انگلیسی را یاد می گیرند ، بنابراین انتخاب آن سخت است. بهترین مکان برای شروع با ارزیابی یک نرم افزار این است که تصمیم بگیرید هدف یادگیری شما چیست.

آیا به دنبال راه هایی برای تمرین گرامر هستید؟
آیا می خواهید واژگان خود را گسترش دهید؟
آیا برای تمرین گوش دادن به فرصت هایی نیاز دارید؟
آیا به دنبال بازی هایی هستید تا یادگیری را سرگرم کننده تر کنید؟
آیا شما برای یک آزمون آنلاین آماده می شوید و می خواهید تمرینات به موقع داشته باشید؟
آیا شما فقط می خواهید برخی از عبارات اساسی را یاد بگیرید؟
آیا می خواهید تلفظ خود را بهبود ببخشید؟
آیا می خواهید یک برنامه ساختاری از طریق آن کار کند تا به شما کمک کند با انگیزه بمانید؟
همه موارد بالا؟
بسته به هدف شما ، نرم افزار انگلیسی یادگیری ممکن است برای شما بهتر از دیگری باشد. یکی از دلایلی که بسیاری از زبان آموزان این نرم افزار را مفید نمی دانند ، به این دلیل است که آنها امیدوارند CD یا اشتراک آنلاین به طرز جادویی در یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کند.

متأسفانه ، شما هنوز هم برای یادگیری باید کار را انجام دهید.

اگر زبان انگلیسی را یاد می گیرید ، گزینه های نرم افزار بی شماری هستند. علاوه بر گزینه های محبوب نرم افزار زیر ، بسیاری از برنامه های جدید نرم افزار آنلاین وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در حال حاضر ، من ویژگی های اصلی Rosetta Stone ، بگو به من بیشتر و زبان شفاف را بیان می کنم.

یادگیری نرم افزار انگلیسی: Rosetta Stone

روزتا استون پنج سطح مختلف برای یادگیری انگلیسی ارائه می دهد. دوره ها به صورت CD-ROM در دسترس هستند و می توانید آنها را از وب سایت آنها بارگیری کنید. این نرم افزار تعاملی است و به دانش آموزان آموزش می دهد که به زبان انگلیسی صحبت کنند ، بخوانند ، بنویسند و فکر کنند.

همچنین امکان حضور (با هزینه اضافی) برای جلسات آنلاین با انگلیسی زبانان مادری برای کمک به زبان آموزان در بهبود مهارت مکالمه وجود دارد. بازی های تقویت کننده زبان نیز برای تمرین های اضافی ارائه شده است.

چه چیزی باعث می شود رویکرد آنها در مورد چگونگی یادگیری زبان انگلیسی منحصر به فرد باشد؟ روزتا استونز سعی می کند تجربه غوطه وری را ایجاد کند ، جایی که کلمات و مفاهیم جدید را در یک ترتیب خاص معرفی می کند که به زبان آموزان کمک می کند تا به طور طبیعی به پاسخ های صحیح برسند. هنگامی که دانش آموزان کلمات و عبارات جدید را فرا می گیرند ، آنها می توانند واژگان بعدی را که معرفی شده است بطور غریزی درک کنند.

روزتا استون معتقد است محصول آنها به دانش آموزان کمک می کند تا با توجه به اینکه به سوالات به درستی یا نادرست پاسخ داده شده اند ، فکر خود را به طور طبیعی به انگلیسی شروع کنند و با توجه به اینکه به سوالات پاسخ صوتی و دیداری فوری می دهند ، فکر کنند.

یادگیری نرم افزار انگلیسی: اطلاعات بیشتری به من بگویید

بگو من بیشتر انگلیسی براساس یک رویکرد یادگیری با هدف کمک به زبان آموزان در استفاده از این زبان برای برقراری ارتباط است. این مرکز بر تمام مهارت های زبان از جمله صحبت کردن ، گوش دادن ، خواندن و نوشتن تمرکز دارد. آنها همچنین بر این باورند که دانستن نحوه یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان را ملزم می کند مهارت های فرهنگی فرهنگی خود را توسعه دهند و برای این کار فعالیت هایی داشته باشند.

هر درس با فعالیتی آغاز می شود که زمینه ای را دنبال می کند که به دنبال آن یک سری فعالیت ها انجام می شود که به اهداف و مهارت های مختلف زبان کمک می کنند. این دروس همچنین از فناوری تشخیص گفتار استفاده می کند که به زبان آموزان کمک می کند مهارت های گفتاری خود را توسعه دهند. به عنوان مثال ، آنها یک سریال تلویزیونی را لقب داده اند ، بنابراین زبان آموز می تواند خطوط شخصیت را با صدای بلند به انگلیسی صحبت کند (شبیه کارائوکه).

دروس CD / DVD نرم افزار شامل 37 نوع فعالیت مختلف در زمینه توانایی زبان است ، بنابراین تنوع زیادی وجود دارد. 10 سطح مختلف آموزش وجود دارد ، به علاوه دو سطح انگلیسی در شغل ، که زبان آموزان را از زبان انگلیسی مبتدی به مهارت زبان می برد. فراگیران می توانند برنامه ای از سطح 2 ، 5 یا 10 خریداری کنند (یا 10 سطح را به علاوه 2 سطح کاری خریداری کنند).

سرانجام ، اگر می خواهید تجربه یادگیری خود را شخصی سازی کنید و از نحوه یادگیری زبان انگلیسی پشتیبانی بیشتری داشته باشید ، Tell Me More همچنین جلسات شخصی خصوصی و خصوصی انگلیسی را از طریق وب کم ارائه می دهد.

 


یادگیری نرم افزار انگلیسی: زبان شفاف آنلاین
زبان شفاف آنلاین یک تجربه یادگیری را ارائه می دهد که کاملاً از طریق اینترنت تحویل داده می شود. این روش برای بسیاری از دانشجویان امکان تحصیل را فراهم می کند ، تا زمانی که آنلاین باشند و از اینترنت مناسب برخوردار باشند.

زبان شفاف "دوره های ضروری" را ارائه می دهد ، که در 33 درس از جمله اصطلاحات واژگان ، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن اصول زبان را طی می کند. زبان آموزان می توانند مهارتهای گفتاری خود را با مقایسه تلفظ خود با زبان گویندگان بومی تکمیل کنند.

زبان شفاف معتقد است که آنها یک روش منحصر به فرد برای یادگیری موثر انگلیسی را ارائه می دهند. آنها شامل یک سیستم یادگیری هستند که از ویژگی ویژه ای به نام سیستم تازه سازی یادگیری موارد یاد شده برخوردار است. این بدان معناست که اگر با موارد خاصی مشکل دارید ، آنها وقت بیشتری را صرف می کنید تا در آن امتیازات اقلامی را به شما اختصاص دهند و مواردی را که در آن تسلط دارید ، کمتر به شما اختصاص دهند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد برای یادگیری زبان انگلیسی سازنده واژگان Byki است که هزاران کلمه به دسته تقسیم شده است. این ویژگی شامل تلفظ گوینده بومی است که به شما امکان می دهد تلفظ کلمه را بشنوید و مقایسه کنید ، همچنین تصاویر ، دستور زبان مفید و نکات فرهنگی را ببینید.

ویژگی های اضافی شامل ، یک انجمن آنلاین ، کلمه روز ، پشتیبانی از مرجع زبان (مانند دستور زبان ، دستورالعمل یادگیری ، یادگیری فیلم) و موارد دیگر است.

هر یک از این گزینه های نرم افزار آموزش زبان انگلیسی یاد می گیرند برخی از فن آوری های برتر و روش های آموزش در مورد چگونگی یادگیری زبان انگلیسی از طریق خودآموزی یا پشتیبانی اضافی از یک معلم واجد شرایط را در بر می گیرد.

توصیه من این است که اگر می خواهید انگلیسی را با یکی از این شرکت ها یاد بگیرید ، قبل از خرید آن را آنلاین امتحان کنید. هر شرکت این گزینه را به عنوان گزینه ارائه می دهد. همانطور که در ابتدا گفتم ، یکی از دلایلی که نرم افزار همیشه به خوبی برای دانش آموزان کار نمی کند این است که آنها در استفاده از آن کوتاهی می کنند. گاهی اوقات یک کلاس ساختار یافته برای دانش آموزان خوب کار می کند و سایر نرم افزارها گزینه ای مناسب تر و مناسب تر است.

 

برچسب‌ها: یادگیری انگلیسی ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 از بهترین ایستگاه های رادیویی موسیقی در سراسر جهان
جمعه 27 تير 1399 ساعت 23:26 | بازدید : 257 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

موسیقی ساده ترین راه برای انتقال خود به خارج از محاصره است. از bossa nova و bluegrass گرفته تا بالیوود ، ما برای یک تور جهانی مجازی در نظر داریم

گرافیک تصویر برداری آیکون استریو رادیویی پرنعمت
عکس: دیانا یوهانا ولاسکز / آلامی
کریس ماس
منتشر شده در تاریخ 17 آوریل 2020 15.08 BST
794
104
هزاران رادیو دی جی در سراسر جهان برای پخش پاپ و راک آنگلوفون مشغول به کار هستند. اگر چنین چیزی به عنوان "موسیقی جهانی" برای آنها وجود داشته باشد ، REM و Queen هستند.

اما تعداد ایستگاه های رادیویی بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که موسیقی را از فرهنگ های خود ، گذشته و حال ، جریان اصلی و حاشیه پخش می کنند. وقتی صحبت از سفر مجازی می شود ، مسلما موسیقی ساده ترین و لذت بخش ترین راه برای انتقال مغز شما از Covidland به مکانهایی است که شما بازدید کرده اید یا قصد دارید به صورت حضوری انجام دهید.

شبکه بسیار آشوب آور است ، با ده ها مجموعه و قالب. اما در اینجا 10 تصویر صوتی برای کشف وجود دارد. میزان صدا را به سطح کانتینر مکزیکی تبدیل کنید.

نقشه جهان
Map the World که از اول آوریل در اسلو آغاز به کار کرد ، یک راهنمای مجازی برای جشنواره های جهانی است
در تاریخ 1 آوریل توسط افرادی که در پشت اسلو جهان قرار دارند - پخش موسیقی سالانه پایتخت نروژ (برنامه ریزی شده برای 27 اکتبر - 1 نوامبر) - این نقشه ساده یک راهنمای مجازی برای جشنواره های سراسر سیاره است ، با یک لیست پخش 20 آهنگ برای هر یک تهیه شده توسط برنامه نویسان محلی همانطور که تهیه کنندگان نقشه یادآور می شوند: "تمام اکوسیستم ما مورد تهدید قرار می گیرد ، خانواده جشنواره ما ، سالن های ما و همچنین همکاران و هنرمندان ما. ما به سادگی نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد و چقدر طول عمر قفل طول خواهد کشید. " بسیاری از جشنواره های امسال به تعویق می افتند یا لغو می شوند ، اما آهنگ هایی از Womad NZ ، Palestine Music Expo ، Macro Fest Panama و Bass Camp هند کمک می کند تا شکاف را به شکلی کوچک پر کنید. لیست های پخش نیز در Soundcloud قرار دارد.

بالیوود
آرم ایستگاه رادیویی یکپارچهسازی با سیستمعامل بالیوود
تبلیغات

محروم از تصاویر گیج کننده ، آهنگ های بالیوود می توانند متحرک و دلپذیر باشند. Retro Bollywood مانند Asha Bosos ، Geeta Dutt و Mukesh از Bangalore را منفجر می کند. موسیقی از دوران طلایی ، از اواسط دهه 50 و 80 ، دارای ملودی های روحانی است ، رشته های بالا می رود و تلفیقی از عناصر کلاسیک غربی و هند است. Hits of Bollywood شامل دو برنامه زندگی می کند - برای موسیقی جدید و پرنعمت - و نمایش هایی را به متن ترانه ها و خوانندگان مشهور اختصاص می دهد. موسیقی جدید اخیر بالیوود اغلب دارای تولید عالی و تنظیمات ارکستر غنی تر است.

برزیل
ایستگاه رادیویی ماتریکس در سالوادور دا بایا ، شمال شرقی برزیل.
ایستگاه رادیویی ماتریکس در سالوادور دا بایا. عکس: ماتریس
این کشور با اندازه قاره قریب به 15000 ایستگاه رادیویی دارد که کانال های مجاز و دزدان دریایی را شمارش می کند. بسیاری به خاطر داشتن جایر بولسونارو به عنوان رئیس ، نگران هستند اما موسیقی همیشه سنگ بنای فرهنگ برزیل بوده است. بوسا نوا برزیل آهنگهای دلپذیر جوزو گیلبرتو / سرجیو مندز را با افسانه هایی همچون ویلسون سیمونال ، نارا لئوسو با صدای شرجی و خواننده و گیتار نوازنده جاز Zé Renato ترکیب می کند. شهر سالوادور در ایالت شمال شرقی باهیا یک گلدان ذوب فرهنگ و موسیقی آفریقایی-برزیلی است. وب سایت جسورانه Matrix موسیقی و فرهنگ جهانی و انواع تحریکات روانی و جغرافیایی را با هم مخلوط می کند ، اما بر روی برچسب "Bahia، Brazil" کلیک کنید و به برخی از لیست های پخش عالی دسترسی پیدا خواهید کرد. MPB بزرگ (música محبوب brasileira) و نامهای Tropicália مانند خورخه بن و ماریا بتونیا وجود دارند ، اما فضیلت های کمتر شناخته شده ای مانند رافائل رابرلو و صدای بسیار جالب Afro-Bahian از Tribo Nação Ijexá نیز وجود دارند.

موسیقی مکزیکی و مرزی
رادیو کامپسینا
ایستگاه خود را در رادیو کامپسینا انتخاب کنید
تبلیغات

صدها ایستگاه رادیویی محلی در مکزیک وجود دارد ، و صداهای بومی را با راک و موسیقی پاپ خارجی مخلوط می کند - اما مکانهای ارائه دهنده یا مجری ها تمایل دارند که بین پشته های تبلیغاتی مرغ ارزان و اره برقی صحبت کنند. اینها می توانند به نوعی جوی باشند ، اگر شما به زبان لینگو صحبت کنید ، اما ویوا ال ماریاچی یک جشن باشکوه و بدون چت از رنچراس های خوش تیپ و بولرهای ملودراماتیک توسط خوانندگان عالی ، زنده و مرده است ، مانند خوزه آلفردو جیمز ، دیمیتریو گونزالز و لوچا ویلا . در سراسر مرز ، یک منبع قابل اعتماد از موسیقی پاپ لاتین ، آهنگ سازی Tejano و آهنگ های norteño - بدون وقفه زیاد - رادیو کامپسینا است. این ایستگاه های FM در هشت شهر ایالات متحده فعالیت می کند. من بهترین پیوند ققنوس را پیدا کردم.

آمریکا و کشور
دالی پارتون در Grand Ole Opry در نشویل اجرا می کند.
دالی پارتون در Grand Ole Opry در نشویل اجرا می کند. عکس: Larry McCormack / AP
به طرز عجیبی ، تورنتو مکانی است که می توانید برای یک جریان مستقیم و خنک آمریكا در آن زندگی كنید. ریشه های آمریکایی از آلیسون کراس گرفته تا مودکروچ تا گلن کمپبل صاف می شوند. برخلاف بسیاری از ایستگاه های رادیویی آنلاین ، لیست پخش دارای اعتبار کامل است و همچنین دارای لینک های برگشتی مفید است تا بتوانید به هر چیزی که از دست رفته اید گوش دهید. ایستگاه رادیویی WSM AM نشویل مکان مناسبی برای رفع دالی ، کنی و مرل ، و همچنین انجیل خوب ، bluegrass کلاسیک ، Americana و کشور صلیب آرامش بخش / MOR است. این ایستگاه در سال 1925 تاسیس شد و به عنوان خانه گراند اول اولپ معروف است

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 برنامه یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای اندروید!
پنج شنبه 26 تير 1399 ساعت 15:2 | بازدید : 259 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

افراد زیادی در این سیاره با گرامر بد وجود دارند. درد می کند ، اما حقیقت است گرامر بد در بعضی موارد اشکال ندارد. توییتر فقط 280 کاراکتر دارد. بعضی اوقات اشکالی ندارد که کلمه را غلط یا کلمات را کوتاه کنید تا متن کامل شود. این فقط یک مثال است. با این حال ، بسیاری از مردم می توانند از کمی کار در مورد دستور زبان استفاده کنند و این شامل من است. در اینجا بهترین برنامه های دستور زبان برای اندروید ارائه شده است! لطفا توجه داشته باشید ، اینها بیشتر در آموزش گرامر انگلیسی تمرکز دارند. البته ، شما می توانید درس دستور زبان قطعی را از AP ​​Stylebook با یک اتصال مارپیچ مرتب و با قیمت حدود 33 دلار دریافت کنید.

گرامر اساسی انگلیسی
گرامر انگلیسی در استفاده
آزمون گرامر انگلیسی
صفحه کلید گرامری
گرامر انگلیسی را یاد بگیرید
فرهنگ لغت Merrriam-Webster
گرامر و نگارشی آکسفورد
اودمی
YouTube
در واقع هر برنامه ereader
در اینجا برخی از برنامه های گرامر و انگلیسی بیشتر به نظر می رسد که دوست دارید!
10 بهترین برنامه یادگیری انگلیسی برای اندروید!
10 بهترین برنامه انگلیسی برای Android
گرامر اساسی انگلیسی
قیمت: رایگان / 1.49 دلار

Grammar Basic English یکی از اساسی ترین برنامه های دستور زبان است. این برنامه دارای انواع درس و تست برای دستور زبان بهتر است. این شامل بیش از 230 درس گرامر ، بیش از 480 تست کوتاه و یک رابط کاربری آسان برای طراحی متریال است. این زبان همچنین دارای بیش از 100 زبان با یک مترجم است. به این ترتیب می توانید مشاهده کنید که کلماتی که در زبان مادری شما برای کسانی که یادگیری دیگری دارند ، معنی دارد. این برنامه با تبلیغات رایگان است. یک نسخه حرفه ای با قیمت بسیار مناسب 1.49 دلار در دسترس است.

بارگیری در بازی GOOGLE!
گرامر عمومی انگلیسی - بهترین برنامه های گرامر برای اندرویدی

گرامر انگلیسی در استفاده
قیمت: رایگان / حداکثر 15.50 دلار

English Grammar in Use یک برنامه دستور زبان توسط استاد گرامر ریموند مورفی است. این کتاب بر اساس پرفروش ترین کتاب با همین نام است. این برنامه انواع فعالیت ها و درس های مربوط به دستور زبان را ارائه می دهد. این مجموعه شامل 145 نقطه گرامر است. نسخه رایگان با کمتر از این ارائه می شود. شما می توانید بقیه را به عنوان خرید درون برنامه خریداری کنید. این قطعاً یکی از گرانترین برنامه های دستور زبان است. با این حال ، با توجه به خالق آن ، احتمالاً ارزش آن را دارد. برخی از شکایات در مورد اشکالات اطراف برنامه وجود دارد. با این حال ، به نظر می رسد اکثریت نسبتاً کمی از آن لذت می برند.

بارگیری در بازی GOOGLE!

آزمون گرامر انگلیسی
قیمت: رایگان


تست گرامر انگلیسی یکی از محبوب ترین برنامه های دستور زبان است. این یک تن از محتوا ، از جمله 1200 تمرین در کل. این برنامه کشیده شده است که در سراسر سطح مهارت های مختلف ، آزمون ها ، و غیره همچنین آن را ردی از نمرات و پیشرفت شما. این قطعاً برنامه ای نیست که بتوانید طی یک روز یا حتی یک هفته از طریق آن فشار دهید. این برنامه تجربه را در یک UI با طراحی مدرن و جالب با طراحی مدرن نیز تجربه می کند. تبلیغات نیز به اندازه سایرین جذاب نیستند. در غیر این صورت ، این برنامه کاملاً رایگان است.

بارگیری در بازی GOOGLE!
تست دستور زبان انگلیسی - بهترین برنامه های انگلیسی

دستور زبان
قیمت: رایگان

Grammarly یکی از جدیدترین برنامه های گرامر رایگان است. در واقع این صفحه کلید است ، شبیه به Gboard یا SwiftKey. این شامل ویژگی هایی مانند خودکار صحیح است. با این حال ، همچنین سعی می شود دستور زبان خود را به محض تایپ اصلاح کنید. این کار مواردی مانند کاما ، شکل فعل ، غلط خواندن ، کلمات از دست رفته و کلمات اشتباه گرفته شده را توصیه می کند (مانند استفاده به جای بیش از حد). این یک برنامه نسبتاً جدیدتر است. هنوز هم برخی از اشکالات و برخی از ویژگی ها مانند تایپ ژست از دست رفته است. با این حال ، ما انتظار داریم با گذشت زمان اصلاحاتی برای این مسائل انجام شود. صفحه کلید بدون تبلیغات یا خریدهای درون برنامه ای در زمان نوشتن این مقاله رایگان است. این ممکن است در نهایت تغییر کند.

بارگیری در بازی GOOGLE!
عکس گرامری تصویر 2020

گرامر انگلیسی را یاد بگیرید
قیمت: رایگان / 2.99 $

Learn English Grammar یک برنامه خوب و اساسی برای دستور زبان است. این برنامه شامل بیش از 100 موضوع گرامر محبوب به همراه بیش از 2000 سوال گرامر با توضیحات ، تصاویر و نمونه های نسبتاً ساده است. شما قطعاً نمی توانید طی چند روز این مورد را طی کنید. این برای تمرینات اساسی ، به ویژه برای کسانی که در دبیرستان یا کالج ابتدایی هستند ، عالی است. به عنوان یک کمک هزینه تحصیلی ، حتی اگر نام برنامه عالی نباشد ، جزء بهترین مطالب موجود است.

بارگیری در بازی GOOGLE!
آموزش دستور زبان انگلیسی تصویر صفحه 2020

ما برخی از لیست های APP بیشتر را برای شما توصیه کرده ایم! یک کلیک کنید!
15 بهترین برنامه رایگان آندروید در حال حاضر در دسترس است!
10 بهترین برنامه اندرویدی برای یادگیری زبان اسپانیایی!
دیکشنری Merriam-Webster
قیمت: رایگان / 3.99 $


برنامه های فرهنگ لغت نوعی استاندارد برای مطالعه انگلیسی است. آنها تعاریف کلمات ، انواع کلمات ، تلفظ ها و مثال ها را به شما نشان می دهند. این برنامه همچنین شامل پازل واژگان ، جستجوی صوتی ، اصطلاحنامه ، تلفظ صوتی و موارد دیگر است. نسخه رایگان همراه با تمام ویژگی های فوق الذکر است. در همین حال ، نسخه پرداخت شده ، تعاریف موضعی بیشتری را اضافه می کند (اسمهای مناسب ، اصطلاحات خارجی) ، 20000 کلمه اصطلاحنامه کلمه ای ، و بدون تبلیغات. این تقریباً به خوبی برنامه های فرهنگ لغت است.

بارگیری در بازی GOOGLE!
این عکس صفحه دیکشنری دیکشنری merriam webster برای بهترین برنامه های دستور زبان برای اندروید است

گرامر و نگارشی آکسفورد
قیمت: رایگان / حداکثر 10.99 $

گرامر و نگارشی آکسفورد همان چیزی است که این نام می گوید. این برنامه بیش از 250 قانون دستور زبان و نگارشی را روشن و تشریح می کند. از s استفاده می کند

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی گوشی پرچمدار هواوی P40 پرو؛ شاید وقتی دیگر
یک شنبه 22 تير 1399 ساعت 16:5 | بازدید : 275 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

هواوی P40 پرو نماینده تازه نفس غول تکنولوژی چین در بخش سنگین وزن دنیای موبایل است که به زودی وارد بازار کشورمان هم می شود. این گوشی با اختلاف در صدر جدول بهترین های عکاسی ایستاده تا مسیر دیگر اعضای این خانواده یعنی سری P را ادامه دهد. سال گذشته هواوی P30 پرو یک تنه استانداردهای عکاسی با موبایل را جابجا کرد و حالا P40 پرو با ترکیبی حرفه ای تر آمده تا به دیگران نشان دهد هنوز راه برای پیشرفت باز است.

پرچمدار جدید هواوی با چیپست Kirin 990 5G عرضه می شود اما مودم 5G آن تا مدتی نامعلوم بیکار خواهد بود. اگرچه زمزمه هایی از راه اندازی شبکه 5G در ایران به گوش می رسد ولی احتمالاً راه درازی تا راه اندازی این شبکه برای مصرف عمومی در پیش داریم. نمایشگر 90 هرتزی هم ویژگی شاخص دیگریست که برای اولین بار به گوشی های این شرکت آمده و هواوی P40 پرو را از نظر سخت افزاری به محصولی کامل تبدیل می کند. بخش نرم افزاری اما زیر سایه سنگین تحریم و فقدان سرویس های موبایل گوگل قرار گرفته تا انتخاب این محصول پیشرفته را با اما و اگر همراه کند. در ادامه با بررسی P40 پرو همراه ما باشید.

 

مشخصات هواوی P40 پرو
نمایشگر 6.58 اینچی اولد با رزولوشن تمام اچ دی
فریم آلومینیومی و بدنه شیشه ای
چیپست Kirin 990 5G
8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی
اندروید 10 به همراه EMUI 10.1
دوربین اصلی چهارگانه
دوربین سلفی دوگانه
باتری 4200 میلی آمپر ساعتی
وزن 209 گرم
قیمت نامشخص
طراحی و کیفیت ساخت


هواوی می گوید طراحی P40 پرو را از جریان آب الهام گرفته؛ یعنی مثلاً تصویر روی نمایشگر به جریان درآمده و از لبه ها به فریم آلومینیومی براق سرریز می شود و از این داستان ها. بر همین اساس با نمایشگری طرف هستیم که هر چهار طرفش خمیده است و نام جدیدی هم دارد: «اُوِرفلو دیسپلی». هواوی با این طراحی چشم نواز توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را به 92 درصد برساند که در دنیای موبایل کم نظیر است. انحنای لبه های شیشه جلو و به ویژه لبه پایینی به اجرای ژست های حرکتی هم کمک می کند.

البته در این دریای تصویر، جزیره نسبتا بزرگی هم وجود دارد که دوربین های سلفی و سنسور IR مخصوص تشخیص چهره را در خود جای داده است. این حفره کپسولی تقریباً در تمام شرایط، تجربه بصری فوق العاده شما را مختل می کند. با توجه به حاشیه 2-3 میلیمتری بالای صفحه شاید بهتر بود که هواوی از همان بریدگی معمول در بالای صفحه استفاده می کرد. البته می توانید از منوی تنظیمات، این حفره را با نوار مشکی بپوشانید ولی بیش از یک سانتیمتر از نمایشگر را از دست می دهید.

 

هواوی ظرافت ویژه ای را در طراحی P40 پرو به خرج داده؛ از لبه های فریم فلزی که مثل موج به سمت شیشه جلویی کشیده شده تا مقاومت بدنه در برابر ضربه را بیشتر کند، تا دکمه هوم که کمی فرورفتگی دارد و با رنگ قرمز مشخص شده. تمام اجزای گوشی با بالاترین دقت ممکن کنار هم قرار گرفته اند. وقتی گوشی را در دست می گیرید، نتیجه تلاش هواوی را به خوبی حس می کنید. در واقع P40 پرو یکی از باکیفیت ترین و خوش ساخت ترین گوشی های سال 2020 محسوب می شود و با وزن 209 گرم در زمره سنگین ترین ها هم جای می گیرد.

 

پشت بدنه شاهد ماژول بزرگ و برآمده مستطیلی دوربین هستیم که به استاندارد کنونی دنیای موبایل بدل شده و جادوی هواوی را در خودش جای داده. چهار دوربین به همراه فلاش دوگانه و میکروفون در این ماژول دیده می شوند، به علاوه یک حسگر IR و یک سنسور طیف سنج محیطی که دیده نمی شوند.

 

هواوی P40 پرو در سه رنگ براق (مشکی، آبی و سفید) و دو رنگ مات (خاکستری و طلایی) عرضه می شود، از جک هدفون بی بهره است و اسپیکر مکالمه هم ندارد. هواوی در این گوشی هم صدا را از طریق نمایشگر به گوش شما می رساند، بنابراین متأسفانه خبری از اسپیکر استریو نیست. حسگر اپتیکال اثر انگشت هم زیر نمایشگر تعبیه شده و برخلاف نسل های قبل، سرعت و دقت بسیار خوبی دارد.

نمایشگر


سرانجام هواوی هم به جرگه دیگر سازندگان پیوست و اولین گوشی خود را با نمایشگر 90 هرتزی معرفی کرد. نمایشگر 6.58 اینچی P40 پرو با رزولوشن 2640×1200 پیکسل توانایی نمایش 441 پیکسل در هر اینچ را دارد و نسبت تصویر هم رقم نامعمول 19.8:9 است. از این اعداد که بگذریم، با یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل روبرو هستیم.

نمایشگر هواوی P40 پرو با نمایش رنگ های جذاب و زنده به راحتی نگاه شما را به خودش خیره می کند. غنای رنگ فوق العاده، نسبت کنتراست بی نهایت و زاویه دید عالی سه ویژگی اصلی این نمایشگر هستند. جالب اینکه برخلاف اکثر پنل های اولد و امولد، با تغییر زاویه دید شاهد تغییر رنگ صفحه نیستیم. هواوی همچنین دو حالت برای نمایش تصویر در نظر گرفته: حالت Vivid که با فضای رنگ وسیع DCI-P3 مطابقت دارد و حالت Normal که فضای رنگ استاندارد sRGB را پوشش می دهد. در هرکدام از این حالت ها امکان تنظیم دستی دمای رنگ نیز وجود دارد. همان طور که گفتیم حفره کپسولی بالای صفحه بسیار بزرگ است و راهکار هواوی برای پوشش این حفره با نوار مشکی هم نتیجه مطلوبی ندارد.

تجربه اندروید با صفحه 90 هرتزی واقعا جذاب و دلچسب است، البته نه به اندازه صفحه 120 هرتزی سری گلکسی S20 (بررسی دیجیاتو). با این حال صفحه 90 هرتزی به اندازه صفحه 120 هرتزی باتری مصرف نمی کند. هواوی در منوی تنظیمات نمایشگر به شما اجازه می دهد که برای کاهش مصرف انرژی، نرخ رفرش 60 هرتز را انتخاب کنید. البته تست های ما نشان داد اختلاف مصرف باتری در این دو حالت اصلا چشمگیر نیست. در بخش باتری بیشتر در این رابطه صحبت می کنیم. همچنین به لطف صفحه اولد می توانید از نمایشگر همیشه روشن با طرح های مختلف نیز در این گوشی استفاده کنید.

 

تنها نقطه ضعف نمایشگر هواوی P40 پرو را می توان حداکثر روشنایی آن دانست که در حالت خودکار نهایتاً به حدود 530 نیت می رسد. اگرچه همچنان می توانید در اکثر شرایط نوری محتوای صفحه را ببینید، ولی این رقم اختلاف زیادی با پرچمداران کنونی بازار دارد. به عنوان مثال حداکثر روشنایی صفحه گلکسی S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب حدود 900 و 800 نیت است.

 

نمایشگر P40 پرو از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می کند اما برای استفاده از این قابلیت باید محتوای مناسبش را پیدا کنید، که کار سختیست.

نرم افزار


هواوی P40 پرو با اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10.1 و البته بدون سرویس های گوگل به دست شما می رسد. اپ گالری جایگزین پلی استور شده و سرویس های موبایل هواوی یا HMS هم جای GMS را گرفته اند. پیش از این در مطالب مختلف در مورد HMS صحبت نموده و سازگاری اپلیکیشن های مختلف با HMS را نیز بررسی کرده ایم. تجربه استفاده از P40 پرو نشان داد هنوز تغییری در این وضعیت ایجاد نشده و تمام توضیحات مطالب قبل همچنان صادق هستند.

برای نصب برنامه ها باید به شکل ترکیبی از سه منبع اپ گالری، بازار و APKPure استفاده کنید. اپ گالری به هواوی آیدی نیاز دارد که ساختنش کار ساده ایست اما باید کشور دیگری جز ایران را انتخاب کنید. بازار بیشتر اپ های مورد نیاز شما را تأمین می کند ولی بعضی ها (از جمله کال آو دوتی موبایل و برنامه های بنچمارک) را فقط در APKPure خواهید یافت. سه ثانیه تبلیغ تمام صفحه پس از باز کردن اپ گالری هم به سرعت روی اعصابتان می رود.

 

اگر از کاربران قدیمی گوشی های آنر و هواوی باشید، رابط کاربری EMUI 10.1 برایتان کاملاً آشناست. در ادامه چند اسکرین شات از بخش های مختلف رابط کاربری این گوشی را در دو حالت تاریک و روشن می بینید.


یکی از ویژگی های جالب هواوی P40 پرو که به لطف سنسور IR در پنل جلو ممکن شده، امکان استفاده از گوشی با Air Gesture است. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون لمس صفحه، اسکرول کنید یا اسکرین شات بگیرید. البته بعید است این قابلیت در دنیای واقعی کاربرد زیادی داشته باشد. در حالت عادی می توانید از ژست های حرکتی شبیه آیفون یا دکمه های ناوبری مجازی استفاده کنید. پرچمدار جدید هواوی فرستنده مادون قرمز هم دارد تا با استفاده از اپلیکیشن ریموت داخل گوشی بتوانید دستگاه های مختلف را از راه دور کنترل کنید.

 

اپلیکیشن گالری در EMUI 10.1 به ادیتور هوشمند و پیشرفته ای مجهز شده که با استفاده از آن می توانید به راحتی عکس های خود را ویرایش کنید. حتی هوش مصنوعی توانایی حذف افراد اضافه در عکس را نیز دارد. البته این قابلیت هوشمند در نسخه آزمایشی نرم افزار P40 پرو که به دست ما رسیده وجود ندارد و نتوانستیم آن را تست کنیم.

از دیگر قابلیت های جدید EMUI 10.1 می توان به Sound Booster اشاره کرد که با استفاده از میکروفون های متعدد، صدای محیط را تقویت کرده و از طریق هدفون بلوتوث یا اسپیکر به گوش شما می رساند. البته کاربرد اصلی این ویژگی احتمالاً جاسوسی یا استراق سمع خواهد بود. علاوه بر Sound Booster، دستیار هوشمند Celia و اپلیکیشن ارتباطی MeeTime هم دو قابلیت جذاب دیگر در نسخه جدید رابط کاربری هواوی هستند که متأسفانه در این نسخه آزمایشی امکان تست آنها را پیدا نکردیم.

سخت افزار


هواوی P40 پرو به چیپست پرچمدار Kirin 990 5G مجهز شده که سال گذشته در جریان نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد و یکی از قوی ترین چیپست های دنیای موبایل محسوب می شود. این چیپست به مودم 5G یکپارچه مجهز شده اما با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، به احتمال زیاد تا مدت ها نمی توانید از آن استفاده کنید.

برای ارزیابی توان سخت افزاری به سراغ اپلیکیشن های اصلی بنچمارک رفتیم که در غیاب پلی استور، نصب آخرین نسخه آنها کمی دردسر دارد. البته می دانید که اپ آنتوتو چند وقت پیش به دلایل نامشخص از پلی استور حذف شد و این برنامه را باید مستقیماً از سایت اصلی دانلود کنید. نتایج به دست آمده برای هواوی P40 پرو در دو حالت عادی و پرفورمنس را در ادامه می بینید.

 

نتایج فوق اگرچه رکوردی را جابجا نمی کنند، اما پرچمدار جدید هواوی را در زمره قوی ترین گوشی های بازار قرار می دهند. فعال کردن حالت پرفورمنس هم بین 5 تا 10 درصد توان گوشی را افزایش می دهد ولی به بهای افزایش دما و مصرف انرژی تمام می شود. بر اساس نتایج بنچمارک آنتوتو، چیپست Kirin 990 5G با اختلاف ناچیز پس از اسنپدراگون 865، اپل A13 بایونیک و اگزینوس 990 قرار می گیرد.

در نهایت تمام پرچمداران دنیای موبایل به اندازه کافی توان سخت افزاری دارند تا نیاز حرفه ای ترین کاربران را برآورده سازند. هواوی P40 پرو هم به مراتب قوی تر از نیاز شماست. عملکرد روان این گوشی با نمایشگر 90 هرتزی هم حس سرعت و قدرت را برایتان ملموس تر می کند. بازی آسفالت 9 با بالاترین تنظیمات گرافیکی (High Quality) بدون هیچگونه لگ و تأخیر اجرا می شود، اما عجیب است که گزینه 60 فریم بر ثانیه در تنظیمات گرافیکی بازی دیده نمی شود. کال آو دوتی موبایل هم روی آخرین تنظیمات گرافیکی و نرخ رفرش (Very High) بدون هیچ افت فریمی اجرا می شود. نکته جالب اینکه حتی پس از یک ساعت بازی، گرمای بدنه گوشی اصلاً محسوس نیست.

 

هواوی P40 پرو از نظر ارتباطی یکی از کامل ترین گوشی های دنیاست. این گوشی با مودم 5G یکپارچه از اکثر باندهای شبکه LTE و 5G پشتیبانی می کند. وای فای 6 روی باند 160 مگاهرتز توانایی دستیابی به نرخ انتقال داده 2.4 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه وای فای را دارد که تقریبا دو برابر رقباست. بلوتوث 5.1 هم در این گوشی حضور دارد ولی به خاطر محدودیت های تجاری شاهد کدک های aptX یا aptX HD از کوالکام نیستیم. برای مکان یابی ماهواره ای هم سرویس های A-GPS دوبانده و GLONASS و BDS و GALILEO و QZSS و NavIC را در اختیار داریم.

دوربین


هواوی P40 پرو سردمدار عکاسی در دنیای موبایل است و با اختلاف در صدر جدول DxOMark قرار گرفته است. این گوشی با ترکیب شش دوربین، امکان عکاسی در شرایط مختلف را برای شما فراهم می کند. مشخصات کامل این دوربین ها را در ادامه می بینید:

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور 1/1.28 اینچی، لنز معادل 23 میلیمتری، ضریب اف 1.9، فوکوس خودکار با تمام پیکسل ها، لرزشگیر اپتیکال
دوربین اولتراواید 40 مگاپیکسلی، سنسور 1/1.54 اینچی، لنز معادل 18 میلیمتری، ضریب اف 1.8، فوکوس خودکار PDAF
دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی، سنسور 1/3.56 اینچی، لنز معادل 125 میلیمتری، ضریب اف 3.4، فوکوس خودکار PDAF، لرزشگیر اپتیکال
دوربین عمق سنج ToF سه بعدی
دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، سنسور 1/2.8 اینچی، لنز معادل 26 میلیمتری، ضریب اف 2.2، فوکوس خودکار
سنسور عمق سنج ToF سه بعدی همراه با سنسور مادون قرمز
دوربین های هواوی P40 پرو قابلیت های متعددی دارند که بررسی کامل آنها مطلب جداگانه ای را می طلبد. به همین دلیل در ادامه توضیحات کلی و چند نمونه عکس از این گوشی خواهید دید تا سر فرصت به طور کامل در مورد آنها صحبت کنیم.

 

رابط کاربری دوربین هواوی P40 پرو تفاوت زیادی با مدل های قبلی این شرکت و باقی پرچمداران بازار ندارد. حالت های عکاسی در نوار پایینی قرار گرفته اند و تنظیمات مربوط به آنها از نوار بالایی در دسترس شماست. منوی تنظیمات به جز انتخاب کیفیت فیلمبرداری (تا حداکثر 4K/60) گزینه مهم دیگری ندارد. حالت های دیگر عکاسی در قسمت more قرار گرفته اند که مهم ترین آنها اسلوموشن، تایم لپس و دوال ویو هستند. حالت عکاسی پرو امکانات عکاسی دستی را به طور کامل در اختیار شما می گذارد و حتی می توانید عکس های دوربین اصلی را با رزولوشن کامل یعنی 50 مگاپیکسل ثبت کنید.

 

دوربین های هواوی P40 پرو تا حدود 7 برابر بزرگنمایی اپتیکال را در اختیار شما می گذارند، یعنی از معادل 18 میلیمتری لنز فوق عریض تا معادل 125 میلیمتری لنز تله فوتو. پس از آن تا 10 برابر بزرگنمایی هیبریدی داریم که تقریباً بدون افت کیفیت انجام می شود و نهایتاً می توانید تا 50 برابر زوم دیجیتال را با افت محسوس کیفیت انجام دهید. محدوده تحت پوشش این دوربین ها را در دو عکس زیر می بینید. بزرگنمایی 50 برابری در شرایط واقعی کاربردی ندارد چون در این سطح از بزرگنمایی، جزئیات به طور کامل از دست می روند.

 

حتماً متوجه شدید که ابعاد عکس دوربین فوق عریض با دیگر دوربین ها تفاوت دارد. دلیل این موضوع، تفاوت نسبت ابعاد سنسور است که برای فیلمبرداری بهینه شده و از نسبت تصویر 3:2 به جای نسبت معمول 4:3 بهره می برد.

دوربین اصلی هواوی P40 پرو با ترکیب چهارگانه پیکسل ها، عکس 12 مگاپیکسلی تولید می کند. تصاویر این دوربین در دنیای موبایل کم نظیر است. جزئیات در تمام سطح تصویر به شکل مطلوبی ثبت می شوند، بازه دینامیکی فوق العاده است و رنگ ها هم تا جای ممکن به واقعیت نزدیک هستند. البته برخلاف انتظار، عکاسی از سوژه های نزدیک با این دوربین کار سختیست و برای فوکوس به مشکل می خورید. در ادامه چند نمونه عکس از دوربین اصلی این گوشی در نور کافی را می بینید.

 

 

 

 

 

دوربین اصلی P40 پرو در محیط کم نور توانایی هایش را به رخ می کشد. عکس های این دوربین از نظر بازه دینامیکی، جزئیات و غنای رنگ در بالاترین سطح دنیای موبایل قرار می گیرند. عکس ها معمولاً بدون نویز ثبت می شوند و وضوح قابل قبولی دارند. یکی از نقاط قوت اصلی این دوربین، ثبت فوق العاده هایلایت ها در محیط تاریک است ولی جزئیات در نقاط تاریک تا حدی از دست می روند. اگر نایت مود را فعال کنید، جزئیات سایه ها هم پدیدار می شوند اما باید چند ثانیه گوشی را ثابت نگه دارید. گاهی اوقات هم نایت مود باعث افزایش بیش از حد روشنایی عکس و اضافه شدن نویز می شود.

 

 

 

 

 

دوربین فوق عریض P40 پرو در دنیای موبایل رقیبی ندارد. برخلاف بقیه سازندگان، هواوی از سنسور بزرگ و پیشرفته ای استفاده کرده که کیفیتش نه تنها کمتر از دوربین اصلی نیست، بلکه گاهی اوقات در ثبت رنگ ها بهتر عمل می کند. البته لنز این دوربین به اندازه رقبا عریض نیست و فضای کمتری را پوشش می دهد، اما جزئیات در تمام سطح تصویر به طور یکدست و عالی ثبت می شوند و شاهد کاهش کیفیت یا اعوجاج در لبه های تصویر نیستیم. این دوربین در محیط تاریک هم عملکرد فوق العاده ای دارد و می توانید به راحتی از آن برای عکاسی شبانه استفاده کنید. اگر جزئیات عکس راضیتان نمی کند، می توانید نایت مود را فعال کنید. در این حالت کادر کمی بیشتر کراپ می شود و نسبت تصویر هم از 3:2 به 4:3 تغییر پیدا می کند. البته گاهی اوقات فعال کردن نایت مود باعث کاهش جزئیات لبه های تصویر یا کاهش کلی شارپنس تصویر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

می رسیم به دوربین تله فوتو پریسکوپی هواوی P40 پرو که تا 5 برابر بزرگنمایی اپتیکال را ممکن می سازد. این مقدار از بزرگنمایی تفاوت اساسی در فرایند عکاسی ایجاد نموده و کادربندی های جدیدی را به ذهن متبادر می کند. با این حال استفاده از دوربین تله فوتو پرچمدار جدید هواوی کار سختیست، چون هوش مصنوعی گوشی بارها و بارها تصمیم شما را نادیده گرفته و به دلخواه خود عمل می کند. در واقع اگر فرایند فوکوس روی سوژه کمی طول بکشد یا نور محیط اندکی کمتر از ایده آل باشد، گوشی به شکل ناگهانی دوربین تله فوتو را از مدار خارج کرده و دوربین اصلی با زوم دیجیتال را جایگزین آن می کند. طبیعتاً نتیجه کار هم عکسی فاقد جزئیات و بی ارزش خواهد بود. جالب اینکه در زوم 10 برابر این مسئله وجود ندارد و همواره دوربین تله فوتو فعال می شود. امیدواریم هواوی با آپدیت نرم افزاری این مشکل طاقت فرسا را حل کند.

digiato

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فلش مموری سوخته خود را تعمیر کنید
شنبه 21 تير 1399 ساعت 16:17 | بازدید : 267 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

گروه علمی وفناوری: Multi Flash Kit مجموعه ای از نرم افزارها برای دانلود و نصب سیستم عامل های ویندوز XP، ۲۰۰۰، Vista، ۷ است که شامل ابزارهای مرمت و احیای مستقیم از درایو USB و همچنین تشخیص، فرمت کردن، بازگرداندن فلش (درایوهای فلش) و اطلاعاتی در مورد تاریخ آن ها می باشد.

نرم افزارهای موجود در Multi Flash Kit:
۱- JetFlash Online Recovery: (تعمیر و بازیابی فلش های سوخته)نرم افزار JetFlash Online Recovery مخصوص تعمیر و بازیابی فلش های سوخته می باشد. در این نرم افزار ۹۰ درصد احتمال بازیابی فلش معیوب وجود دارد. عملیات بازیابی به صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت صورت میگیرد. کار با این نرم افزار بسیار آسان است کافیست که فلش مموری سوخته را به پورت یو اس بی رایانه وصل کنید و سپس به اینترنت متصل شوید در این هنگام با اجرای نرم افزار خواهید دید که عملیات بازیابی و تعمیر فلش در حال انجام است.
۲- HP USB Disk Storage Format Tool: ابزاری برای فرمت کردن فلش مموریها و ایجاد بوتیبل دیسک از فلش ها
۳- JetFlash Recovery Tool: (برنامه ای برای باز یابی فلش مموریها)اگر فلش مموری شما دچار اشکال شد و ارور داد و نه چیزی توانستید روی آن کپی کنید و نه از روی آن نمی توانید چیزی را به سیستم خود کپی کنید این برنامه فلش شما را نجات خواهد داد و کافی است روی Start کلیک کنید.
۴- D-Soft Flash Doctor: یک برنامه منحصرد به فرد برای بازیابی و زنده کردن فلش مموری های خراب شده
۵- Panda USB Vaccine: یک برنامه رایگان برای محافظت از فلش مموری ها در برابر تمام ویروسها و برنامه های مخرب
۶- My Disk Test: برنامه ای برای تست و بررسی فلش ممورهای ها SD Card / CF memory cards
۷- Check Flash: برای تست سرعت خواند و نوشتن روی فلش مموری ها و مدیریت و بازیابی پارتشین ها و عکس ها
۸- Chip Genius: برنامه برای بررسی و باز یابی چیپ فلش مموری ها
۹- Flashnul GUI: برنامه ای برای شناسایی و رفع ارور فلش مموری ها
۱۰- Flash Memory Toolkit: برنامه ویژه ای برای تعمیر و نگهداری ، تست و بازیابی اطلاعات از دست رفته و پشتیبان گیری از درایو فلش
۱۱- HDD Low Level Format Tool:فرمت کردن اطلاعات فلش مموری غیر بازیابی
۱۲- SanDisk RescuePro Deluxe:برنامه ای برای باز یابی اطلاعات از تمام کارتها دیجیتال مانندMMC, Memory Stick, Microdrive, SD, xD Cards, PCMCIA, VideoCD, DVD, …
۱۳- HD Tune Pro:نشان دهنده اطلاعات دقیق مانند دمای فلش مموری ها
۱۴- Komplekt MultiBoot USB:ایجاد بوتیبل دیسک از فلش ها

baharnews

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای خرید هدفون، ایرفون و هدست
جمعه 20 تير 1399 ساعت 14:19 | بازدید : 291 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

برای خرید بهترین هدفون با توجه به نیاز‌های خود، چه مولفه‌هایی را باید مد نظر قرار دهید؟ هر یک از مشخصات فنی هدفون به چه معنی است؟


مقالات مرتبط:
بررسی هدفون، ایرفون و هدست
برند‌های بسیاری به تولید انواع و اقسام هدفون‌ها می‌پردازند. در حال حاضر خریدارانی که به دنبال محصول مناسب با نیاز خود باشند، با پیچیدگی‌های بسیاری مواجه خواهند شد. مشخصات هدفون برای کاربران معمولی بسیار پیچیده خواهند بود و باید تسلط زیادی به فیزیک، الکترونیک و ریاضی داشته تا درک خوبی از این مشخصات فنی داشته باشید. با این حال نباید فراموش کرد که کیفیت نهایی هر هدفون مانند هر دستگاه در دنیای امروز، از روی مشخصات فنی قابل درک و پیش‌بینی نیست.

هدفون

با این حال درک مشخصات فنی کمک زیادی به کاهش کاندید‌های مدنظر هر کاربر خواهد کرد. پس از رسیدن به چند گزینه نهایی، پیشنهاد می‌شود تجربه‌ی کاربران حرفه‌ای، بررسی یا در صورت امکان شخصا به تجربه‌ی موسیقی با آن‌ها بپردازید و در نهایت نمونه‌ی مد نظر خود را خریداری کنید.

انواع هدفون
پیش از آغاز تحقیق در خصوص بهترین هدفون مطابق با نیاز خود، باید با انواع هدفون از لحاظ شکل و کاربرد آن آشنا شوید.

این ایر یا داخل گوش
هدفون‌های این‌ایر (In-ear) کوچک‌ترین نمونه‌های موجود هستند و داخل گوش‌ها قرار می‌گیرند که آن‌ها را ایرفون نیز می‌نامند. این دسته از هدفون‌ها در فاصله‌ی نزدیکی از پرده‌ی گوش قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل شاهد تولید کیفیت صدای بالایی از این دسته از محصولات هستیم. ایرفون‌ها همچنین به دلیل قرارگیری داخل گوش، به صورت قابل توجهی مانع از ورود نویز و صدای محیط به گوش می‌شوند.

هدفون وایرلس X3 جی برد Jaybird

 

ایرفون‌ها در بخش انتهایی خود دارای پوشش نرمی هستند که آن را ایرباد (Earbud) می‌نامند. عموما سازنده‌های ایرفون‌ها، محصولات خود را با ایرباد‌هادر اندازه‌های متفاوتی عرضه می‌کنند تا کاربران با توجه به اندازه‌ی کانال داخل گوش خود، از بهترین آن‌ها استفاده کنند. استفاده از اندازه‌ی نامناسب ایرباد‌ها، می‌‌تواند تاثیر زیادی روی تجربه‌ی کاربری بگذارد و علاوه بر ورود میزان زیادی از صدای محیط، در نهایت منجر به افتادن ایرفون‌ها از گوش شود.

ایرفون‌ها به دلیل اندازه‌ی کوچک خود، قابلیت حمل بالایی دارند و برای لذت از موسیقی در فعالیت‌های بدنی و باشگاه‌های ورزشی، گزینه‌ی ایده‌آلی به شمار می‌آیند. با این حال اندازه‌ی کوچک این محصولات، باعث شده است تا خروجی صدایی برابر با هدفون‌های بزرگ‌تر را نداشته باشند.

نقاط قوت:

قابلیت حمل بالا؛ با توجه به ابعاد کوچک و وزن اندک ایرفون‌ها، آن‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی برای کاربرانی است که همواره در حرکت و سفر بوده و به دنبال محصولی کاربردی هستند.

عایق‌بندی صدا؛ ایرباد‌ها به دلیل قرارگیری در داخلی لاله‌ی گوشی، توانایی زیادی در عایق‌سازی محیط برای عدم خروج صدای موسیقی به بیرون یا ورود نویز محیط اطراف به داخل گوشی دارند.

گزینه‌ی مناسب هنگام فعالیت‌های ورزشی؛ اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای تجربه‌ی موسیقی هنگام تحرک یا فعالیت‌های ورزشی هستید، ایرفون‌ها به لطف اندازه‌ی کوچک و وزن کمتر در کنار قرارگیری کامل در داخل لاله‌ی گوش، امکان افتادن را بسیار کاهش می‌دهند.

نقاط ضعف:

کیفیت صدا؛ اگر کیفیت بالا اولویت اول خرید شما است و به دنبال تجربه‌ی دقیق موسیقی هستید، ایرفون‌ها به دلیل درایور‌های کوچک‌تر توانایی کمتری در پخش صدا در مقایسه با برادر‌های بزرگ‌تر خود دارند.

گره خوردن سیم‌ها؛ یکی از بزرگ‌ترین معضلات ایرفون‌های سیمی، گره خوردن سیم آن‌ها است. راه‌کارهای مختلفی برای حل این مشکل توسعه یافته‌اند اما هیچ یک تاکنون موفق به حل کامل این مشکل نشده‌اند.

آن ایر یا روی گوش
هدفون‌های آن‌ایر (On-ear) اندازه‌ی بزرگ‌تری نسبت به ایرفون‌ها دارند و روی لاله‌ی گوش قرار می‌گیرند. این دسته از هدفون‌ها صدا را مستقیم به داخل کانال گوش هدایت می‌کنند. با این حال هدفون‌های روی گوش، صدای محیط را به خوبی ایزوله نمی‌کنند و عموم مواقع صدای موسیقی در حال پخش نیز به محیط بیرون نشت پیدا می‌کند.

راهنمای خرید هدفون

بسیاری از کاربران آن‌ایرها را راحت‌تر از هدفون‌های این‌ایر می‌دانند و همچنین این دسته از محصولات حرارت کمتری در داخل گوش ایجاد می‌کنند که در نتیجه در دراز مدت آسیب کمتری به سیستم شنوایی وارد می‌شود. با این حال هدفون‌های آن‌ایر به دلیل قرار گیری روی گوش‌ها، در استفاده‌ی طولانی منجر به آزار لاله‌‌‌ی گوش می‌شوند. خرید نمونه‌ی مناسب و مطابق با گوش، نکته‌ی بسیار مهمی است که هر کاربری هنگام خرید باید آن را رعایت کند. هدفون‌های روی گوش ترکیب مناسبی از کیفیت صدای عالی، عدم آسیب به سیستم شنوایی و قابلیت حمل بالا هستند.

نقاط قوت:

قابلیت حمل خوب؛ شاید این دسته از هدفون‌ها به اندازه‌ی ایرفون‌ها قابلیت حمل بالایی نداشته باشند، اما همچنان به لطف اندازه‌ی کوچک‌تر و وزن کم‌تر خود، برای جابجایی مداوم گزینه‌ی مناسبی هستند. برخی از انواع این هدفون‌ها قابلیت تا شدن و قرارگیری در کیفی مخصوص برای بهبود این مولفه را نیز دارند.

باتری‌های بزرگ‌تر؛ در صورتی که به دنبال خرید گزینه‌های بی‌سیم هستید، هدفون‌های آن‌ایر به لطف ابعاد بزرگ‌تر، باتری‌های حجیم‌تری نیز دارند تا امکان لذت طولانی‌تری از موسیقی داشته باشید.

کیفیت صدای بهتر؛ بسیاری از هدفون‌های آن‌ایر به لطف درایور‌های بزرگ‌ خود، کیفیت صدای خروجی خوبی را نیز به همراه خواهند داشت.

نقاط ضعف:

قابلیت‌ حمل سخت‌تر نسبت به ایرفون‌ها؛ با وجود ابعاد کوچک‌تر این هدفون‌ها نسبت به انواع دورگوش، هدفون‌های روی‌گوش گزینه‌ی مناسبی برای قرارگیری در جیب نیستند.

عدم عایق‌بندی مناسب؛ هدفون‌های روی گوش ضعیف‌ترین نمونه‌ها در عایق‌بندی محیط پخش موسیقی نسبت به نمونه‌های درون‌گوش یا دور‌گوش هستند.

اُوِر ایر یا دور گوش
هدفون‌های اُور ایر (Over-ear) به اندازه‌ی بزرگ خود، هنگام استفاده تمام لاله‌ی گوش را احاطه می‌کنند و دور آن قرار می‌گیرند. اندازه‌ی بزرگ این دسته از هدفون‌ها باعث شده است تا سازندگان بتوانند از درایور‌های بزرگ‌ و قدرتمند‌تری بهره ببرند که منجر به سطح بالاتر صدا و باس عمیق‌تر می‌شوند. همچنین در هدفون‌های دور گوش، درایور‌ها در فاصله‌ی دورتری نسبت به پرده‌ی گوش قرار می‌گیرند که این موضوع منجر به ایجاد صدایی فراگیر و شبیه‌سازی تجربه‌ی موسیقی در استودیو‌ها می‌شود.

هدفون دور گوش

هدفون‌های دور گوش به واسطه‌ی پوشش کامل محیط اطراف لاله‌‌ی گوش، توانایی بالایی در جلوگیری از ورود نویز و صدای محیط دارند. با این حال به دلیل اندازه‌ی بزرگ این هدفون‌ها، قابلیت حمل پایین‌تری دارند.

با این که با قاطعیت نمی‌‌توان اذعان کرد که کیفیت صدای خروجی هدفون‌های روی گوش بهتر از سایر نمونه‌ها است، اما این دسته از محصولات همچنان گزینه‌ی اول کاربران حرفه‌ای است.

نقاط قوت:

بهترین کیفیت صدا؛ هدفون‌های بزرگ دور‌گوش بهترین نمونه‌ها برای پخش موسیقی با کیفیت بالا هستند. درایور‌های بزرگ تاثیرگذارترین مولفه در تجربه‌ی بالای موسیقی این دسته از هدفون‌ها هستند.

باتری‌های حجیم؛ با وجود ابعاد بزرگ هدفون‌های دور گوش، تعجبی ندارد که این دسته از محصولات به حجیم‌ترین باتری‌ها در میان انواع هدفون مجهز هستند.

راحتی بالا؛ به دلیل قرارگیری ابرهای هدفون دور لاله‌ی گوش و عدم تماس آن‌‌ها، هدفون‌های Over-the-Ear در کنار تقسیم بهتر وزن، راحتی بیشتری را در استفاده‌ی طولانی مدت به ارمغان می‌آورند.

نقاط ضعف:

قابلیت حمل ضعیف؛ هدفون‌های دور گوش برای جابجایی بالا طراحی نشده‌‌اند و ابعاد بزرگ و وزن بیشتر آن‌ها، امکان حمل همیشگی را سلب می‌کنند. البته برخی از مدل‌ها همراه با کیف مخصوص عرضه می‌شوند؛ اما این موضوع به معنی حمل ساده‌ی آن‌ها و استفاده در هر شرایطی نیست.

قیمت؛ بسته به برند و مشخصات فنی، هدفون‌های دور گوش بازه‌ی قیمت گسترده‌ای دارند. اما عموما نمونه‌های باکیفیت این دسته از هدفون‌ها نسبت به برادران کوچک‌تر خود قیمت بیشتری دارند.

توان مورد نیاز؛ درایور‌ها بزرگ به توان بیشتری برای فعالیت نیاز دارند و به همین دلیل برخی از نمونه‌های باکیفیت هدفون‌های دور‌گوش، به آمپلی‌فایر برای پخش موسیقی محتاج هستند. پس پیش از خرید نمونه‌های گران، از توانایی‌های پخش‌کننده‌ی خود نیز مطمئن شوید.

بلوتوث و بی‌سیم
با افزایش استقبال کاربران از دستگاه‌های موبایل، هدفون‌های بدون‌سیم و بلوتوث نیز اکنون بازار به مراتب داغ‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارند. حذف جک هدفون در پرچمداران موبایل نیز یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل رجوع کاربران به این دسته از هدفون‌ها است.

سامسونگ گیر آیکون ایکس / Samsung gear iconx

هدفون‌های بدون سیم از باتری داخلی برای فعالیت بهره برده و با استفاده از بلوتوث به پخش‌کننده می‌شوند.

نقاط قوت:

حذف سیم؛ نبود سیم بزرگ‌ترین مشخصه و البته نکته‌ی مثبت در هدفون‌های بلوتوث است که کاربر از گره خوردن مداوم، امکان قطع شدن و سایر مشکلات آن راحت می‌کند.

کیفیت صدای خوب؛ کاربران حرفه‌ای همواره استفاده از هدفون‌های عادی را به انواع بی‌سیم ترجیح می‌دهند؛ زیرا معتقد هستند کیفیت پخش صدا در این دسته از هدفون‌ها هیچ‌گاه به کیفیت انتقال سیگنال با سیم نخواهند رسید. با این حال طی سال‌های گذشته و با پیشرفت فناوری بلوتوث، هدفون‌های بی‌سیم اکنون توانایی بسیار بالایی در پخش موسیقی دارند. البته پیش از خرید در نظر داشته باشید که پخش‌کننده‌ی شما از نسخه‌ی بلوتوث هدفون پشتیبانی کند.

نقاط ضعف:

عمر باتری؛ نگرانی از اتمام شارژ هدفون، یکی از بزرگ‌ترین معضلات استفاده از هدفون‌های بی‌سیم است. این موضوع در رابطه با انواع ایرفون بیشتر جلوه می‌کند و برخی مواقع تنها منجر به نارضایتی کاربران خواهد شد. پس پیش از خرید حتمااز عمر باتری هدفون مدنظر خود و میزان استفاده‌ی روزانه‌ی خود از آن، اطمینان حاصل کنید.

تداخل امواج ؛ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های بی‌سیم، امکان تداخل امواج است. با این حال با پیشرفت تکنولوژی بی‌سیم، شاهد کاهش قابل توجه این مشکل هستیم.

تطابق استاندارد ارتباطی؛ با این که پیشرفت فناوری بلوتوث منجر به افزایش محسوس کیفیت پخش موسیقی در هدفون‌های بی‌سیم شده است، اما مشکلاتی نظر عدم تطابق هدفون‌های جدید با گوشی‌های قدیمی‌تر که از کدک‌های aptX و LDAC پشتیبانی نمی‌کنند، هم‌چنان موجود است.

پشت‌باز و پشت‌بسته
هدفون‌ها جدا از اندازه‌ی خود، در دو دسته‌ی پشت باز (Open back) یا پشت بسته (Closed back) قرار می‌گیرند که به باز یا بسته بودن بخش پشتی هدفون اشاره دارد. عموما هدفون‌های پشت باز را انواع دور گوش تشکیل می‌دهند.

راهنمای خرید هدفون

هدفون‌های پشت‌‌بسته، صدای محیط را ایزوله کرده و همچنین شدت صدای بیشتری را به گوش‌ها ارسال می‌کنند. اما نمونه‌های پشت‌باز، صدای محیط را نیز به گوش‌ها انتقال می‌دهند و همچنین موسیقی در حال پخش به محیط اطراف نیز نشت پیدا می‌کند. اما این خصلت موجب تولید صدایی طبیعی‌ مانند استودیو‌ها می‌شود که کاربران حرفه‌ای و موسیقی‌سازان را به خود جلب می‌کند.

درک مشخصات فنی هدفون‌ها
درایور
مهم‌ترین بخش هدفون‌ها را درایور‌ یا واحد محرک تشکیل می‌دهند. این بخش وظیفه‌ی تبدیل سیگنال‌های الکتریکی را به صدا بر عهده دارند.

انواع مختلفی از درایور‌ها وجود دارند که تمامی آن‌ها شامل آهن‌ربا، کویل و دیافراگم هستند. آهن‌ربا و کویل وظیفه‌ی لرزاندن دیافراگم را بر عهده دارند که در نهایت با توجه به فرکانس لرزش این قطعه، صدای مورد نیاز تولید می‌شود.

راهنمای خرید هدفون

در مشخصات فنی هدفون‌ها، درایور‌ها را با قطر آن‌‌ها معرفی می‌کنند. به طور کلی می‌توان به این موضوع اذعان کرد که درایور‌های بزرگ‌تر توانایی صوتی بالاتر به خصوص در بازه‌‌ی فرکانسی پایین و باس را دارند؛ البه این موضوع همواره صادق نیست و استثنائاتی نیز دارد. در هدفون‌های دور گوش، درایور‌های ۴۰ میلی‌متر و بیشتر گزینه‌‌ی مطلوب و توانمندی به شمار می‌روند.

هدفون‌های داخل گوش به دلیل اندازه‌ی کوچک خود امکان بهره بردن از درایور‌‌های توانمند و بزرگ را ندارند. در همین راستا نیز برخی تولید‌کنندگان از دو درایور در محصولات خود استفاده می‌‌کنند؛ یکی از درایور‌های برای تولید باس و فرکانس پایین و دیگری برای فرکانس‌های میانی و بالا.

حساسیت و سطح فشار صدا
حساسیت و سطح فشار صدا (Sound Pressure Level) یکی دیگر از پارامتر‌های هدفون‌ها است که نشانگر حداکثر توانایی‌ آن‌ها در تولید صدای بلند است.

حساسیت توانایی تولید صدا از سیگنال‌های دریافتی را در هدفون‌ها نشان می‌دهد. SPL یا سطح فشار صدا عموما با واحد دسی‌بل (dB) نمایش داده می‌شوند. عموما هدفون‌ها بازه‌ی حساسیت ۸۵ تا ۱۲۰ دسی‌بل را دارند. برای آشنایی بیشتر با میزان حساسیت صدا لازم است بدانید که ترافیک شهری صدایی برابر با ۸۰ دسی‌بل، فریاد انسان سطح فشار صدای حدودی ۱۰۵ و لحظه‌ی تیک‌آف جت صدایی برابر با ۱۳۰ دسی‌بل تولید می‌کند.

صداهای بیشتر از ۱۲۰ دسی‌بل منجر به آسیب جدی سیستم شنوایی خواهند شد. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در رابطه با صدای بیشتر از ۸۵ دسی‌بل و اثرات آن بر سیستم شنوایی انسان‌‌ها، هشدارهای جدی و زیادی داده است که منجر به کاهش قدرت شنوایی خواهد شد.

امپدانس
امپدانس مشخصه‌ی مقاومت الکتریکی است و با واحد اهم نمایش داده می‌شود. این موضوع بدین معنا است که هدفون‌هایی با امپدانس بالا مقاومت بالاتری به جریان الکتریکی دارند و در نتیجه توان بیشتری نیاز است تا درایور‌های آن‌ها به حرکت دربیایند.

هدفون‌های طراحی شده برای موبایل‌ها، امپدانس پایینی (کمتر از ۳۲ اهم) دارند و در نتیجه با توان اندک گوشی‌های هوشمند قابلیت پخش باکیفیت صدا را دارند. این در حالی است که هدفون‌های حرفه‌‌ای امپدانس به مراتب بالاتری (۳۰۰ اهم یا بیشتر) دارند و امپلی‌فایر جداگانه‌ای برای پخش صدا نیاز دارند.

هدفون‌هایی با امپدانس پایین نقاط ضعف خاص خود را نیز دارند. این هدفون‌ها در حالی که از ولتاژ کمتری استفاده می‌کنند، جریان بالاتری برای عملکرد مناسب خود نیاز دارند. جریان بالا منجر به لرزش می‌شوند که نتیجه‌ی این پدیده تولید نویز است. بدین ترتیب هدفون‌های امپدانس پایین نویزی «هییسس» مانند در پس‌زمینه‌ی خود دارند که بسته به کیفیت ساخت هدفون، کم یا زیاد است.

باید همواره در نظر داشته باشید که هدفون را با توجه به منبع پخش صدای خود انتخاب کنید. در صورتی که هدفون‌های حرفه‌ای و امپدانس بالا را به گوشی‌های هوشمند متصل کنید یا از هدفون‌های رده پایین با امپدانس کم و اتصال آن‌ها به امپلی‌فایر بهره ببرید، با نویز یا عدم توانایی پخش مناسب و باکیفیت صدا مواجه خواهید شد.

بازه‌ی فرکانس پاسخ‌دهی
بازه‌ی فرکانسی صدا که هدفون‌ها توانایی تولید آن را دارند، فرکانس پاسخ‌دهی نام دارد؛ این مولفه با هرتز سنجیده می‌‌شود. اعداد پایین‌تر بازه‌ی فرکانسی مربوط به اصوات بم و میزان توانایی تولید هدفون در تولید باس (Bass) است. در طرف دیگر فرکانس بالا نیز به معنی صداهای زیر یا تریبل (Treble) است. عموم هدفون‌های بازار توانایی عملکرد در بازه‌ی فرکانسی ۲۰ تا ۲۰٬۰۰۰ هرتز را دارند که برابر با بازه‌ی شنوایی انسان‌ها است.

راهنمای خرید هدفون

با این که میزان بازه‌ی فرکانسی به خوبی نشانگر کیفیت صدای خروجی هدفون‌ها نیست، اما این مشخصه به خوبی نشانگر هدفون‌ و هدست مناسب برای سبک کاربری و موسیقیایی کاربران است. به عنوان مثال اگر به سبک موسیقی هاوس و بیس زیاد علاقه دارید، باید به دنبال هدفونی با توانایی بالا در پخش صداهای بم و حداقل فرکانس کم باشید.

اغتشاشات هارمونیک
مقدار کلی اغتشاشات هارمونیک (THD) بیانگر سطح اغتشاشات در حداکثر صدای خروجی هدفون است.

هدفون‌ها صدا را از طریق لرزش دیافراگم درون درایور تولید می‌کنند. در سطح (ولوم) صدای بالا، امکان عدم توانایی دیافراگم برای لرزش در سرعت بالا وجود دارد که به این دیده اغتشاش می‌گویند. میزان THD‌ با واحد درصد بیان می‌شود و هرچه کمتر باشد، نشان از توانایی هدفون در پخش اصوات با سطح صدای بالا دارد. عموم هدفون‌های بازار اغتشاش هارمونیک کمتر از ۱ درصد دارند این در حالی است که این میزان در هدفون‌های حرفه‌ای به مراتب کمتر است.

حذف نویز
مهم‌ترین مشخصه‌‌ی هدفون‌های نویز کنسلینگ (Noise-Cancelling) تجهیز به میکروفن و پردازنده‌ است. آن‌ها صدای محیط را ضبط کرده و سپس موج معکوسی ایجاد می‌کنند و آن را به هدفون‌ها دوباره باز می‌گرداند تا نویز موجود در محیط حذف شود.

هدفون بوز

عملیات حذف نویز در صدا‌های محیطی فرکانس‌های پایین به خوبی کار می‌کند؛ این در حالی است که این پروسه تاثیر کمتری در فرکانس‌های میانی و بالا دارد. بدین ترتیب اگر در هواپیما باشید، صدای پیشرانه‌های هواپیما به خوبی فیلتر می‌شوند و آن‌ها را نخواهید شنید در حالی که این عملیات تاثیر خوبی بر صدای گریه‌ی کودک کنار شما نخواهد داشت.

عملیات حذف نویز به توان الکتریکی نیاز دارد و بسته به برند و الگوریتم کاری آن‌ها، نحوه‌ی دریافت نویز، پردازش و در نتیجه فیلتر آن در هدفون‌ها، کاملا متفاوت خواهد بود.

عایق‌بندی صدا
هدفون‌های عایق صدا، به نحوی طراحی شده‌‌اند که به صورت فیزیکی از ورود نویز محیط و البته خروج صدا به محیط اطراف، جلوگیری کنند. تنها هدفون‌های پشت بسته در انواع دور-گوش و داخل-‌گوش، توانایی ایجاد محیطی ایزوله برای پخش موسیقی را دارند.

در این دسته از هدفون‌ها عموما امکان سفارشی‌سازی (مخصوصا در انواع ایرفون) وجود دارد. سری‌‌های متنوع در ابعاد مختلف امکان استفاده از نمونه‌ی ایده‌آل برای هر کاربر با اندازه‌های متفاوت لاله‌ی گوش را فراهم می‌کند.

هدفون‌های عایق صدا نیازی به توان برای حذف نویز نداشته و همانند برادران گران‌تر خود در محدوده‌ی فرکانسی خاصی فعالیت نمی‌کنند و از ورود عموم صداهای محیط به داخل گوش کاربران جلوگیری می‌کنند. اگر علاقه‌ی زیادی به تجربه‌ی صدایی خالص از موسیقی بدون وجود هرگونه نویز محیطی داشته و البته بودجه‌ی زیادی برای تهیه‌ی انواع نویز‌کنسلینک ندارید، هدفون‌های عایق صدا بهترین گزینه خواهند بود.

صدای سه بعدی
گوش انسان توانایی تشخیص جهت صدا را دارد. شرکت‌های سازنده نیز در تلاش هستند تا با پخش موسیقی از جهات مختلف به شبیه‌سازی محیط اتاق یا کنسرت بپردازند. عموما هدفون‌های دور گوش به دلیل فضای بزرگ‌تر، توانایی بیشتری برای این مساله دارند؛ این در حالی است که ایرفون‌ها به دلیل تزریق مستقیم صدا به داخل محفظه‌ی گوش، توانایی بسیار کمتری در این زمینه دارند.

راهنمای خرید هدفون

هموما هدفون‌های مخصوص بازی و گیمینگ توانایی بیشتری در پخش صدای سه بعدی دارند. درک صدای بهتر محیط یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها هنگام تجربه‌ی بازی‌ها است و در همین راستا شرکت‌های فعال در عرصه‌ی تولید هدفون‌های گیمینگ، از روش‌های متفاوتی مانند تعبیه‌ی چند درایور در هر گوشی هدفون، برای دستیابی به این هدف استفاده می‌کنند.

صدای فلت یا خنثی
شاید واژه‌ی فلت (Flat)‌ را بین عاشقان و کاربران حرفه‌ای موسیقی شنیده باشید. این موضوع به معنای توانایی هدفون در پخش امواج صدا بدون کمتری تغییر در آن‌ها، است. شاید در ابتدا فکر کنید این قابلیت بسیار کاربردی بوده و تمامی هدفون‌ها باید به آن مجهز شوند.

راهنمای خرید هدفون

به طور خلاصه، صدای تخت یا فلت چندان جذاب نیست. به همین دلیل بسیاری از تولید‌کننده‌ها در محدوده‌های فرکانسی خود اقدام به تغییر امواج کرده تا موسیقی نهایی را برای کاربران جذاب‌تر کنند. این موضوع به هیچ وجه نکته‌ی منفی تلقی نمی‌شود و برند‌های مطرح تولید‌کننده‌ی هدفون نیز محصولات خود را در دو دسته (پخش Flat‌ و پخش جذاب‌تر موسیقی) عرضه می‌کنند. سری HD و مومنتوم سنهایزر بهترین مثال در این خصوص است.

به دلیل سلیقه‌ی متفاوت موسیقی بسیاری از کاربران، تقویت Bass یا Treble نتیجه‌ی جذاب‌تری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. هدفون‌هایی با قابلیت پخش Flat موسیقی، کاربرد زیادی برای سازندگان قطعات موسیقی خواهند داشت. اگر موسیقی‌ساز نیستید، نیازی هم به این دسته از هدفون‌ها نخواهید داشت. مگر به دنبال تجربه‌ی ناب و اصلی قطعات موسیقی خود باشید.

دیگر مشخصه‌های مهم هدفون‌ها
عمر باتری

امکان استفاده‌ی طولانی مدت از هدفون‌های بی‌سیم بدون نگرانی در خصوص اتمام شارژ آن‌‌ها، مولفه‌ای بسیار مهم است که هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید.

سیم جداشدنی

بسیاری از هدفون‌های روی‌گوش یا دور‌گوش، به جک ۳.۵ میلی‌متری مجهز هستند تا امکان تعویض سیم برای کاربران در دسترس باشد. بد نیست بدانید سیم‌ها عموما اولین بخش از هدفون‌ها هستند که دچار مشکل و قطعی می‌شوند. در این حالت و در صورتی که سیم هدفون قابل جدا شدن باشد، به راحتی می‌توانید به تعویض آن اقدام کنید. در غیر اینصورت باید به دنبال مراکز تعمیراتی و مواجهه با دردسرهای خاص خدمات پس از فروش باشید.

گوشی‌های قابل تعویض

1More Triple Driver

ایرفون‌ها عموما امکان تعویض سَری خود را دارند تا با استفاده از نمونه‌ی مناسب لاله‌ی گوش خود، بهترین و راحت‌ترین تجربه از موسیقی را داشته باشید.

مقاومت در برابر نفوذ آب

در صورتی که نیاز به هدفون برای لذت از موسیقی هنگام ورزش دارید، نمونه‌های مقاوم در برابر نفوذ مایعات انتخاب به مراتب بهتری نسبت به انواع عادی خواهند بود. این دسته از هدفون‌ها در برابر تعرق کاربر نیز مقاوم بوده و بدین ترتیب در استفاده‌های طولانی و هنگام ورزش آسیب نخواهند دید.

میکروفن داخلی

راهنمای خرید هدفون

اگر به دنبال هدفونی برای بازی‌های آنلاین یا انجام مکالمات صوتی خود هستید، چاره‌ای جز انتخاب نمونه‌های مجهز به میکروفن ندارید. عموما تمامی هدفون‌های مخصوص بازی از میکروفن داخلی بهره می‌برند که امکان غیرفعال کردن آن نیز موجود است. اما در صورتی که عموما با گوشی‌ هوشمند خود به تجربه‌ی موسیقی می‌پردازید، استفاده از نمونه‌هایی که مجهز به میکروفن و ماژول کنترل صدا هستند، توصیه می‌شود تا به راحتی در کنار امکان تغییر قطعه‌ی موسیقی در حال پخش، به تماس‌های صوتی نیز پاسخ دهید.

نکات مهم هنگام خرید هدفون، هدست، ایرفون
سلایق و ژانر موسیقی کاربران یکی از مهم‌ترین مولفه‌های خرید هدفون است. پس قویا پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به خرید و پرداخت هزینه‌ای زیاد برای هر هدفون، با متخصص مشورت کرده یا شخصا اقدام به تست آن‌ها بکنید.

سعی کنید هدفون را از مراکز معتبر خریداری کنید. یک هدفون باکیفیت و گران‌قیمت عمر زیادی نیز خواهد داشت. اما در صورت بروز مشکل، وجود خدمات پس از فروش مشتری‌مدار، کمک زیادی به کاربران خواهد کرد.

در صورت امکان حتما برای هدفون خود جعبه یا کیف مخصوص خریداری کنید تا در صورت جابجایی، آسیبی به آن وارد نشود.

پخش‌کننده موسیقی، اهمیت زیادی هنگام خرید هدفون دارد. در صورتی که از گوشی موبایل یا تبلت برای لذت از موسیقی استفاده می‌کنید، خرید هدفون‌های بسیار گران‌قیمت نه تنها نکته‌ی مفیدی در پی نخواهد داشت، بلکه به دلیل عدم توانایی گوشی در تامین توان درایور‌ها، موسیقی بی‌کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

محیطی که عموما در آن به تجربه‌ی موسیقی می‌پردازید نیز از اهمیت زیادی هنگام تعیین بهترین هدفون مطابق با کاربری شما، برخوردار است.

با این که هدفون‌های گران‌تر عموما توانایی‌های به مراتب بیشتری نسبت به انواع ارزان‌تر دارند، اما همیشه پرداخت هزینه‌ی بیشتر به معنای تجربه‌ی بهتر موسیقی نخواهد بود. ابتدا کاربری و بودجه خود را تعیین کنید و در ادامه بهترین گزینه‌ی موجود در آن رده را با بررسی و مشاوره با متخصصان، خریداری کنید.

منبع

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای خرید گوشی دست دوم
سه شنبه 17 تير 1399 ساعت 12:0 | بازدید : 240 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

در بازار امروز که شاهد افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌ها هستیم، خرید انواع دوست دوم برخی مواقع تنها انتخاب محسوب می‌شود. با زومیت و راهنمای خرید گوشی دست دوم همراه باشید.


استفاده از گوشی‌های پرچم‌دار و رده‌بالا تجربه‌ی لذت‌بخشی است که بسیاری از کاربران به‌دنبال آن هستند. اما حتی اگر قیمت دلار را هم کنار بگذاریم، گوشی‌های هوشمند به‌طور کلی در سال‌های گذشته گران‌تر شده‌اند و امروزه شاهد معرفی محصولاتی با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار هستیم. پرداخت چنین رقمی نه‌تنها برای اکثر مردم جامعه امکان‌پذیر نیست، بلکه به اعتقاد بسیاری مبلغ زیادی برای هزینه کردن روی گوشی موبایل محسوب می‌شود.

بنابراین مفهوم خرید گوشی دست دوم مطرح می‌شود؛ موردی که حداقل در شرایط کنونی بازار موبایل ایران برای تعداد زیادی از افراد جامعه تصمیم هوشمندانه‌ای است.

برخلاف کامپیوتر یا حتی تلویزیون، گوشی بخشی حیاتی از زندگی روزمره‌ محسوب می‌شود و نمی‌توان قید خرید آن را زد. حتی دانش‌آموزان هم نیاز مبرمی به گوشی هوشمند دارند؛ به‌خصوص در شرایط کنونی با وجود ویروس کرونا که بیشتر جلسات و کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. در صورتی که شرایط لازم برای خرید محصولات نو را ندارد، گزینه‌های مناسبی در بازار دست دوم وجود دارند که با کمی گشت‌و‌گذار و تحقیق می‌توان آن‌ها را یافت. بنابراین انتخاب‌های خود را به محصولات نو محدود نکنید.

هواوی نوا ۵ تی / Huawei Nova 5T

۱. نیاز خود را مشخص کنید
مهم‌ترین موضوعی که پیش از خرید گوشی باید مشخص کرد، تعیین انتظار و نیاز است. عمده‌ی فعالیت را چه مواردی تشکیل می‌دهند؟ آیا دستگاهی می‌خواهید که صرفا واتساپ و تلگرام را چک کنید؟ آیا عکاسی بخش زیادی از کاربری شمار را تشکیل می‌دهد؟ اهل انجام بازی با گوشی هستید؟ با گوشی خود محتوای ویدیویی و فیلم زیاد می‌بینید؟ پاسخ شفاف به سؤال‌های بالا اطلاعات خوبی در خصوص محصولات مناسب هر کاربر ارایه می‌دهد.

پیش از خرید گوشی نو یا دست دوم قویا پیشنهاد می‌کنیم که مقاله راهنمای خرید گوشی هوشمند زومیت را مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله دانش کاملی در خصوص درک نیازها و انتخاب نمونه‌ی ایده‌‌آل کاربر خود خواهید یافت.

۲. با اصطلاحات بازار محصولات دست دوم آشنا شوید
همان‌طور که در راهنمای خرید لپ‌تاپ دست دوم نیز تشریح شد، دستگاه‌هایی مثل گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر با عناوین مختلفی در بازار دست دوم به فروش می‌رسند که باید با اصصطلاحات آن‌ها آشنا باشید. به‌طور کلی می‌توانیم بازار گوشی‌های دست دوم در ایران را به سه بخش اصلی تقسیم کنیم:

گوشی دست دوم
واژه «دست دوم» را به گوشی‌هایی می‌گویند که توسط کاربر استفاده شده باشد؛ چه یک دقیقه یا چند سال. ارزش گوشی‌های دست دوم به میزان و شرایط استفاده کاربر بازمی‌گردد. برای نمونه، محصولی که فقط دو یا سه ماه استفاده شده باشد، معمولا از نظر فنی تفاوت زیادی با گوشی نو ندارد. ولی اگر سراغ گوشی‌های سه چهار سال پیش بروید، احتمالا باید به‌صورت جدی به فکر تعویض باتری آن باشید. در نظر داشته باشید حتی دستگاهی که فقط دو سه ماه هم استفاده شده باشد، افت قیمت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد را خواهند داشت تا ارزش خرید زیادی داشته باشند. در مورد گوشی‌های دست دومی که مدت زیادی از تولیدشان می‌گذرد، فقط در شرایطی که اختلاف قیمت زیادی با مدل‌های نو داشته باشند، ارزش خرید دارند.

گوشی ریفربیشد
گوشی‌های ریفربیشد که در بازار به آن‌ها «ریفر» هم می‌گویند محصولاتی هستند که به دلیل وجود ایراد فنی به سازنده برگردانده شده‌اند. اطلاع‌رسانی ایراد موجود ممکن کار است توسط خرده‌فروش‌ها یا کاربرها انجام شود یا حتی تیم کنترل کیفیت سازنده، پس از اتمام تولید ایرادات فنی آن را پیدا کرده باشند.

این دسته از محصولات پس از بازگشت به خط تولید و رفع ایراد، دوباره در چرخه‌ی فروش قرار می‌گیرند و پسوند «ریفربیشد» را یدک می‌کشند. دستگاه‌های ریفربیشد از نظر فنی هیچ ایرادی ندارند؛ چراکه دوباره توسط تیم تضمین کیفیت شرکت سازنده بررسی شده‌اند و تمام آزمون‌های کیفی را رد کرده‌اند و در برخی شرایط نیز حتی با گارانتی (عموما بازه‌ی زمانی کمتر از محصولات نو) نیز به فروش می‌رسند.

البته متاسفانه شاهد فروش گوشی‌های ریفربیشد در بازار به‌عنوان محصولات نو هستیم درحالی‌که سازنده آن‌ها را با قیمت کمتری عرضه کرده است. برای اطلاع از شرایط نو یا ریفربیشد بودن گوشی‌ها، خرید خود را از فروشگاه‌های مطمئن با گارانتی‌های معتبر انجام دهید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سازنده و استفاده از شماره‌ سریال و IMEI، از شرایط محصول اطمینان حاصل کنید.

گوشی جعبه باز (اوپن باکس)
جعبه باز مدل‌هایی هستند که کاربر خریداری کرده، ولی پس از بازکردن جعبه متوجه ایرادی در دستگاه شده یا اصلا با سلیقه و شرایط خرید وی هم‌خوانی نداشته؛ بنابراین آن را به خرده‌فروشی بازگردانده است. این مدل گوشی‌ها به دلیل اینکه باز شده و به قولی «اوپن باکس» یا «جعبه باز» هستند، امکان فروش مجدد ندارند؛ بنابراین فروش به ناچار باید آن‌ها با نام کالای «جعبه باز» بفروشد.

کالاهای جعبه باز مثل هندوانه‌ی دربسته هستند و باید پیش از خریدشان اطلاعات کافی در مورد دلیل مرجوع شدنشان به‌دست بیاورید. در نظر داشته باشید که محصولات جعبه باز همیشه ایراد فنی ندارند و برخی از کالاها صرفا به دلیل سلیقه شخصی، کامل نبودن لوازم داخل جعبه یا دلایل پیش‌پاافتاده مثل سالم نبودن جعبه یا ایرادات ظاهری مثل خط و خش جزئی مرجوع شده‌اند.

بسیاری از خرده‌فروشی‌های جهان این دسته از محصولات را با قیمت بسیار کمتری به فروش می‌رسانند و در صورت وجود هرگونه ایراد، جزئیات خرابی را در شرایط فروش ذکر می‌کنند. دیجیکالا یکی از فروشگاه‌های مطرح کشور بود که یک بار در ماه اقدام به فروش محصولات جعبه‌باز می‌کرد. اما این روند نیز مدتی است متوقف شده است و درحال‌حاضر امکان خرید این دسته از محصولات در کشورمان وجود ندارد.

۳. از جای معتبر خرید کنید
پس از آشنایی با نیاز‌های خود، بودجه، انتخاب محصول ایدئال و اطلاع از اصطلاحات بازار گوشی‌های دست دوم، باید به‌دنبال مکانی امن برای خرید گوشی دست دوم باشید. راه‌های زیادی برای خرید گوشی دست دوم وجود دارد، ولی ازآنجاکه خرید دست دوم هر نوع کالایی، ریسک زیادی دارد، بهتر است که به‌دنبال فروشگاه‌های معتبر باشید تا با حداقل ریسک مواجه شوید. به‌صورت کلی چند راه کلی برای خرید گوشی دست دوم وجود دارد:

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

خرید از آشنا
بهترین گزینه‌ی موجود برای تهیه‌ی گوشی دست دوم، خرید از فردی آشنا و قابل اعتماد است. بدین ترتیب به‌خوبی با پرس‌و‌جو می‌توانید تا حد خوبی از شرایط استفاده و وضعیت سلامتی دستگاه مطلع شوید و حتی پس از خرید و در صورت وجود هرگونه مشکلی می‌توانید با فروشنده ارتباط گرفته و برای حل مشکل راه‌حلی بیابید.

خرید از فروشگاه‌های تخصصی فروش گوشی‌های دست دوم
چه در زمینه‌ی گوشی، چه کامپیوتر و لپ‌تاپ، فروشگاه‌هایی وجود دارند که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند. این فروشگاه‌ها نماد اعتماد الکترونیک دارند و در درجه دوم، مهلت تستی چند روزه در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید تمامی بخش‌های گوشی را بررسی و از صحت عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

در سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن به سراغ فروشگاه‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند نروید؛ چرا که در صورت بروز مشکل یا خراب بودن گوشی، امکان پیگیری قضایی و شکایت را نخواهید داشت. همچنین تا جای ممکن سراغ صفحه‌های اینستاگرامی یا فروشگاه‌هایی که آدرس یا شماره تلفن ثابت ندارند نروید.

خرید از آگهی فروش گوشی‌های دست دوم
اگر هم می‌خواهید از اشخاص خرید کنید و دنبال آگهی‌های دست دوم هستید، دیگر لازم نیست به تصاویر بسنده کنید؛ چراکه قرار است گوشی را از نزدیک ببینید و با آن کار کنید. اگر آگهی فروش گوشی موردنظر خود را در سایت‌هایی مثل دیوار یا شیپور دیدید، حتما با فروشنده هماهنگ کنید که قرار است گوشی را با سیم خودتان تست کنید و می‌خواهید چند دقیقه‌ای پیش از خرید با آن کار کنید. اگر فروشنده با این موضوع مخالفت کرد، به سراغ آگهی دیگری بروید. همچنین در خصوص وجود جعبه‌ی دستگاه (جهت اطمینان از سرقتی نبودن) و متعلقات آن اطمینان حاصل کنید.

۴. گوشی را به‌طور کامل بررسی کنید
مهم‌ترین قانون خرید محصولات دست دوم، انجام معامله به‌صورت حضوری و خرید محصول پس از بررسی کامل شرایط عملکرد آن است. هیچ‌گاه گوشی دست دوم را پیش از بررسی اجزای مختلف و شرایط سلامت آن و به‌صورت غیرحضوری (مگر اطمینان کامل به فروشنده) خریداری نکنید.

فروشنده‌های گوشی‌های دست دوم (به‌خصوص آگهی‌های اشخاص) عموما ایرادات و شرایط سلامت دستگاه را صادقانه اعلام نمی‌کنند و شاهد درج عبارت «در حد آک» در آگهی بسیاری محصولات با کارکرد بیش از یک سال هستیم که موضوعی مضحک است. همچنین بسیاری از فروشنده‌ها فرض را بر نبود فرصت و دانش کافی خریدار جهت بررسی عمیق تمامی بخش‌های دستگاه قرار می‌دهند؛ بنابراین سعی می‌کنند تا جای ممکن از بیان کردن ایرادات فنی گوشی چشم‌پوشی کنند. برای اینکه تا جای ممکن قربانی این ترفند فروش نشوید، باید در فرصت کمی که فروشنده در اختیارتان قرار می‌دهد، بیشتر بخش‌های گوشی را تست کنید.

اگر قرار است گوشی را از شخص خریداری کنید، سعی کنید پیش از مراجعه جهت انجام حضوری معامله، این موارد را همراه خود داشته باشید:

لپ‌تاپ با کابل مخصوص گوشی (میکرو USB یا USB-C برای گوشی‌های اندرویدی و لایتنینگ برای گوشی‌های اپل)
پاور بانک
کارت حافظه (در صورتی که گوشی مورد نظرتان از آن پشتیبانی می‌کند)
سیم‌کارت فعال با سایز مناسب گوشی مدنظر
هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

در مدت زمان کوتاهی که گوشی در اختیارتان خواهد بود، باید تا جای ممکن آن را بررسی کنید. مراحل زیر می‌تواند فرایند بررسی گوشی را برایتان راحت‌تر کند:

گوشی را از نظر ظاهری بررسی کنید
پیش از اینکه کلید پاور را برای روشن کردن گوشی نگه دارید، بهتر است که ظاهر و بدنه گوشی را بررسی کنید. این کار را زیر نور انجام دهید تا حتی کوچک‌ترین آسیب‌های فیزیکی هم به‌طور کامل مشخص شوند. از صفحه‌نمایش شروع کنید که معمولا بیشترین خط و خش را به خود جذب می‌کند. اگر گوشی محافظ صفحه دارد، آن را بردارید تا میزان خط و خش خود صفحه را ببینید. فریم دور گوشی را هم با دقت بالا بررسی کنید. مطمئن شوید که خط و خش یا فرورفتگی روی قاب نباشد. در نهایت قاب پشت گوشی را چک کنید که از نظر ظاهری سالم باشد.

لنز(های) دوربین را هم بررسی کنید تا از نبود خط و خش یا ترک روی آن‌ها مطمئن شوید. همه کلیدهای گوشی را فشار دهید تا ببینید به درستی و روانی کار می‌کنند.

باتری گوشی را درصورت امکان بررسی کنید
تنها بخش گوشی‌های هوشمند که در هر شرایطی و طی مرور زمان فرسوده می‌شود، باتری است. همچنین این بخش نیز اصلی‌ترین چالش در خرید گوشی دست دوم است؛ زیرا سیکل شارژ بالای گوشی‌های دست دوم (به‌خصوص انواعی با عمر بیش از دو سال) عملکرد باتری را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. بدین ترتیب احتمالا باید به‌دنبال تعویض باتری باشید که البته با بازاری مملو از باتری‌های تقلبی و متفرقه یافتن نمونه‌ی اصلی امری بسیار دشوار است.

به‌گفته‌ی اپل گوشی‌های آیفون ۸۰ درصد ظرفیت باتری خود را بعد از ۵۰۰ سیکل شارژ از دست می‌دهند. بدین ترتیب می‌توان عمر مفید باتری آیفون‌ را به‌صورت زیر در نظر گرفت:

۸ ماه اگر گوشی را روزی دو بار شارژ کنید
۱۶ ماه اگر هر روز گوشی را شارژ کنید
۳۲ ماه اگر هر دو روز یک بار گوشی را شارژ کنید
اگر گوشی هوشمندی می‌خرید که باتری آن قابل‌تعویض است، قاب پشت گوشی را باز کنید. پیش از هر چیز بررسی کنید که باتری گوشی اصل است یا متفرقه. اگر باتری گوشی تعویض شده باشد، می‌توانید تخفیف زیادی از فروشنده درخواست کنید. باتوجه‌به اینکه اکثر گوشی‌های امروزی، امکان تعویض گوشی را به کاربر نمی‌دهند، این موضوع را باید مد نظر داشته باشید؛ چرا که تعویض باتری گوشی‌های امروزی، نیاز به باز شدن گوشی توسط تعمیرکار دارد و این کار، هزینه زیادی خواهد داشت.

برای بررسی باتری گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از اپلیکیشن‌های بررسی شرایط باتری مانند Accu​Battery بهره ببرید. در خصوص گوشی‌های اپل و سیستم‌عامل iOS‌ نیز می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، منوی Battery و بخش Battery Health شرایط سلامت باتری را مشاهده کنید.

شکاف سیم‌کارت، کارت حافظه و درگاه‌ها را بررسی کنید
سیم‌کارت و کارت حافظه خود را داخل گوشی قرار دهید و آن را روشن کنید. با گوشی تماس بگیرید، پیام کوتاه یا همان اس‌ام‌اس ارسال کنید و به اینترنت سیم‌کارت وصل شوید. پس از تست کردن همه این موارد، وارد برنامه فایل منیجر شوید و دقت کنید که گوشی، کارت حافظه شما را به درستی شناخته باشد. البته این مورد آخری در مورد گوشی‌های آیفون کاربردی ندارد.

در همین حال درگاه‌های دیگر مثل خروجی صوتی ۳٫۵ میلی‌متری یا همان جک هدفون و کابل شارژ دستگاه را هم بررسی کنید. اگر گوشی مورد نظرتان از مدل‌هایی است که جک هدفون دارد، کافی است هدفون خود را به گوشی وصل کنید و یک آهنگ یا ویدئو پخش کنید. برای تست درگاه USB هم آن را هم به کامپیوتر وصل کنید هم به شارژر تا مطمئن شوید که هم درست شارژ می‌شود و هم کامپیوتر می‌تواند گوشی را شناسایی کند.

سیستم‌عامل و نرم‌افزار گوشی را بررسی کنید
این موضوع هنگام خرید گوشی‌های آیفون حساس‌تر می‌شود. گوشی را در حضور خریدار به تنظیمات کارخانه برگردانید یا به اصطلاح فکتوری ریست کنید. اگر روی گوشی حساب کاربری اپل آیدی یا گوگل تنظیم شده باشد، این کار را نمی‌توانید انجام دهید و در آینده هم به مشکل برمی‌خورید. زمانی‌که گوشی فکتوری ریست شد و توانستید با حساب کاربری خود وارد شوید، خیالتان تا حد زیادی از بابت نرم‌افزار راحت می‌شود.

لوازم جانبی گوشی را بررسی کنید
وضعیت جعبه و لوازم جانبی داخل جعبه گوشی نه‌تنها مزیتی برای گوشی دست دوم محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند دید خوبی هم از فروشنده به شما بدهد. برای نمونه، اگر فروشنده‌ای، جعبه اصلی گوشی را هنوز نگه داشته است، نشان می‌دهد که شخصی مرتب بوده و احتمالا مراقبت خوبی از گوشی طی عمر آن داشته است. اگر گوشی از روزی که خریداری شده، محافظ صفحه داشته و داخل قاب بوده است، با تقریب زیاد می‌توانید جمع‌بندی کنید که احتمالا به مشکل بزرگی برنخواهید خورد. این موضوع هم که شارژر اصلی گوشی داخل جعبه آن باشد، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اکثر گوشی‌های امروزی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند که فقط با شارژر اصلی آن‌ها کار می‌کند.

رجیستری گوشی را بررسی کنید
یکی از مهم‌ترین موارد که موقع خرید گوشی دست دوم باید توجه کنید، رجیستری گوشی است. حتما دقت کنید که در توضیحات آگهی قید شده باشد که گوشی رجیستر شده است. دلیل اصلی قیمت پایین برخی از آگهی‌ها، این است که این گوشی‌ها رجیستر نشده‌اند و بدین ترتیب در شبکه‌ی موبایل کشور قادر به فعالیت نخواهند بود.

اگر گوشی رجیستر شده است، فروشنده باید ازطریق سامانه همتا یا شماره‌گیری #7777* مالکیت گوشی را از سیم‌کارت خود به سیم‌کارت خریدار انتقال دهد. این فرایند بسیار ساده و سریع انجام می‌شود؛ بنابراین در نظر داشته باشید تا زمانی‌که پیام کوتاه مبنی بر فعال شدن گوشی را دریافت نکرده‌اید، مالک واقعی گوشی محسوب نمی‌شوید.

در نظر داشته باشید که ازطریق سامانه همتا و با وارد کردن کد IMEI گوشی، می‌تواند تاریخچه مالکیت گوشی و همچنین نوع واردات آن به کشور (مسافری، شرکتی و...) را ملاحظه کنید.

چانه بزنید
چانه‌زنی یکی از کاربردی‌ترین مهارت‌های زندگی محسوب می‌شود که تسلط بر آن می‌تواند کیفیت کلی زندگی‌تان را بهبود بخشد. در مورد خرید گوشی دست دوم هم قوانینی وجود دارد که می‌توانید هنگام مذاکره با فروشنده استفاده کنید:

حداکثر رقمی را که می‌خواهید پرداخت کنید مشخص کنید. همیشه اولین پیشنهاد را کمتر از این رقم بگویید. اگر فروشنده موافقت نکرد، رقم پیشنهادی خود را کم‌کم افزایش دهید تا جایی که به از حداکثر رقم مورد انتظارتان بیشتر نشود و فروشنده هم موافقت کند.
در نظر داشته باشید که همیشه فروشنده‌های دیگری هم برای گوشی موردنظرتان وجود دارند؛ بنابراین خود را مشتاق نشان ندهید. فروشنده‌ها به خریداران مشتاق تخفیفی نمی‌دهند.
سعی کنید ایرادهای گوشی را بزرگ جلوه دهید تا بتوانید تخفیف بگیرید. مواردی مثل خوردگی، فرو رفتگی و خط و خش (به‌خصوص روی نمایشگر) می‌تواند به گرفتن تخفیف کمک کند.
صبر داشته باشید
یکی از قوانین اصلی در خرید محصولات دست دوم، صبر و تامل برای یافتن محصول مدنظر و ایدئال است. کلید یافتن گزینه‌هایی با ارزش خرید بالا، تامل و استمرار در روند خرید است. اگر به فکر خرید محصولی دست دوم هستید، در بازه‌ی زمانی بلند مدتی و به‌صورت روزانه (حتی تا یک ماه) اقدام به مرور آگهی‌های فروش کنید تا نمونه‌ای تمیز، مناسب و خوش‌قیمت را بیابید. عموما تعجیل در تهیه‌ی محصول دست دوم منجر به خرید دستگاهی با کیفیت و ارزش خرید پایین می‌شود.

جمع‌بندی
موضوع مهمی که باید در نظر بگیرید، اتمام دوران نورآوری‌های بنیادین در دنیای گوشی‌های موبایل است. گوشی‌هایی که امروزه وارد بازار می‌شود، تفاوت خیلی زیادی با محصولات یکی دو سال قبل ندارند؛ بنابراین خرید گوشی دست دوم در بازه‌ی زمانی فعلی توجیه زیادی دارد.

گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های اپل افت قیمت بیشتری دارند و می‌توانید مدل‌های سال‌های گذشته را با ۶۰ درصد قیمت مدل‌های نو پیدا کنید. آیفون‌ها شرایط خاصی دارند و افت قیمت کمتری داشته و به‌همین دلیل برخی مواقع ارزش خرید بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارند. از سوی دیگر، آیفون‌های قدیمی مثل آیفون ۷ هم هنوز گوشی‌های قابل قبولی برای کاربری‌های روزانه محسوب می‌شوند و اگر مشکل باتری نداشته باشند (که قطعا دارند)، می‌توانید به خرید آن‌ها فکر کنید.

نظر شما در مورد خرید گوشی دست دوم چیست؟ اگر قبلا گوشی دست دوم خریده‌اید، تجربه آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

زومیت

برچسب‌ها: زومیت ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای خرید دوچرخه
شنبه 14 تير 1399 ساعت 20:8 | بازدید : 268 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

گزارش های مصرف کننده دیگر این دسته از محصولات را به روز نمی کند و آن را فقط برای اهداف بایگانی حفظ می کند.

گرفتن در چرخ دنده مناسب
دوچرخه هایی که آزمایش کرده ایم از حدود 300 دلار تا نزدیک به 2000 دلار هزینه داشته است. ما دریافتیم که پول بیشتری یک فریم سبک ساخته شده از فیبر کربن ، آلومینیوم (یا ترکیبی از هر دو ماده) یا فولاد با استحکام بالا و سایر اجزای با کیفیت بالا خریداری می کند. اما هنوز هم می توانید فقط با چند صد دلار دوچرخه خوب بخرید.

تصمیم بگیرید که چه نوع سواری را انجام خواهید داد
این انتخاب شما را به یکی از چهار نوع اساسی محدود می کند. اگر یک دوچرخه سوار مشتاق هستید ، ممکن است دوچرخه جاده معمولی را ترجیح دهید. آیا به دنبال یک مسافرت تفریحی در جاده های مسطح و آسفالت شده هستید؟ دوچرخه راحتی ممکن است بیشتر از سرعت شما باشد. اگر مسیرهای ناهموار در دیدنی شماست ، ممکن است یک دوچرخه کوهستان بهترین باشد.

یک فروشگاه دوچرخه خوب پیدا کنید
هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد ، اما ما فکر می کنیم احتمال بیشتری راضی هستید. دوچرخه های فروشگاه های بزرگ ممکن است به درستی مونتاژ نشده و به خوبی با بدن شما مطابقت نداشته باشند. اگر پدال یا صندلی را روی یک مدل خاص دوست ندارید ، برخی از مغازه های دوچرخه با کمترین هزینه و یا بدون هزینه قطعات را تعویض می کنند.

امتحان کنید
قبل از خرید هر دوچرخه ، آن را به اندازه کافی سوار کنید تا اطمینان حاصل کنید که ترمز و شیفت کار راحت است ، جا مناسب است ، چرخ دنده ها می توانند به اندازه کافی برای صعود از تپه ها پایین بیایند و قاب و سیستم تعلیق به راحتی کف دست اندازها را صاف کنید.

به جز استفاده بسیار معمولی از دوچرخه های ارزان خودداری کنید
دوچرخه ارزان قیمت - آنهایی که کمتر از 200 دلار فروش می کنند ، اغلب در فروشگاه های بزرگ - ممکن است معاملات خوبی به نظر برسند ، اما توصیه می کنیم اگر بودجه شما اجازه می دهد 300 دلار یا بیشتر هزینه کنید. چرا؟ از آنجا که شما دوچرخه بسیار بیشتری برای باک خود دریافت خواهید کرد.

دوچرخه های موجود در بازار انبوه نسبت به دوچرخه های با قیمت بالاتر ساخت و ساز ارزانتری دارند و می توانند وزن هفت یا هشت پوند بیشتر داشته باشند. آنها فقط در یک اندازه قرار می گیرند ، بنابراین شما به احتمال زیاد از تناسب خوبی برخوردار نیستید. و بازرگانان انبوه برای کیفیت مونتاژ ، مشاوره تخصصی و خدمات نمی توانند مغازه های دوچرخه را مطابقت دهند.

بزرگسالان باید دوچرخه های ارزان قیمت را از یک فروشگاه فقط برای بیشترین موارد استفاده در نظر بگیرند و با مدل تعلیق جلویی بچسبند ، که احتمالاً از دوچرخه کامل تعلیق ارزان قیمت بهتر است. شما ممکن است یک دوچرخه در بازار انبوه برای کودکانی بخواهید که دوچرخه را به سرعت پیشی بگیرند یا تقریباً با آن برخورد کنند

این موارد اضافی را در نظر بگیرید
یک کلاه ایمنی خوب دوچرخه ضروری است. کفش و کفش مخصوص دوچرخه سواری می تواند پدالینگ شما را سهولت دهد. دستکش ارتعاشات را جذب کرده و به محافظت از دستان شما در هنگام نشت کمک می کند. عینک های پلی کربنات می توانند چشم شما را از اشکالات و سنگریزه های سنگریزه محافظت کنند. یک بطری آب مناسب برای سوار شدن در هوای طولانی و گرم است.

دوچرخه مناسب برای یک پیاده روی زیبا
در حالی که در حال حاضر انواع بسیاری از دوچرخه ها ، از جمله چندین هیبرید وجود دارد ، اکثر آنها تحت چهار دسته اصلی قرار دارند که در زیر توضیح داده شده است.

دوچرخه های راحت
این موارد برای تفریح ​​و تفریحی سواری در پیاده رو و مسیرهای خاکی صاف است. آنها شامل دسته های بالا ، کمک فنر در صندلی یا چنگال و صندلی نرم و پهن هستند.
جوانب مثبت: وسایل راحتی موجود در حالت ایستاده و یک سواری کوسن است. چرخ دنده های پایین امکان پدال زدن را آسانتر می کنند. به عنوان یک گروه ، دوچرخه های راحتی هزینه کمتری نسبت به انواع دیگر دارند.

منفی: ممکن است دوچرخه های راحت برای پدال زدن در زمین های تپه ای ایجاد کنند. و برای استفاده در خارج از جاده ، آنها نمی توانند با ساخت و ساز سفت و سخت دوچرخه کوهستانی و لاستیک های گسترده و دستگیره رقابت کنند.

خرید دوچرخه های راحت در آمازون

دوچرخه کوهستان
اینها برای ایستادن در مسیرهای پیاده روی ناهموار طراحی شده اند. شما یک چنگال تعلیق جلو و شونده تعلیق عقب را جذب خواهید کرد که بهترین کنترل و راحتی را در سخت ترین زمین فراهم می کند. آنها دارای لاستیک های گسترده ، دستگیره ، زین باریک یا متوسط ​​، و دسته های مسطح یا آسانسور هستند.

جوانب مثبت: با دوام بیشتری نسبت به انواع دیگر. شوک را به خوبی جذب کنید. هندلینگ عالی در خارج از جاده

منفی: از دوچرخه های جاده ای و بدنسازی سنگین تر است. برای رانندگی در جاده مناسب نیست.

خرید دوچرخه کوهستان در آمازون

دوچرخه های جاده ای
این دوچرخه ها برای سواران است که می خواهند مسافت پیموده شده سریع یا جدی از جمله تورهای چند روزه را به سیستم وارد کنند. دوچرخه های جاده معمولی از یک قاب سبک ، لاستیک های لاغر ، صندلی باریک و جعبه دنده های قطره ای استفاده می کنند که باعث می شود کم خم شوید. دوچرخه های جاده عملکرد به استثنای لوله بالای کوتاهتر (لوله افقی) و لوله سر بلندتر (عمودی زیر دنده ها) مشابه هستند ، که موقعیت سواری کمی به سمت قائم تر را امکان پذیر می کند. دوچرخه های کراس ، زیر مجموعه دیگر ، در واقع دوچرخه های جاده ای گوشتی با لاستیک های گسترده و دستگیره برای کشش در جاده ها هستند.

مزایا: دوچرخه سواران مشتاق ممکن است موقعیت خمیده آیرودینامیکی را که دسته های سقوط یک دوچرخه جاده معمولی ارائه می دهند ترجیح دهند.

منفی: برخی از موتورسواران ممکن است احساس خم شدن کمتری نداشته باشند ، حتی با دسته های تا حدودی بالاتر از یک دوچرخه جاده عملکردی.

خرید دوچرخه جاده در آمازون

دوچرخه های بدنسازی
این دوچرخه لاستیک های باریک ، صندلی باریک و قاب سبک یک دوچرخه جاده را با دسته های افقی و موقعیت ایستاده تر یک دوچرخه کوهی مخلوط می کند. دوچرخه های تناسب اندام ممکن است برای کسانی که می خواهند کالری بسوزانند یا تناسب اندام قلبی عروقی را بهبود ببخشند ، یا برای رفت و آمد روزانه با جاده کوتاه مدت ، انتخاب مناسبی باشند.

مزایا: دوچرخه های بدنسازی از دوچرخه های جاده راحت تر هستند. وزن آنها فقط دو پوند است

e از دوچرخه های جاده ای و تمایل به هزینه بسیار کمتری دارند. آنها ممکن است برای رفت و آمد در محل کار خوب باشند.

منفی: آیرودینامیکی کمتری نسبت به دوچرخه جاده ای.

امکانات
شما معمولاً در انتخاب ویژگی های دوچرخه انتخابی دارید. یک فروشگاه دوچرخه ممکن است اجزای خاصی را با کمترین هزینه و یا بدون هزینه تعویض کند.

ترمز
برخی از دوچرخه ها با بیش از یک نوع ترمز در دسترس هستند. ترمزهای V یا ترمزهای خطی ، ترمزهای کولیس و ترمزهای کانسیلر برای اکثر دوچرخه ها مناسب هستند. برای کارایی کلی بالا ، با ترمزهای دیسک بروید ، که می تواند مکانیکی یا هیدرولیکی باشد.

ترمزهای دیسکی رینگهای چرخ شما را از ساییدگی ترمز گل آلود رها می کند. یک مغازه ممکن است مایل باشد برخی از دوچرخه هایی که دارای کولیس هستند و دارای دیسک هایی هستند را با قیمت حدود 100 دلار اضافی تنظیم کنید.

رانندگی
زنجیر دوچرخه بین لنگه در مرکز دوچرخه و کاست عقب متصل به توپی عقب حرکت می کند. میل لنگ ها معمولاً دارای دو حلقه زنجیره ای (به نام دو برابر) یا سه (سه تایی) هستند. جابجایی از یک حلقه زنجیر به دیگری تنظیمات دنده درشت را فراهم می کند ، در حالی که جابجایی در بین قلاب های موجود در کاست عقب اجازه تنظیمات دنده مناسب را می دهد. تعداد کل سرعتی که یک دوچرخه دارد ، تعداد حلقه های زنجیره ای است که بر تعداد تعداد قلاب های موجود در کاست عقب ضرب می شود. به عنوان مثال ، یک دوچرخه با حلقه های زنجیره ای سه گانه جلو و یک کاست نه محفظه ای در کل 27 سرعت دارد. سرعت بیشتر به طور کلی به معنی انعطاف پذیری بیشتر در مقاطع مختلف است.

نوارهای دستی
تابلوهای دسته بلند به شما اجازه می دهد تا کاملاً صاف بنشینید. میله های ریزش در دوچرخه های جاده معمولی اجازه می دهد تا یک موقعیت آیرودینامیکی کاملاً خم شده باشد. برای بهبود وضعیت سواری می توان نوارهای دستی و ساقه را تعویض کرد. سواران مختلف ترجیحات مختلفی دارند. اگر نمی توانید راحت باشید ، تعویض میلگردها یا ساقه را با یک نوع دیگر در نظر بگیرید.

زین اسب
بعضی از آنها باریک و محکم هستند ، برخی دیگر گسترده و نرم هستند. برخی از آنها صندلی تعلیق تعلیق ، برخی دیگر سفت و سخت نصب شده اند. اگر صندلی را دوست ندارید ، یکی از آن ها را با شکل دیگری ، کم و بیش بالشتک یا کانال ها یا بریدگی ها بگیرید تا فشار را کاهش دهید.

صندلی های باریک و محکم در دوچرخه های جاده ای و دوچرخه های کوهستانی کنترل بیشتری را به شما می دهد و به شما امکان می دهد تا موقعیت و پدال را با کارایی بیشتری تغییر دهید. اما صندلی های پهن تر و راحت تر روی دوچرخه های راحتی و بسیاری از هیبریدها برای راننده گاه به گاه و کم تحرک راحت تر هستند.

شیفت
دریل جلو جلوی زنجیر را بین حلقه های موجود بر روی ست لنگه حرکت می دهد ، در حالی که دریل عقب بین شاخه های موجود در کاست عقب حرکت می کند. هر دریل با یک تغییر مکان کنترل می شود ، یکی برای هر دریل. پیچ های چرخان یقه هایی هستند که برای تغییر چرخ دنده ها پیچ می خورید. شیفت گیرها دارای یک اهرم برای تغییر جهت بالا و دیگری برای پایین آمدن - یک جفت برای چرخ دنده های جلو و عقب. آنها به محض تغییر کلیک می کنند ، بنابراین لازم نیست حدس بزنید چرخ دنده بعدی کجاست.

لوازم جانبی دوچرخه
کلاه ایمنی می تواند محافظت از سر نجات بخش در هنگام تصادف باشد. دوچرخه های دوچرخه با شکاف می تواند راندمان شما را هنگام پدال زدن افزایش دهد ، اما ممکن است برای قرار دادن آنها پدال ها را تغییر دهید. دستکش ارتعاش را جذب می کند و به محافظت از دستان شما در هنگام نشت کمک می کند. عینک می تواند چشم شما را از اشکالات و سنگریزه های سنگریزه محافظت کند. و یک بطری آب می تواند در هوای گرم از کمبود آب در مسیرهای طولانی جلوگیری کند. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای خرید کلاه ایمنی دوچرخه ما مراجعه کنید.

مارک ها
می توانید دوچرخه ها را با نام تجاری مقایسه کنید. این پروفایل ها به شما کمک می کنند تا در مورد یک تولید کننده و آنچه را که ارائه می دهد بیاموزید (در زیر به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است).

Cannondale
Cannondale که متعلق به صنایع Dorel است ، مقر آن در بتل کان مستقر است.این مرکز دوچرخه طیف گسترده ای را در کارخانه خود در Bedford، Pa طراحی و تولید می کند.خطوط محصولات آن شامل تناسب اندام ، کوه ، جاده ، تخصص ، شهری و زنان دوچرخه است. در فروشگاههای تخصصی دوچرخه و نمایندگی های مستقل موجود است.

فوجی
فوجی که در سال 1899 در ژاپن تأسیس شد ، همچنین از ایالات متحده از دوچرخه خود در فیلادلفیا دوچرخه می زند. خط تولید آن شامل BMX ، کودکان ، سبک زندگی ، کوه ، جاده و دوچرخه زنانه است. دوچرخه ها که در فروشگاه های تخصصی دوچرخه و نمایندگی های مستقل فروخته می شوند ، قیمت این دوچرخه از 240 تا 3500 دلار برای دوچرخه کوهستان تا 470 تا 6،340 دلار برای دوچرخه های جاده ای است.

غول
دفتر مرکزی دوچرخه غول پیکر در تایوان است و فعالیت های خود در ایالات متحده مستقر در پارک Newbury ، کالیفرنیا است. غول دوچرخه را تحت دسته های زیر قرار می دهد: BMX ، کودکان ، تناسب اندام ، ترکیبی ، سبک زندگی ، کوه ، جاده و دوچرخه زنانه. در دوچرخه های تخصصی دوچرخه موجود است ، قیمت دوچرخه از 300 تا 600 دلار برای دوچرخه های راحتی ، 400 تا 1000 دلار برای دوچرخه های تناسب اندام ، 250 تا 600 دلار برای دوچرخه های کوهستانی و 500 تا 7000 دلار برای دوچرخه های جاده ای است.

جمیس
Jamis یک شرکت آمریکایی مستقر در Northvale، N.J است. خطوط تولید آن شامل راحتی ، کراس اوور ، جاده ، تریل (کوه) ، دوچرخه زنانه و جوانان است. دوچرخه های موجود در نمایندگی های ویژه ، قیمت آن از 250 تا 375 دلار برای دوچرخه های راحتی تا 550 تا 6 هزار و 500 دلار برای دوچرخه های جاده ای است.

کلاین
کلاین در واترلو ، ویسی مستقر است و دوچرخه کوهستانی و جاده ای را بیشتر برای بازار صادرات می کند. دوچرخه های کلاین فقط در چند فروشگاه دوچرخه مستقل در تعداد محدودی ایالت در کشور موجود است. قیمت ها از 1.540 تا 2750 دلار برای دوچرخه کوهستان تا 1980 دلار است

به 4180 دلار برای دوچرخه های جاده ای.

لیمو
LeMond Bikes توسط Greg LeMond آغاز شد ، که در سال 1986 اولین آمریکایی بود که موفق به کسب تور معتبر Tour de France شد. این شرکت بیش از 20 سال است که دوچرخه می سازد. LeMond دوچرخه های کراس ، جاده ای ، پیگیری و دوچرخه زنانه را ارائه می دهد. قیمت ها از 769 تا 1،769 دلار است.

مانگوز
Mongoose ساخته شده توسط Pacific Cycle ، که متعلق به صنایع Dorel Industries است ، از سال 1974 آغاز شده است. دوچرخه این خط شامل دوچرخه BMX ، راحتی ، ترکیبی ، کوهستانی و جاده ای است. در دوچرخه های مخصوص دوچرخه ، فروشگاه های کالاهای ورزشی و فروشگاه های انبوه موجود است ، قیمت این دوچرخه از 300 تا 350 دلار برای دوچرخه های راحتی ، 280 تا 800 دلار برای دوچرخه های کوهستانی و 2700 دلار برای مدل دوچرخه جاده ای آن است.

رالی
رالی که دفتر مرکزی آن در کنت ، واشنگتن است ، یک بازوی همان شرکتی است که Diamondback را دوچرخه می کند. خطوط تولید رالی شامل دوچرخه راحتی / پشتیبان ، کروزر ، هیبریدی ، هیبریدی با عملکرد (تناسب اندام) ، کوه ، جاده ، مسیر و دوچرخه جوانان است. در نمایندگی های Raleigh در سطح کشور موجود است ، قیمت دوچرخه از 275 تا 690 دلار برای دوچرخه های راحتی ، 520 تا 1،550 دلار برای دوچرخه های تناسب اندام ، 275 تا 1،325 دلار برای دوچرخه های کوهستانی و 520 تا 2725 دلار برای دوچرخه های جاده ای.

شووین
شووین یکی دیگر از مارک های چرخه اقیانوس آرام است. شووین خط گسترده ای از دوچرخه ها را ارائه می دهد ، از جمله مدل های BMX ، کودکان ، راحتی ، کشتی کراوات ، کوه و مدل های جاده. دوچرخه های پیشرو در بازارهای انبوه و فروشگاه های کالاهای ورزشی در دسترس هستند ، دوچرخه با قیمت 250 تا 1000 دلار برای دوچرخه های راحتی ، 390 تا 600 دلار برای دوچرخه کوهستان و 570 تا 4،300 دلار برای دوچرخه های جاده ای در دسترس است.

تخصصی
متخصص در مورگان هیل ، کالیفرنیا مستقر است و BMX ، کودکان ، کوهستان ، جاده ، خیابان (تناسب اندام ، راحتی) و دوچرخه زنانه را ارائه می دهد. آنها در فروشگاه های تخصصی دوچرخه و نمایندگی های مستقل در دسترس هستند. قیمت برای دوچرخه های راحتی از 360 تا 470 دلار ، برای دوچرخه های تناسب اندام 590 تا 2،050 دلار ، برای دوچرخه های کوهستانی 360 تا 5 هزار و 500 دلار و برای دوچرخه های جاده ای 750 تا 7،400 دلار است.

پیاده روی طولانی
شرکت Trek Bicycles Corp. ، مستقر در واترلو ، ویس ، از سال 1976 اقدام به ساخت دوچرخه می کند. خط تولید آن شامل دوچرخه بچه های کوه ، کوه ، جاده ، شهری و زنان است. در دوچرخه های تخصصی دوچرخه و نمایندگی های مستقل موجود ، دوچرخه ها از قیمت 330 تا 6،050 دلار برای دوچرخه کوهستان تا 520 تا 8،250 دلار برای دوچرخه های جاده ای استفاده می کنند.

consumerreports

برچسب‌ها: دوچرخه ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای خرید صندلی ارگونومیک: نحوه انتخاب بهترین صندلی ارگونومیک
پنج شنبه 12 تير 1399 ساعت 23:39 | بازدید : 391 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

هنگام خرید بهترین صندلی اداری ارگونومیک ، صندلی مناسب برای کاربر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر صندلی با عنوان "ارگونومیک" دارای تمام ویژگی های تنظیم لازم برای ارگونومیک بودن نیست. این راهنما به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

آیا می خواهید بهترین صندلی اداری ارگونومیک را برای شما پیدا کنید؟ از ابزار انتخاب صندلی ارگونومیک استفاده کنید و یکی از متخصصان مناسب ما با توصیه های شخصی پاسخ خواهد داد. ما دوست داریم به مردم کمک کنیم تا دقیقاً چه چیزهایی برای نیازهایشان پیدا کنند ، و به طور معمول در طی 1 روز کاری جواب می دهیم.

تنظیم ارتفاع صندلی:
برای انعطاف پذیری مطلوب ، دامنه ارتفاع صندلی باید شامل ارتفاعهایی باشد که اندکی پایین و کمی بالاتر از تنظیم ایده آل شما باشد. برای اینکه به شما ایده ای بدهیم که ارتفاع صندلی شما در رابطه با قد شما چقدر است ، ارتفاعات نشسته از 15 "- 22" کاربران را از 5'0 "قد تا 6'4" بلند جای می دهد - می توانید از دفتر ارگونومیک ما استفاده کنید. میز ، صندلی و صفحه کلید ماشین حساب ارتفاع برای پیدا کردن ارتفاع مناسب برای شما. تعداد کمی صندلی ارگونومیک محدوده ارتفاع صندلی را به اندازه بزرگ نشان می دهد ، بنابراین به محدوده ارتفاع صندلی هر صندلی که در نظر دارید دقت کنید. بسیاری از صندلی های اداری ارگونومیک انتخاب سیلندرهای ارتفاع را ارائه می دهند تا صندلی را با برد صحیح ارتفاع برای فرد سفارش دهید. صندلی باید دارای تنظیم ارتفاع پنوماتیک باشد تا بتوانید در هنگام نشستن روی صندلی به راحتی ارتفاع صندلی صندلی را تنظیم کنید. تنظیم صندلی اداری خود را در ارتفاع مناسب و نشسته کمک می کند استرس روی زانو و کمر به حداقل برسد. شما باید صندلی خود را تنظیم کنید تا زانوها کمی از باسن شما پایین بیایند ، به طوری که ران های شما تقریبا به موازات کف باشد و پاهای شما روی زمین صاف استراحت کنند.

اندازه صندلی تابه:
صندلی صندلی باید به اندازه کافی عمق داشته باشد تا بیشتر قسمت بالای پای شما را پشتیبانی کند ، اما نه آنقدر عمیق باشد که هنگام نشستن در صندلی خود ، با پشت زانو تماس بگیرید. عرض صندلی باید حداقل یک اینچ از باسن شما گسترده تر باشد. برعکس ، نباید آنقدر گسترده باشد که کاربر نتواند بازوهای خود را روی بازوها بگذارد بدون اینکه آنها را به طرف آن کشیده باشد.

توجه داشته باشید که برای کاربران بزرگتر ، ظرفیت وزن هنگام انتخاب صندلی اندازه گیری مناسبی نیست ، زیرا این یک اندازه گیری ایمنی است. اندازه و ظرفیت صندلی هر دو باید برای کاربر مناسب باشد. صندلی شما باید متناسب با بدن شما باشد.

تنظیم عمق پان:
صندلی صندلی صندلی میز وقتی درست تنظیم شود که به شما اجازه دهد دو یا چهار انگشت بین پشت زانو و جلوی صندلی قرار بگیرد. یک تنظیم مناسب برای عمق صندلی به کاربر اجازه می دهد تا همه راه را به عقب بنشیند تا کاربر بتواند منحنی صندلی را برای قرار گرفتن در هنگام نشستن منحنی های خود قرار دهد و از منحنی چوب صندلی در عقب استفاده کند. دو روش تنظیم عمق صندلی وجود دارد. کشویی صندلی اهرمی روی صندلی است که به شما امکان می دهد در حالی که در صندلی نشسته اید ، صندلی را به داخل و خارج بکشید. تنظیم کننده عمق پشت معمولاً یک دستگیره روی صندلی است که به جای صندلی ، عقب را به داخل و خارج حرکت می کند. تنظیم این نوع تنظیم هنگام نشستن سخت تر است ، ممکن است به یک یاور نیاز داشته باشد و برای صندلی تک کاره مناسب تر است.

انتخاب مکانیسم صندلی:
این مکانیسم نحوه حرکت صندلی و عقب را کنترل می کند. این شامل کنترل هایی است که به طور معمول اهرم هایی را در زیر صندلی دارند که کاربر می تواند برای تنظیم صندلی اداری ، فشار ، کشش یا پیچش را فشار دهد. بعضی از مدلها ممکن است بیش از یک انتخاب مکانیسم را برای همان صندلی ارائه دهند. این دو مکانیسم محبوب ترین هستند:

مکانیسم چند منظوره این مکانیزم به دلیل طیف گسترده ای از قابلیت تنظیم که ارائه می دهد ارجح است. زاویه های عقب و صندلی به طور مستقل از یکدیگر و همچنین مستقل از شیب تنظیم می شوند. این به شما امکان می دهد صندلی را در تعداد نامحدودی از موقعیت ها قفل کنید. این نوع مکانیسم از مرکز صندلی عقب خواهد شد / کج می شود. صندلی های خنثی NPS800 و Bodybilt J3507 دو نمونه از صندلی هایی هستند که این نوع مکانیسم را ارائه می دهند.
مکانیسم سنکرون شیب صندلی و عقب به طور همزمان وصل می شوند و کج می شوند (به طور معمول کج های عقب صندلی برای هر یک از درجه های شیب تابه صندلی ، دو درجه عقب است). از آنجا که قابلیت تنظیم کمتری با این مکانیسم وجود دارد ، به اندازه مکانیسم چند منظوره ارگونومیک نیست. صندلی با مکانیزم شیب همزمان باید دارای یک آبشار جلوی آبشار یا لبه صندلی انعطاف پذیر باشد یا ممکن است هنگام سیر شدن به قسمت پشت ران ها فشار آورد. این نوع مکانیسم همچنین از مرکز صندلی صخره / کج می شود. صندلی های رینور ارگوهمان و صندلی Allseating Cpod دو نمونه از صندلی هایی هستند که این نوع مکانیسم را ارائه می دهند.
این موارد کمتر متداول است اما ممکن است برای بسیاری از برنامه ها مناسب باشد:
پویا این نوع مکانیسم به دلیل سادگی محبوب است. هنگامی که دور می روید ، صندلی به جای مانند شیب همزمان ، به جلو و پایین حرکت می کند. این صندلی ها به جای شیب چرخشی هستند و ممکن است تنظیم تنشی داشته یا نداشته باشند. مواردی که تنظیم تنش را ارائه نمی دهند با وزن کاربر متعادل می شوند. زاویه عقب بسته به صندلی ممکن است قفل یا قفل نشود. صندلی آزادی Humanscale و Steelcase Leap دو نمونه از این موارد هستند

صندلی هایی که این نوع مکانیسم را ارائه می دهند.
زانوی شیب این نوع مکانیسم از زیر زانو کج خواهد شد / صخره می کنند. این نوع مکانیزم هنگامی که با یک زاویه عقب قابل تنظیم به طور مستقل تنظیم شود ، می تواند حداکثر بازگرداندن را فراهم کند. این نوع مکانیسم در صندلی های اتاق های اجرایی و کنفرانس محبوبیت دارد و کمتر برای یک کاربر کامپیوتر کاربرد دارد. هنگام بررسی شیب زانو ، بررسی کنید که آیا سایر ویژگی های لازم برای تنظیم در زانو وجود دارد زیرا مکانیسم شیب زانو اغلب شامل تنظیم عمق صندلی نیست ، یا ممکن است تنظیمات ارتفاع و زاویه عقب را نداشته باشد. برخی از کاربران ممکن است با این مکانیزم به استوانه پایین تری نیاز داشته باشند زیرا زانوها هنگام لرزیدن بالاتر از باسن خواهند بود. حالت خنثی NPS8000 بدون آسیب رساندن به قابلیت تنظیم کامل ارگونومیک ، به صورت شیب زانو در دسترس است.
وظیفه این اساسی ترین مکانیسم است و تنظیمات ممکن است فقط به ارتفاع صندلی ، ارتفاع صندلی به علاوه عمق صندلی ، یا ارتفاع صندلی ، عمق صندلی و زاویه عقب محدود شود. مکانیسم های وظیفه شیب ارائه نمی دهند. از آنجا که این جنبش دلسرد می شود ، یک مکانیزم کار برای کارهای سبک تر مانند یک دفتر خانه یا اتاق کنفرانس مناسب است.
تنظیم ارتفاع پشتی:
پایه پشتی باید بالا و پایین بکشید تا اجازه دهید منحنی کمر استراحت صندلی در منحنی کمر شما (لوروتیک) باشد. حمایت کمر قابل تنظیم از ارتفاع جایگزینی متداول است.

تنظیم زاویه عقب:
این همچنین به جای مناسب صندلی در نوع بدن شما کمک خواهد کرد. پشت سر گذاشتن در صندلی شما از وزن بدن بالاتنه شما پشتیبانی می کند و بنابراین مقداری از وزن کمر را کاهش می دهد. بسیاری از صندلی ها دارای تنظیم زاویه عقب قفل هستند که به شما امکان می دهد راحت ترین حالت مرتفع یا قائم خود را پیدا کنید و سپس آن موقعیت را قفل کنید. هر دو فشار دیسک کمر و فعالیت عضلانی کمر با زاویه چرخش حمایت شده از 110 ° - 130 ° کمترین میزان را دارند. حالتهای پایدار اغلب ترجیح داده می شوند (گرندجین ، 1988).

تنظیم تنش برگشت شیب:
این دستگیره تنظیم به شما امکان می دهد مقدار نیرو لازم برای استفاده مجدد با وزن بدن خود را تنظیم کنید. صندلی آزادی Humanscale و صندلی آزادی با وزن کاربر متعادل است و نیازی به تنظیم تنش ندارد.

کمر پشتیبانی:
بهترین پشتیبانی کمر هم تنظیم عمودی و هم عمق را ارائه می دهد. این امر به ویژه در صورتی که کاربر دارای مشکلات کمر باشد ، یا در صورت استفاده چند نفر از صندلی ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پایه های اصلی کمر به صورت عمودی تنظیم می شوند که صندلی را به عقب بالا می آورید و پایین می آورید. کمر با عمق ثابت اگر مناسب باشد و به صورت عمودی تنظیم شود قابل قبول است. صندلی بدون داشتن پشتی قابل تنظیم یا پشتیبانی از کمر قابل تنظیم به طور مستقل ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب نباشد.

زره:
دستگیره ها حداقل باید از نظر ارتفاع قابل تنظیم باشند. در پایین ترین نقطه آنها باید از ارتفاع ران قرار داشته باشند تا در صورت عدم نیاز در حرکت آرنج شما دخالت نکنند (ایده آل این است که از 7.1 "-10.6" بالاتر از ارتفاع صندلی فشرده شده قابل تنظیم باشد). از طرف دیگر ، بازوی عقب نوسان نیز به کاربر اجازه می دهد تا در صورت لزوم ، بازوی خود را از مسیر خارج کند. در حالت ایده آل ، بازوها باید از جلو و با عرض قابل تنظیم باشند تا امکان شخصی سازی مناسب تری فراهم شود. بازوی محوری یک ویژگی مفید است زیرا به برخی از کاربران این امکان را می دهد تا در هنگام تایپ ، بازوی پشتیبانی را بهتر بسازند.

پایه چرخدار و کاستورهای با کیفیت:
پایه صندلی باید حداقل 5 پایه پایه داشته باشد. چهار پایه صحبت در هنگام عقب رفتن در صندلی شما تمایل به نوک زدن دارد. کاستورهای با کیفیت می توانند آزادانه بر روی سطوح مختلف کف حرکت کنند. بعضی از صندلی ها گزینه ای را در بین کاستورهای کف سخت ، برای استفاده در کف ، کاشی ، چوب یا کفپوش لمینیت و کاستورهای فرش برای استفاده در فرش ارائه می دهند. بسیاری از صندلی ها گزینه گلایدرها را نیز ارائه می دهند که پاهای صاف و بدون نورد است.

پیش بند:
پیشانی برای سر شما پشتیبانی می کند و می تواند وزنی را که گردن شما باید پشتیبانی کند ، کاهش دهد. اگر مشکلی در گردن دارید ، خرید صندلی با پیشانی را به شدت در نظر بگیرید.

منبع

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


20 نکته عکاسی برای مبتدیان
پنج شنبه 5 تير 1399 ساعت 16:6 | بازدید : 323 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

هر وقت به یک نکته عکاسی مفید فکر می کنم ، همیشه آن را برای بعداً می نویسم. بیشتر آنها قابل فراموش شدن هستند ، اما تعداد کمی از آنها آنقدر مهم هستند که سعی می کنم تا حد ممکن به آنها بگویم تا حد ممکن عکاسان. این مقاله شامل 20 مورد از بهترین ها است. این نکات عکاسی به اندازه نیش قابل فهم است و همه چیز را از تکنیک دوربین مبتدی گرفته تا خلاقیت و ترکیب پوشش می دهد. اگر عکاسی را یاد می گیرید ، این لیست عقلانی را ارائه می دهد که ممکن است در طول راه مفید واقع شوید.

قبل از شروع ، اگر شما ترجیح می دهید این اطلاعات را با فرمت ویدیویی هضم کنید ، شانس دارید. فیلم "15 نکته" من در زیر بسیاری از همین نکات را در بر می گیرد ، همچنین یک زن و شوهر جدید نیز تعویض شده اند. اگر دوست دارید نگاهی بیندازید:

تجهیزات دنده دوربین مهم نیستند.

امروزه دوربین های بی شماری ، لنز و سایر لوازم جانبی در بازار وجود دارد. ما زمان زیادی را برای مرور آنها در Photography Life اختصاص می دهیم ، و این درست است که برخی از دیگران بهتر از دیگران هستند (یا برای یک کار معین مناسب تر هستند). اما هنگامی که شما به اندازه کافی از آنها تست کرده اید ، غذای واقعی این است که امروزه تقریباً همه چیز عالی است. اختلافات تقریباً جزئی ، بخصوص با قیمت مشخص است.

بنابراین ، از دوربینی که قبلاً دارید استفاده کنید و به عقب نگاه نکنید. تقریباً از هر نظر ، DSLR های سطح ورودی امروزی بهتر از SLR های برتر فیلم های برتر در گذشته هستند. با این حال به نوعی آن عکاسان فیلم موفق به ضبط عکسهای زیبا و نمادین شدند که امروز بسیار عالی به نظر می رسند.

مهارتهای خلاقانه و دانش در مورد تنظیمات دوربین بسیار مهمتر هستند. تلاش خود را روی آن ها متمرکز کنید ، نه در جمع آوری تجهیزات دوربین.

حرکت - جنبش
گرفته شده با نیکون D5100 ، یک DSLR سطح ورودی از سال 2011 ، و لنزهای کیت 18-55 میلی متر آن
با ترکیب خود کار کنید

برای گرفتن عکس های جذاب ، باید با آنچه انجام می دهید درگیر شوید. فقط با اتومبیل پرواز نکنید. درعوض ، به ترکیب خود بیاندیشید و سعی کنید تا حد امکان عکس های خود را بسازید.

این با دانستن اصول اولیه نحوه تهیه عکس های خوب شروع می شود. بخش های مهم موضوع خود را با لبه قاب خود قطع نکنید. سطح افق خود را حفظ کرده و با تنظیم ترکیب خود سعی کنید هرگونه حواس پرتی را در عکس خود از بین ببرید. ببینید که آیا عکس شما احساس تعادل و سادگی دارد یا خیر. و اگر عکس در اولین آزمایش خوب به نظر نمی رسد ، تا زمانی که درست نشوید ، به آزمایش خود ادامه دهید.

نمونه تصویر 24-70 میلی متر f / 2.8 (5)
NIKON D800E + 24-70mm f / 2.8 @ 24 mm، ISO 400، 1/100، f / 5.6. عکس توسط نسیم منصوروف.
بدانید که کدام تنظیمات مهم است
تنظیمات دوربین زیادی وجود دارد ، و درست کردن آنها ، به خصوص به عنوان یک مبتدی ، برخی تمرین ها را می طلبد. حتی عکاسان پیشرفته همیشه همه کارها را به طور کامل انجام نمی دهند. اما ارزش این را دارد که بدانید که چگونه دوربین خود را به درستی تنظیم کنید ، و کدام تنظیمات دوربین بیشترین اهمیت را دارند ، بنابراین شما بهترین فرصت را برای گرفتن عکس های مورد نظر خود دارید.

ابتدا سعی کنید با حالت های دوربین غیر از Auto Full تمرین کنید. اگر دوربین شما همه تصمیمات را برای شما گرفته باشد ، چیزی نخواهید آموخت. ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد ، اما امیدوارم مقالات ما در مورد دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO بهتر شروع خوبی به شما بدهد. این سه تنظیم مهم در تمام عکاسی است.

گذشته از دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO ، یاد بگیرید که چگونه با تمرین با حالت های مختلف فوکوس خودکار ، به درستی تمرکز کنید. احتمالاً فوکوس خودکار تک سروو (همچنین به عنوان یک عکسبرداری AF مشهور است) برای افراد ثابت و فوکوس خودکار مداوم سروو (همچنین به عنوان AI Servo شناخته می شود) برای افراد در حال حرکت ترجیح می دهید. از فوکوس دستی استفاده نکنید ، مگر اینکه آنقدر تاریک باشد که فوکوس خودکار کار نکند.

و در آخر ، اگر می خواهید عکس های خود را ویرایش کنید ، در RAW شلیک کنید ، یا فکر کنید احتمال وجود دارد که در آینده آنها را ویرایش کنید. JPEG از نظر ظاهری خوب نیست ، اما پرونده ها برای پردازش پس از عرض جغرافیایی بسیار کمتری دارند. (اگر مطمئن نیستید ، RAW + JPEG را شلیک کنید و RAW ها را برای موارد بعدی نگه دارید.) برای اطلاعات بیشتر به RAW vs JPEG مراجعه کنید.

عکس نمونه از نیکون Z7
برای گرفتن عکس هایی از این دست ، به درک صمیمی از تنظیمات دوربین کمک می کند. مخلوط دو قرار گرفتن در معرض.
نکات برجسته را زیاد نکنید
هنگامی که می خواهید تنظیمات دوربین خود را انتخاب کنید ، باید از پررنگ کردن عکس های برجسته در یک عکس ، اجتناب کنید. دلیل؟ بازیابی هرگونه جزئیات از نواحی سفید یک عکس ، غیرممکن است. من شخصاً آسمان را در عکسهایم ترجیح می دهم به جای اینکه فقط یک حباب بزرگ و بدون ویژگی باشد ، از بافت و رنگ زیبا برخوردار باشد و شرط می بندم که شما هم این کار را انجام دهید.


حفظ نکات برجسته شما بسیار آسان است. اما اینجاست که سرعت شاتر ، دیافراگم و ISO بسیار مهم هستند. این تنها تنظیمات دوربین است که به طور مستقیم بر روشنایی یک عکس تأثیر می گذارد (البته نادیده گرفتن تنظیمات فلاش). حتی جبران نوردهی - تنظیم مهم - فقط به دوربین خود می گوید که یک یا بیشتر از این سه متغیر را تغییر دهید.

هنگامی که عکس می گیرید ، صفحه دوربین را تماشا کنید تا ببینید آیا بیش از حد وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشته باشد ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ISO خود را به مقدار پایه آن (معمولاً ISO 100) پایین آورید. اگر در حال حاضر وجود دارد ، از سرعت شاتر سریعتر استفاده کنید. این مسئله مراقبت خواهد کرد. در مورد دیافراگم ، مطمئن شوید که آن را به یک مقدار دیوانه نیست (f / 32 ، f / 45 ، و غیره) و شما خوب خواهید بود.

عکس نمونه برجسته را بیش از حد قرار ندهید
NIKON D800E + Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f / 4G ED VR @ 130mm، ISO 100، 1/8، f / 16.0
به نور توجه کنید
احتمالاً مهمترین قسمت عکاسی سبک است. اگر با نور خوب عکس می گیرید ، قدم بزرگی در جهت گرفتن عکس خوب برداشته اید. اما چه چیزی به عنوان نور خوب حساب می شود؟ همه چیز در مورد غروب خورشید نیست.

غالباً ، هدف اینجا تعادل بین شدت نور بین سوژه و پیشینه شماست. حتی اگر از یک غروب خورشید شگفت انگیز عکاسی می کنید ، این عکس با یک پیش زمینه کاملاً تاریک و سایه دار ویران می شود.

ساده ترین راه برای حل این مسئله توجه به جهت و نرمی نور است. اگر l

شب خیلی خشن است ، شما می توانید سایه های بدی را پشت سر بگذارید ، که مخصوصاً مشکلی برای عکاسی پرتره است. اگر نور از زاویه ای بدون تابش تاب می آید ، ببینید که چه کاری می توانید برای جابجایی منبع نور (در استودیو) انجام دهید یا سوژه را (خارج از خانه) منتقل کنید - یا منتظر بمانید تا نور بهتر شود (عکاسی چشم انداز).

همچنین ، اگر از عکس های دستی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که نور کافی وجود دارد. در غیر این صورت ، از یک فلاش استفاده کنید یا جایی که روشن تر است حرکت کنید. ساده ترین راه برای عکس گرفتن از چهره های بدون رنگ ، شلیک در محیط های بدون نور کافی است.

دارای نور پس زمینه damselfly
NIKON D7000 + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 800، 1/320، f / 3.2
وقت خود را بگیرید
اگر دقیق نباشید اشتباه است در عکاسی اشتباه کنید. بهترین راه حل این مسئله ، کند کردن و وقت خود را در هر زمان ممکن است ، به خصوص هنگامی که برای اولین بار یادگیری عکاسی را می بینید.


ابتدا تنظیمات دوربین خود را دو برابر کنید. اگر در یک روز آفتابی عکس های بیرونی می زنید ، اما از تنظیمات دیشب برای عکاسی از کهکشان راه شیری استفاده می کنید ، چیزی به طرز وحشتناکی اشتباه است. آهسته شوید و زمان لازم را برای به دست آوردن آن اختصاص دهید.

سپس ، برای هر تصمیم مهم دیگر ، همان طرز فکر را حفظ کنید. آیا ترکیب شما تا حد ممکن خوب است؟ آیا در مکان مناسب فوکوس کردید؟ آیا شما برای بهبود شرایط روشنایی هر کاری ممکن کرده اید؟

و به افرادی که به شما می گویند از بررسی عکس های موجود در این زمینه جلوگیری نکنید. مطمئناً بدست آوردن عکسها در هنگام اتفاقات شگفت انگیز در مقابل شما ، بد نیست ، اما تقریباً همیشه خرابی بین عکس ها خواهید داشت. مشکلات مربوط به تصویری را در این زمینه مشاهده کنید - در رایانه خود برنگشتید.

Old Woods
NIKON D7000 + 17-55mm f / 2.8 @ 17 mm، ISO 100، 0.6 seconds، f / 8.0
پاهای خود را حرکت دهید
در حالی که عکس می گیرید ، گیر کردن در یک مکان آسان است. در این دام بیفتید. در عوض ، پاهای خود (یا سه پایه) خود را تا حد ممکن حرکت دهید. به اوج کارها صعود کنید ، ارتفاع دوربین خود را تغییر دهید ، به جلو و عقب بروید ، هر کاری را که باید انجام دهید انجام دهید - اما حرکت خود را ادامه دهید.

اگر ده ها عکس از همان ارتفاع بگیرید ، رو به همان جهت ، بدون حرکت دادن پاها یا سه پایه خود باشید ، حدس بزنید که چیست؟ آنها تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت. اگر کل نمونه کارها از همان ارتفاع گرفته شده و بدون هیچ گونه آزمایشی ، عکس های عالی را از دست نمی دهید.

حرکت در اطراف تنها راه تغییر اندازه ها و موقعیت های نسبی اشیاء در عکس شماست. آیا دوست ندارید که موضوع شما خیلی بزرگ باشد و منظره در پس زمینه خیلی کوچک باشد؟ به عقب بایستید و بزرگنمایی کنید. آیا می خواهید صخره ای را که وسواس انگیز به نظر می رسد تعمیر کنید؟ حرکت کنید تا جایی که از ترکیب شما خارج نشود ، یا خیلی کوچک باشد تا مزاحمتی شود.

عکس نمونه پا را حرکت دهید
NIKON Z 7 + NIKKOR Z 24-70mm f / 4 S @ 24mm، ISO 64، 1/125، f / 10.0
بدانید چه موقع از سه پایه استفاده کنید
سه پایه یکی از بزرگترین اختراعات در عکاسی است. همه آنها به جز یکی از مشکلترین مشکلاتی که وجود دارد - از بین بردن نور است. با داشتن سه پایه ، می توانید در معرض قرار گرفتن در معرض چند دقیقه قرار بگیرید و جزئیات آن را به اندازه تاریک ضبط کنید که برای چشم انسان نامرئی باشد. حتی در یک صحنه روشن تر ، سه پایه باعث افزایش پایداری ترکیب شما شده و به شما کمک می کنند تا از عکس های واضح تری بگیرید.


بنابراین ، چه زمانی باید از سه پایه استفاده کنید؟ اگر موضوع شما ثابت است ، تقریباً همیشه. این بدان معناست که عکاسان منظره ، عکاسان معماری و عکاسان هنوز هم اگر به راحتی از سه پایه استفاده نمی کنند بهانه خوبی دارند.

عکاسی از رویداد و عمل کمی متفاوت است زیرا درست است که یک سه پایه می تواند شما را کند کند. در مورد عکاسی مسافرتی هم همینطور است. به همان اندازه که ممکن است بخواهید یک سه پایه را جمع کنید ، ممکن است ارزش دردسر نداشته باشد.

این عادلانه است ، اما بدانید که هر وقت سه پایه خود را در خانه ترک کردید ، از دست می دهید. اگر شما انتخاب بین DSLR سطح ورودی و یک سه پایه در مقابل بهترین دسته کمبو دوربین / لنزهای موجود در بازار بدون یک را به من پیشنهاد دادید ، من هربار کیت سه پایه را انتخاب می کنم.

نکاتی درباره عکاسی برای مبتدیان
NIKON D810 + TAMRON 15-30mm F2.8 VC USD @ 22mm، ISO 64، 1/5، f / 11.0
بدانید چه موقع از Flash استفاده کنید
گرگرفتگی ها فقط برای محیط های تاریک منظور نمی شوند.

اشتباه نکنید - اگر به نور اضافی احتیاج دارید عالی هستند. یک فلاش خارجی بگیرید ، آن را در سقف شیب دهید و از یک لنز نسبتاً طولانی (50 میلی متر یا طولانی تر) استفاده کنید. هر کسی که می شناسید از کیفیت عکس های رویداد شما شگفت زده خواهید شد. این ساده ترین راه برای به دست آوردن نتایج خوب است بدون اینکه واقعاً بدانید که چه کاری انجام می دهید.

اما گرگرفتگی ها حتی در وسط روز نیز در بیرون از منزل مفید هستند. اگر تا به حال درباره "پر کردن فلش" شنیده اید ، به همین دلیل بسیار مهم است. شما می توانید سایه های زشت را فقط با استفاده از یک فلاش ملایم پر کنید - و اکثر افرادی که به عکس نگاه می کنند حتی نمی توانند بگویند.

احمقانه است ، اما دوست دارم به مردم بگویم که فلاش داخلی دوربین آنها در روز روشن و آفتابی از تاریکی مفیدتر است. این توصیه در اینجا صادق است.


گرفته شده با فلش ، تصویر توسط لولا منصوروف
لنز دوربین خود را تمیز کنید

من بسیاری از افراد را دیده ام که با عنصر جلوی لنز دوربین خود دور می شوند و کثیف ، گرد و غبار و لک های اطراف خود را می چرخند. این ساده ترین روش برای گرفتن عکس های مبهم است

100٪ وقت

مطمئناً ، اندکی گرد و غبار هیچ آسیبی نخواهد دید. حتی در یک تصویر قابل مشاهده نخواهد بود. درون هر لنز ذره های کوچکی از گرد و غبار وجود دارد که تمیز کردن آنها بدون جدا کردن لنز غیرممکن است - و هیچ تاثیری در عکس ندارند.

در عوض ، من در مورد لنزهایی که هرگز تمیز نشده اند صحبت می کنم ، با انگورهای سنگ زنی و انگشتی که در سنین بالا برداشته نشده اند. به خودتان لطف کنید و یک پارچه میکرو فیبر و محلول تمیز کردن لنز دریافت کنید. آنها را در سفرها همراه کنید و حداقل یک بار در هفته از آنها استفاده کنید.

عنصر جلوی کثیف

از یک فیلتر ارزان قیمت استفاده نکنید
دومین راه آسان برای گرفتن عکس های مبهم 100٪ از زمان استفاده از یک فیلتر ارزان قیمت در قسمت جلوی لنز شماست.

شخصاً ، هنگامی که من تازه در عکاسی شروع کردم ، پدر بزرگم از دوربین فیلمش یک فیلتر قدیمی و واضح به من داد. این کاملاً متناسب با لنز من است. من خیلی تعجب کردم که همیشه آن را روی لنز خود نگه داشته ام و هرگز نگران نباشید شیشه مطابق با استانداردهای امروز باشد یا نه. معلوم است که اینگونه نبوده است گوشه و کنار همه عکسهای من مبهم بود و هر منطقه روشن و خفیف در عکس (مانند آسمان یا یک چراغ در شب) به شعله ور شرور تبدیل می شد. در اینجا عکسی که من با این فیلتر گرفتم ، و پس از آن یک محصول است:

گوشه های واضح به دلیل فیلتر بد
NIKON D5100 + 18-55mm f / 3.5-5.6 @ 26mm، ISO 400، 1/30، f / 5.0
اما ، هنگامی که فقط یک محصول کمترین را مشاهده می کنید ، به راحتی مات می شود:


برش از عکس unsharp

همان اشتباهی را که من کردم انجام نده! بله ، این یک فیلتر قدیمی بود ، اما ارزان قیمت ها امروز دقیقاً همین کار را انجام می دهند. به شخصه ، من هرگز از فیلتر شفاف و محافظ روی لنز خود استفاده نمی کنم ، مگر در محیط هایی که به عینک محافظ نیز نیاز دارم.

پردازش اساسی پس از یادگیری
پردازش پست در لیست اولویت های عکاس معمولی بسیار بالا نیست ، اما احتمالاً باید باشد. گاهی اوقات ، با پردازش مناسب ، یک عکس خوب می تواند به چیزی واقعاً استثنایی تبدیل شود.

در هنگام پردازش بیش از حد آسان است ، بنابراین مهمترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از ویرایش های شما دائمی نیستند ("ویرایش مخرب" AKA). یا از گزینه Save As برای حفظ پرونده های اصلی خود استفاده کنید یا بهتر است در نرم افزاری که ویرایش های شما را در یک فایل جداگانه ذخیره می کند ویرایش کنید تا اینکه آنها را در تصویر پخت کنید.

پردازش پس از ارسال عبارت است از انتقال خلقی و هدایت نگاه بیننده به تصویری. با گذشت زمان بهتر و بهتر خواهید شد. توصیه برتر من؟ لطیف باشید. شما نمی خواهید که عکسهای شما بیش از حد پردازش شوند.

نکته اساسی پس از پردازش را بیاموزید
NIKON D800E + Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f / 4G ED VR @ 90mm، ISO 100، 0.6 seconds، f / 8.0
پشتیبان گیری از عکسهای شما
تقریباً هر عکاس که می شناسم حداقل یک بار در زندگی خود عکسهای مهم از دست داده است. اجازه ندهید این اتفاق برای شما رخ دهد.

برای مبتدیان ، از هر یک از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. عکس های شما هرگز نباید فقط در یک هارد دیسک ذخیره شوند زیرا در نهایت هارد دیسک شما خراب می شود. این سوال نیست که آیا ، اما کی.


در حالت ایده آل ، شما حداقل باید سه نسخه از تمام عکس های خود را در یک زمان معین داشته باشید. این حداقل باید دو نوع رسانه مختلف ، مانند یک هارد داخلی و یک وسیله ذخیره قابل جابجایی را شامل شود. و حداقل یکی از بک آپ ها باید خارج از سایت ذخیره شود. این به قانون 3-2-1 معروف است. این بهترین راه برای جلوگیری از از دست دادن هر یک از عکس های شماست.

به شخصه ، عکسهای من مهمترین دارایی من هستند ، و من نمی خواهم بدون توجه به چه چیزی ، آنها را از دست بدهم. هارد دیسک من در زمان واقعی از اینترنت نسخه پشتیبان تهیه شده است و من چندین هارد اکسترنال نیز با پشتیبان گیری کامل نیز دارم. این بیش از حد است ، اما این نکته است.

سامسونگ SSD T1 (2)
هارد اکسترنال SSD
سازماندهی شوید
این که آیا شما یک فرد سازمان یافته یا کثیف هستید ، بسیار مهم است که عکسهایتان به راحتی پیدا شود. این فقط به سرعت بخشیدن به گردش کار شما نمی رسد. اگر به یاد ندارید که چگونه هارد دیسک خود را سازماندهی کرده اید ، ممکن است در پی حذف پوشه ای باشید که حاوی تصاویر مهم است بدون اینکه متوجه شوید.

روش من این است که به سادگی ایجاد یک پوشه جدید از تصاویر برای هر سال ، سپس هر سال تقسیم بر ماه ها (برچسب "01 ژانویه" ، "02 فوریه" و غیره ، به ترتیب حروف الفبا). سپس در نرم افزار پس از پردازش ، من عکس ها را بطور جداگانه در مجموعه های مختلف مرتب می کنم و سازماندهی می کنم. به این ترتیب ، می توانم تصاویر را از یک مکان خاص یا در نظر گرفته شده برای یک پروژه خاص پیدا کنم.

اما این تنها یکی از بسیاری از روشهای ممکن است. برخی از عکاسان ترجیح می دهند عکس های خود را بر اساس سال ترتیب دهند ، سپس هر سال را به جای ماه ها تقسیم می کنند. روش دقیق مهم نیست؛ از آنچه راحت هستید استفاده کنید. اما اطمینان حاصل کنید که زود عادات خوب را شروع می کنید ، یا در نهایت با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

راهنمایی سازماندهی عکس ها
سازماندهی عکس ها در لایت روم
چیز جدیدی را امتحان کن
هرچه بیشتر با عکس گرفتن تجربه کنید ، جالب تر می شود. وارد کردن به روال ساده و گرفتن عکس های مشابه بارها و بارها آسان است و هیچ مشکلی با آن وجود ندارد ، اما مهم است که هر از چند گاهی چیز جدیدی را امتحان کنید.

به عکاسی ماکرو ضربه بزنید ، یا تکنیک های جدید روشنایی را آزمایش کنید. برای ارسال به یک پست دیگر

سبک پردازش. به صورت خودجوش باشید و به مکانی بروید که قبلاً هرگز عکاسی نکرده اید. راه های زیادی برای امتحان کردن چیز جدید در عکاسی وجود دارد ، و اگر این کار را نکنید پشیمان نخواهید شد.


معمولاً چیزی را پیدا خواهید کرد - یا تکنیک جدید یا اولویت شخصی - که می توانید برای نتایج خوب به عکاسی منظم خود برگردید.

هواپیمای بدون سرنشین
نیکون Coolpix A ، ISO 360 ، 1/1000 ، f / 2.8. گرفته شده از پهپاد خانگی.
با عکاسان دیگر ملاقات کنید
ملاقات با سایر عکاسان یکی از بهترین راه ها برای یادگیری و بهبود ، چه برای الهام بخشیدن و چه برای مشاوره است.

تعجب خواهید کرد که مردم از به اشتراک گذاشتن نکات و تکنیک های خود با سایر عکاسان لذت می برند. به ندرت با رازداری یا تحقیر روبرو می شوید. حتی آنسل آدامز بزرگ چندین کتاب نوشت که در مورد تکنیک های عکاسی وی توضیح می داد.

اگر شما نوع شخصی هستید که یادگیری خود راهنمایی در عکاسی را ترجیح می دهد ، این همچنان صدق می کند. سؤالات خود را در مورد انجمنهای آنلاین بپرسید ، از عکاسان پست الکترونیکی که کار شما را تحسین می کند ، سؤال کنید و در غیر این صورت منابعی را پیدا کنید که ارزشمند باشند مهم نیست چه چیزی ، یادگیری را متوقف نکنید. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد

چرا از عکس های منظره به عنوان مثال استفاده می کنیم
NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 120 mm، ISO 100، 1/2، f / 11.0
نقاط ضعف خود را برطرف کنید
اگر هنوز سعی دارید سرتان را دور سرعت شاتر ، دیافراگم و ISO بپیچانید ، بازگشت به حالت خودکار وسوسه انگیز است به جای اینکه آنچه را که شما نمی فهمید ، دوباره به حالت خودکار برگردید. این یک اشتباه بزرگ است!

اگر سعی در یادگیری عکاسی پرتره دارید ، اما برای به نظر رسیدن نور از فلاش خود سخت می گیرید ، می تواند وسوسه انگیز باشد که تمام تصاویر داخلی خود را کنار یک پنجره برای نور خوب بگیرید. این هم اشتباه بزرگی است!

اگر می خواهید پس پردازش را یاد بگیرید ، اما نرم افزار شما گیج کننده است ، می توانید همه عکس های خود را در JPEG ضبط کنید تا چیزی خوب از دوربین بدست آورید. اما - شما آن را حدس زده اید - این یک اشتباه بزرگ دیگر است!


در مورد نقاط ضعف خود کار نکنید. درستشون کن. بهترین راه برای بهبود عکسهای خود ، تجزیه و تحلیل آنچه هنوز نمی فهمید ، سپس زمان لازم را برای یادگیری آن صرف کنید. این بیشتر از همه مربوط به عکاسان مبتدی است که طبیعتاً بیشترین یادگیری را دارند ، اما حتی متخصصان نیز برای پیروی از این توصیه خوب عمل می کنند.

چشم انداز ایسلند در باران
NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 160 mm، ISO 100، 1/15، f / 7.1
به عکسهای قدیمی خود نگاه کنید
من متوجه شده ام که بسیاری از عکاسان تمایل به عکس گرفتن ، بهترین عکس ها را از یک عکس انتخاب می کنند ، سپس به ندرت یا هرگز به دیگران باز نمی گردند. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود عکس های قدیمی و بلااستفاده از شما با ارزش ترین سبد خرید شما باشد.

اول ، آنها به شما کمک می کنند نقاط ضعف خود را برطرف کنید. فقط از خود بپرسید ، به طور متوسط ​​، چرا عکس های بد شما بد است؟ شاید تمایل داشته باشید که به طور نادرست تمرکز کنید ، بیش از حد تاریک یا روشن در معرض نمایش بگذارید ، به صورت ناخوشایند آهنگسازی کنید و غیره. همه این اطلاعات بسیار مفید است زیرا به شما کمک می کند دفعه بعد مشکل را بهبود بخشید.

از این گذشته ، ممکن است عکسی قدیمی پیدا کنید که واقعاً آواز می خواند - اما به نوعی اولین بار آن را متوجه نکردید. این اتفاق هر از گاهی برای من رخ می دهد و احساس می کنم طلای اعتصاب است.

آتشفشانی
من برای اولین بار از این عکس غافل شدم ، اما هنگام بازبینی آرشیو آن را پیدا کردم.
خوش بگذره
قرار است عکاسی سرگرم کننده باشد. حتی عکاسان حرفه ای این حرفه را تقریبا بدون استثنا انتخاب کردند ، زیرا از عکاسی لذت می برند. نگذارید آن جرقه از بین برود.

همانطور که در ابتدا ذکر شد ، برخی از این موارد تلاش برای چیزهای جدید است - و همچنان به یادگیری مهارت های جدید. اما این نیز در مورد عدم جدی گرفتن عکاسی و یا گرفتار شدن در تجهیزات دوربین به قیمت خود عکاسی نیست.

من می بینم که بسیاری از افراد آنلاین درباره بحث درباره انتخاب برند دوربین دوربین یا بررسی خوب / بد / نظرخواهی که از شخص دیگری در اینترنت می بینند ، وارد بحث و گفتگوهای داغ می شوند. چه کسی اهمیت می دهد؟ همه اینها دقیقاً به آنچه شما سعی می کنید از آن جلوگیری کنید ، کمک می کند - عکاسی کردن فقط دلخوری دیگری در زندگی شماست ، نه منبع خوشبختی و شادی.

درعوض ، به این فکر کنید که چرا دوست دارید عکس بگیرید

عکاسی

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه به سرعت تلفن اندرویدی خود [ژوئن 2020]
دو شنبه 2 تير 1399 ساعت 23:27 | بازدید : 323 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

تلفن های اندرویدی مانند هر رایانه ای ، عادت تاسف آور دارند که با افزایش سن ، کندتر می شوند. برای چند ماه اول بعد از خارج کردن تلفن از جعبه ، همه چیز عالی است — برنامه ها سریع بارگیری می شوند ، به داده های ذخیره شده به راحتی دسترسی پیدا می کنید و بارگیری همه چیز از پرونده های محلی گرفته تا بازی ها تا برنامه ها در چشمان چشم انجام می شود.


پاسخ سریع TechJunkie
حافظه نهان را پاک کنید ، برنامه های بلااستفاده را حذف کنید
برای اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید
اما با گذشت زمان ، دستگاه شما به طور طبیعی کندتر می شود و این احساس از فناوری جدید براق شروع به فرسودگی می کند. رم تلفن شما با برنامه های نصب شده و فعال اشباع بیش از حد می شود. همین برنامه ها فضای بیشتری را در فضای داخلی تلفن شما جای می دهند. با گذشت زمان اطلاعات زیادی درباره تلفن و روندهای جدید در حال اجرا است ، مطمئناً تلفن شما کند خواهد شد.

اگر این اتفاق برای تلفن شما افتاده است ، شما تنها نیستید. خوشبختانه ، راه حل های ساده ای وجود دارد تا بتوانید دوباره گوشی خود را به درستی کار کنید.

Android یک سیستم عامل است که می تواند هم باریک و هم گسترده و کشیده و باز هم به حالت عادی و سریع خود بازگردد. مهم نیست که تلفن شما چقدر کند شده است ، یک یا چند نکته ما موظف است تلفن شما را به حالت سریع خود برگرداند. بنابراین ، بیایید نگاهی به چگونگی سرعت بخشیدن به تلفن آهسته آندروید خود بیاندازیم.

رفع سریع
لینک های سریع

رفع سریع
تلفن یا تبلت خود را مجدداً راه اندازی کنید
برنامه های بلااستفاده و قدیمی را حذف کنید
حذف چندین برنامه به طور هم زمان
غیرفعال کردن برنامه های سیستم استفاده نشده
داده های ذخیره شده خود را پاک کنید
سایر نکات متفرقه
تغییر نحوه عملکرد دستگاه شما
گزینه های پیشرفته برای سرعت بخشیدن به تلفن شما
پارتیشن حافظه نهان خود را پاک کنید
تغییر سرعت انیمیشن در تلفن شما
اورکلاک (فقط ریشه)
تنظیم مجدد تلفن شما کارخانه است
آخرین نکته در مورد سخت افزار تلفن شما
کاری که شما نباید انجام دهید


ممکن است تلفن شما کند عمل کند ، اما این به معنای لزوماً به این معنی نیست که شما نیاز به یک فرآیند چند مرحله ای دارید تا بتوانید مشکلات ناشی از کند شدن را برطرف کنید. گاهی اوقات ، ساده ترین راه حل برای مشکلات شما نیز صحیح است ، بنابراین با نگاهی به برخی از ساده ترین راه های رفع سرعت تلفن یا رایانه لوحی شما شروع خواهیم کرد. در حالی که ممکن است شما را مجبور به تنظیم مجدد کامل کارخانه دستگاه خود کنید ، چند قدم کاملا قبل از مراجعه به چنین اقدامات شدید وجود دارد.

تلفن یا تبلت خود را مجدداً راه اندازی کنید
بله ، این یک نکته بارز است ، اما تعجب خواهید کرد که چه مدت افراد بدون راه اندازی مجدد تلفن ، تبلت و سایر دستگاه های Android خود می روند. مشابه سایر دستگاه های محاسباتی استاندارد مانند رایانه رومیزی مبتنی بر Windows یا MacBook Pro ، سخت افزارهای دارای Android که نیاز به راه اندازی مجدد گاه به گاه دارند ، فقط برای چرخاندن برنامه های اجرا شده در پس زمینه دستگاه شما.


در بیشتر تلفنهای Android با پایین نگه داشتن دکمه روشن و انتخاب "راه اندازی مجدد" از فهرست بازشو مجدداً راه اندازی مجدد انجام می شود. اگر تلفن شما گزینه راه اندازی مجدد را ندارد ، کافی است دستگاه خود را خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید.


برای بهترین کارایی در دستگاه های قدیمی تر ، بعد از راه اندازی مجدد دستگاه ، بگذارید چند دقیقه تلفن خود را بنشیند. به طور معمول ، برنامه های راه اندازی می توانند دستگاه شما را کند کنند در حالی که همه چیز اولیه است. گوشی های جدیدتری مانند Pixel 2 XL اما به هر حال باید هر لحظه از کار در نیایند.

 

برنامه های بلااستفاده و قدیمی را حذف کنید

برنامه های بلااستفاده در تلفن شما دست نخورده باقی مانده ، اطلاعات را به روز نمی کنند و بدون اطلاع شما به روزرسانی ها را بررسی می کنند. اگرچه به نظر می رسد خوب است که آن برنامه کوپن سازی را که در تعطیلات بارگیری کرده اید از طریق تلفن خود بارگیری کنید ، واقعیت این است ، مطمئناً بهتر است آن را رها کنید ، مگر اینکه هر روز از آن استفاده کنید.

بسیاری از ما ممکن است دوست داشته باشیم فکر کنیم تلفنهایمان را تمیز و پاک از همه برنامه های ناخواسته یا بلااستفاده نگه می داریم ، اما حتی با صرفه جویی ترین تکنیکی از ما ، در دستگاه ما چند برنامه وجود دارد که دیگر از آنها استفاده نمی کنیم.

 

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را در تلفن یا دستگاه خود پنهان کرده اید ، نسخه های جدیدتر فروشگاه Play Google ، این امکان را می دهد که بررسی کنید که برنامه ها در مدتی مورد استفاده قرار نگرفته اند یا از آنها استفاده نشده است.

Play Store را از کشو برنامه یا صفحه اصلی خود باز کنید و از فهرست سمت چپ منو را باز کنید (یا دکمه منو را در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید).
در بالای فهرست ، "برنامه ها و بازی های من" را بزنید تا لیست تمام برنامه های خود را باز کنید. به طور پیش فرض ، این صفحه روی برنامه های اخیراً به روز شده شما باز می شود - با این وجود ، باید برنامه های نصب شده شما را مشاهده کنیم.
انگشت خود را به سمت راست بکشید یا از بالای منو "نصب شده" را انتخاب کنید. Google Play هر برنامه نصب شده روی دستگاه شما را به همراه گزینه های مرتب سازی در سمت راست دستگاه شما نمایش می دهد. به طور معمول ، Google Play این کار را در حالت "الفبایی" نشان می دهد اما می خواهیم "آخرین استفاده" را انتخاب کنیم که برنامه های شما را از اخیراً باز شده تا حداقل باز شده نشان می دهد.

از اینجا ، می توانید برنامه هایی را که اخیراً توسط دستگاهتان استفاده شده است مشاهده کنید. وقتی حرکت می کنید برنامه هایی بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می کنید متوجه خواهید شد.

برخی از برنامه های موجود در پایین لیست شما ممکن است برنامه های سیستم باشند که امکان حذف وجود ندارد و نگران نباشید ، ما موارد زیر را در این لیست پوشش خواهیم داد.

وقتی برنامه ای را پیدا می کنید که نمی خواهید روی دستگاهتان نصب شود ، روی نام برنامه در فهرست خود ضربه بزنید. این گزینه در پایین صفحه برای باز کردن یا به روزرسانی ایجاد می کند ، اما کافی است یک بار دیگر روی این نام ضربه بزنید ، سپس روی "حذف نصب" در صفحه برنامه در Google Play ضربه بزنید.


ادامه برنامه های حذف احساس راحت دستگاه خود را از بین ببرید. تعجب خواهید کرد که چند برنامه در دستگاه شما برای ماه ها بدون استفاده از تلفن شما استفاده می شود ، به ویژه اگر تلفن خود را بیش از یک سال داشته باشید.

حذف چندین برنامه به طور هم زمان
حذف چندین برنامه به طور هم زمان با برنامه های مناسب امکان پذیر است. حذف برنامه های ناشناس برنامه در لکه های فروشگاه Play وجود دارد ، هر یک راهی آسان برای حذف برنامه ها از دستگاه های خود ارائه می دهند.

با وجود همه گزینه های موجود در دسترس کاربران Google Play ، می توان تشخیص داد که کدام یک از برنامه های صحیح برای استفاده صحیح است - به ویژه هنگامی که برخی از برنامه های حذف کننده با تبلیغات و یا فرآیندهای دیگری همراه هستند که می توانند حتی بیشتر گوشی شما را کند کنند.


اگر می خواهید دسته ای از برنامه های ناشناس برنامه را امتحان کنید ، بیش از این که به فهرست بروید خوش آمدید. اما ، برای کسانی که به دنبال یک توصیه واحد هستند ، ما چند ماه گذشته را با استفاده از NoAd Uninstaller صرف کردیم. متاسفانه این برنامه از فروشگاه Play حذف شده است ، اما می توانید APK از آن را در اینجا پیدا کنید.

با این حال ، برای کسانی که مایلند برنامه های کاربردی خود را صرفاً به فروشگاه Play بچسبانند ، ممکن است بخواهید Uninstaller را چک کنید - بدون تبلیغات ، بدون درد در فروشگاه Play ، که عملکردی مشابه NoAd Uninstaller را ارائه می دهد اما با استفاده بهتر ، رابط بصری تر.

هرکدام را که می خواهید بر روی دستگاه خود نصب کنید ، هر دو آنها چندین برنامه را یکباره نسیم حذف می کنند.


پس از حذف برنامه ها در تلفن ، ممکن است بخواهید دستگاه خود را مجدداً راه اندازی مجدد کنید تا پرونده های اضافی که هنوز از حافظه خود استفاده می کنند را پاک کنید. اما برنامه هایی که با تلفن شما ارسال شده اند ، برنامه هایی که نمی توانید حذف کنید چیست؟ نگران نباشید ، ما نیز برای آنها مشاوره داریم.

غیرفعال کردن برنامه های سیستم استفاده نشده
حتی اگر تولید کنندگان اندرویدی (و به میزان کم حامل ها) گنجانده شده اند که برنامه های bloatware را در نسخه های جدیدتر Android قرار داده اند ، هنوز هم مشکل در سیستم عامل گوگل است. و مگر اینکه دستگاه Nexus یا Pixel و، و در برخی موارد تلفنهای موتورولا و OnePlus running را اجرا کنید ، احتمالاً مقدار مناسبی از bloatware در گوشی خود دارید.

این می تواند برنامه های از پیش نصب شده ، برنامه های سیستم یا برنامه های پشتیبانی شده شرکت شما باشد (Verizon در این همه یک مجرم به خصوص بد است ، از جمله برنامه های موسیقی و ناوبری که ویژگی هایی را که می توانید از Google و سایر ارائه دهنده برنامه ها دریافت کنید ، شارژ می کند).

خوشبختانه ، اکثر برنامه های سیستم که برای عملکرد سیستم عامل لازم نیستند ، حداقل می توانند در تنظیمات سیستم شما غیرفعال شوند. یک برنامه غیرفعال هنوز هم فضای گوشی شما را به خود اختصاص می دهد ، اما در پس زمینه اجرا نمی شود ، تلفنتان را از تعداد برنامه های بیش از حد سیستم با استفاده از CPU تلفن شما به طور همزمان ذخیره می کند.

برای غیرفعال کردن برنامه های از پیش نصب شده در دستگاه ، با استفاده از نماد تنظیمات در کشوی برنامه تلفن خود یا با دسترسی به میانبر تنظیمات از تنظیمات سریع در بالای سینی اعلان خود وارد منوی تنظیمات خود شوید. بسته به نوع دستگاه شما ممکن است این صفحه نمایش متفاوت به نظر برسد ، اما روند تا حد زیادی یکسان خواهد بود.


خراش

Android با دوچرخه سواری و تمیز کردن تمام داده های ذخیره شده ذخیره شده از برنامه های بلااستفاده یا به ندرت استفاده شده ، و همچنین برنامه های سیستمی که امکان حذف آنها از سیستم شما وجود ندارد.

اکثر برنامه ها داده های ذخیره شده ذخیره شده خود را به اندازه کافی خوب مدیریت می کنند و می دانند چه زمانی پاک کردن حافظه پنهان برای اجرای سیستم با سرعت صاف و ثابت لازم خواهد بود. با این حال ، برخی از برنامه ها ، هیچگونه کنترل از خود ندارند ، آنها منابع سیستم شما را برای صبحانه ، ناهار و شام می خورند ، و این می تواند برخی از مشکلات سرعت جدی را در Android ایجاد کند.


بنابراین ، برای پاک کردن حافظه نهان برنامه ، می خواهیم به فهرست تنظیمات سیستم خود برگردیم و این بار همراه با تنظیمات منو به دنبال "ذخیره سازی" بروید. اگر تلفن شما از گزینه حافظه خارجی مانند کارت microSD استفاده می کند ، مطمئن شوید که "حافظه داخلی" را انتخاب می کنید.

هنگامی که تلفن شما منوی کاملاً بارگذاری شده نمایش لیست برنامه ها با استفاده از حافظه سیستم را بارگیری کرد ، می خواهیم گزینه "داده ذخیره شده" خود را پیدا کنیم. این به طور معمول به پایین صفحه نمایش داده می شود. با بهره برداری از این گزینه ، گزینه ای برای پاک کردن داده های ذخیره شده ذخیره شده برای همه برنامه های شما ایجاد می شود.

اگرچه می توانید داده های ذخیره شده خود را بر اساس برنامه به صورت برنامه پاک کنید ، اما این باعث می شود همه داده های برنامه ذخیره شده شما به صورت یک نوسان پاک شوند و این کار بسیار ساده تر و سریع تر از طی کردن و انتخاب جداگانه هر برنامه کاربردی روی دستگاه شما انجام می شود.


شایان ذکر است که برخی از دستگاه ها ، از جمله جدیدترین تلفن های Google ، Pixel 2 و Pixel 2 XL ، فاقد گزینه پاک کردن داده های ذخیره شده ذخیره شده برای همه برنامه ها هستند. درعوض ، باید برای استفاده از منوی همه برنامه ها به منظور پاک کردن دستی محتوا از دستگاه خود ، به نیاز خود ، اعتماد کنید.

ناامید کننده است که گوگل این ابزار آشکار را به طور مستقیم از Android Oreo خارج نکرده است ، اما با توجه به اینکه تنها دو درصد از کاربران اندرویدی حتی به روزرسانی دریافت نکرده اند (و بیشتر کاربران اندرویدی مستقر در ایالات متحده دارای تلفن های سامسونگ با قابلیت ساخته شده هستند). -در) خیلی نگران کننده نیست

سایر نکات متفرقه
همه چیز به طور مرتب در یک گروه قرار نمی گیرد مانند پیشنهادات ما در بالا ، بنابراین اگر هنوز به دنبال رفع سریع مشکلات مربوط به سرعت تلفن خود هستید ، برخی از موارد زیر را امتحان کنید:


با ضربه زدن به نماد مربع در سمت راست و پایین نوار پیمایش ، منوی برنامه های اخیر را بر روی تلفن خود باز کنید (برای تلفن های سامسونگ قبل از Galaxy S8 ، دکمه سخت افزار سمت چپ است). همه برنامه های اخیر خود را بکشید تا آنها را از حافظه پاک کنید.

اگر اغلب از آنها استفاده نمی کنید برخی از ابزارک های نگه داشته شده در تلفن خود را پاک کنید. ابزارک ها می توانند از مقادیر زیادی رم غیر ضروری در دستگاه شما استفاده کنند ، و بیشتر دارندگان تلفن فقط به مناسبت استفاده از ابزارک استفاده می کنند. از آنجا که اکثر ابزارک ها دائماً با محتوای جدید به روز می شوند و از RAM ، داده و بخش بزرگی از باتری خود استفاده می کنید. کمد ویجت را تمیز کرده و به تلفن شما تقویت لازم را بدهید.
سرعت کارت SD خود را بررسی کنید. اگر بسیاری از برنامه های خود را به کارت SD منتقل کرده اید ، اما به سبک قدیمی تر کارت در حال اجرا هستید ، ممکن است خیلی راحت باشد که فایل ها را بارگیری کنید یا برنامه ها و بازی ها را از کارت بارگیری کنید. این روزها ، حتی کارت های کلاس 10 برای دسترسی به داده ها کمی آهسته هستند - می خواهید به دنبال کارت SDXC یا بهتر باشید. خوشبختانه ، این کارتهای سریع واقعاً ارزان شده اند: یک کارت حافظه microSDXC 32 گیگابایتی فقط 14 دلار در آمازون قابل گرفتن است ، و نسخه 64 گیگابایتی همان کارت فقط 22 دلار است (این قیمت ها مرتباً نوسان می کنند ، بنابراین اگر کارت ها تعجب نکنید ، تعجب نکنید. وقتی روی لینک ها کلیک می کنید ، کم و بیش گران هستند.
برنامه ها و پرتاب های شخص ثالث را بررسی کنید که ممکن است گوشی شما را به طرز چشمگیری کند کند. این موارد معمولاً شامل راه‌اندازهای صفحه اصلی ، برنامه‌های کاربردی (مانند برنامه شناسه تماس گیرنده ، ماشین حساب و چراغ قوه) است.
تغییر نحوه عملکرد دستگاه شما
رفع سریع ما به طور کلی به شما کمک می کند تا تلفن را هنگامی که سکوت گاه به گاه دارید ، سرعت بخشید ، اما گاهی اوقات تلفن به معنای واقعی کلمه احساس کمی کندی در دست شما می کند. Android مملو از انیمیشن های پرتحرک و انتقال است ، و در حالی که می توانید اولین بار گوشی را مرتب کنید خیلی مرتب و مرتب باشید ، در نهایت می خواهید از انیمیشن های آهسته دور شوید و فقط وارد برنامه شوید.


خوب ، ما خبرهای خوبی برای شما داریم در حالی که اکثر پرتابگرهای استاندارد قادر به خاموش کردن انیمیشن های برنامه و مواردی از این دست نیستند ، سایر پرتاب های شخص ثالث مانند Nova Launcher می توانند سرعت انیمیشن ها را شخصی سازی کرده و حتی تغییر دهند ، همه در منوی تنظیمات پرتاب.

ما این ویژگی را با استفاده از Nova به نمایش می گذاریم ، اما سایر پرتاب های موجود در بازار نیز این توانایی را دارند. همچنین می خواهید مجوز Prime را از فروشگاه Play بگیرید تا بتوانید تغییراتی را درون برنامه اعمال کنید.


پس از راه اندازی و کار با Nova یا اگر قبلاً از آن به عنوان لانچر استفاده می کنید ، کشوی برنامه خود را باز کنید و روی "تنظیمات Nova" در لیست برنامه های خود ضربه بزنید. این یک لیست بسیار ارعاب کننده از تنظیمات احتمالاً ناآشنا باز می کند ، اما ما به دنبال دو مورد خاص هستیم. با شروع تنظیمات انیمیشن خود ، به دسته "نگاه و احساس" بروید ، که گزینه های سرگرم کننده زیادی برای ما وجود دارد تا با آنها اشتباه بگیریم. اگر قبلاً به تنظیمات «نگاه و احساس» نکرده باشید ، می تواند یک b باشد

گزینه های پیشرفته برای سرعت بخشیدن به تلفن شما
همه چیزهایی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم خوب و همه است ، اما در پایان روز ، همه آنها راه حل های موقت برای یک مشکل عمده اندرویدی هستند. این یک سیستم عامل عالی نیست ، و به خصوص بعد از چند سال بروزرسانی سیستم و امنیت ، همه چیز می تواند کمی کند شود.

همانطور که در اکثر مشکلات اندرویدی وجود دارد ، در Android فقط دو راه حل برای هر مشکل وجود دارد: پاک کردن پارتیشن حافظه پنهان و پاک کردن تلفن شما کاملاً تمیز. و در حالی که پاک کردن پارتیشن کش شما یک راه حل نسبتاً ساده برای سرعت بخشیدن به تلفن شما است ، ما واقعاً فقط توصیه می کنیم تلفن خود را پاک کنید اگر مراحل فوق به رفع مشکلات سرعت شما کمک نمی کند.

پارتیشن حافظه نهان خود را پاک کنید
ما با پاک کردن قسمت بندی حافظه نهان در تلفن شما شروع می کنیم ، که کمی شبیه به پاک کردن حافظه نهان برنامه شما مانند گذشته است. پاک کردن کل پارتیشن حافظه پنهان می تواند برخی از مشکلاتی را که اغلب با بروزرسانی نرم افزار برنامه یا سیستم ایجاد می شود ، برطرف کند ، بدون اقدامات شدید پاک کردن کامل تلفن شما (نگران نباشید. ما به آنجا خواهیم رسید).

در حالی که ساده ، پاک کردن پارتیشن حافظه پنهان شما شامل بوت شدن در حالت بازیابی تلفن شماست ، که می تواند برای آن دسته از کاربران جدید که در تلفن های هوشمند یا منوی بوت هستند جالب باشد. هرچند بیش از حد استرس نکشید - ما شما را مستقیماً با روند بوت پیاده خواهیم کرد.

این فرآیند بسته به Make و Model متفاوت است. اکثر تلفن ها قبل از فشار دادن دکمه کم کردن صدا روی صفحه نمایش راه انداز برای دسترسی به منوی بازیابی ، از دکمه های جلد بالا و روشن استفاده می کنند.

برای تلفن هایی مانند گلکسی S6 و S7 با استفاده از ترکیبی از کلیدهای Home، Power و Volume Up همین کار را انجام می دهند. همانطور که گفتیم ، به جستجوی تلفن خاص و عبارت "boot to بهبود" در Google بپردازید تا مراحل صحیح را طی کنید. پس از رسیدن به منوی بازیابی ، این مراحل در مورد هر تلفن اعمال می شود.

تلفن های جدیدتر که دکمه هوم ندارند ، با استفاده از دکمه Bixby ترکیبی خواهند داشت.


بعد از رسیدن تلفن به منوی بوت - که چیزی شبیه به صفحه نمایش در عکس ما در بالا خواهد بود - شما نمی توانید از صفحه لمسی خود برای کنترل منوی صفحه نمایش خود استفاده کنید.

از کلیدهای میزان صدا خود استفاده کنید تا خط برجسته شده آبی را به پایین "Wipe Cache Partition" در منوی بالا بروید - این یکی از خط زیر خط برجسته آبی در تصویر بالا است. پس از انتخاب "Wipe Cache Partition" ، بر روی دکمه روشن / خاموش روی دستگاه خود ضربه بزنید تا گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس دوباره از کلیدهای Volume استفاده کنید تا "بله" را روی صفحه تأیید انتخاب کنید.

برای تأیید انتخاب خود ، به Power ضربه بزنید و تلفن شما پاک کردن پارتیشن حافظه پنهان را آغاز می کند. با این کار حافظه یا کارت SD شما پاک نمی شود ، بنابراین هر برنامه و عکس در تلفن شما ایمن خواهد بود. پس از اتمام فرآیند ، "صفحه راه‌اندازی مجدد دستگاه" را در صفحه زیر انتخاب کرده و برای تأیید ، به برق ضربه بزنید. درست مثل با راه اندازی مجدد ، چند دقیقه به تلفن بنشینید تا بتواند در فرایندهای اصلی خود بنشیند و راه اندازی مجدد شود ، سپس سعی کنید از تلفن استفاده کنید تا ببینید چه سرعت یا کندی در دست شما است.

تغییر سرعت انیمیشن در تلفن شما
ممکن است تعجب کنید؛ آیا ما فقط در مورد این با پرتاب نوا صحبت نمی کنیم؟ و در حالی که بله ، ما با تغییر سرعت انیمیشن های بالا با استفاده از چیزی مانند Nova Launcher ، ما را مورد توجه قرار داده است ، سرعت انیمیشن قدرت بخش تلفن شما است.

مطمئناً ، سخت افزاری که تلفن شما را تأمین می کند ، چقدر سریع برنامه ها و بازی ها را روی دستگاه شما بارگذاری می کند ، اما تا حدی ، این نرم افزار همچنین تأثیر عمده ای بر تجربه روزانه ما دارد. شرکت هایی مانند گوگل و اپل سیستم عامل های خود را با حس روان بودن و انیمیشن سازی طراحی می کنند تا به خوبی ظاهر شوند ، اما گاهی اوقات استفاده بیش از حد از انیمیشن می تواند باعث شود گوشی شما از آن چیزی که واقعاً احساس کندتر است.


اگر اکنون چند ماه است که متعلق به دستگاه Android خود هستید و از همه انیمیشن ها و زمان انتقال آهسته بین برنامه ها و برنامه های تلفن خود خسته شده اید ، می توانید از گزینه های توسعه دهنده داخل Android برای تغییر سرعت خود استفاده کنید. تلفن.

برای شروع ، به منوی System در تنظیمات خود بروید و "About Phone" را انتخاب کنید. "ساخت شماره" نرم افزار تلفن خود را در داخل فهرست تنظیمات پیدا کنید و روی آن هفت بار ضربه بزنید تا تنظیمات برنامه نویس روی تلفن خود را فعال کنید.

به منوی اصلی داخل تنظیمات برگردید و "سیستم" را دوباره انتخاب کنید. در داخل منوی System ، گزینه جدیدی با عنوان "گزینه های برنامه نویس" ظاهر خواهد شد که دو براکت به عنوان نماد است.

در داخل منوی گزینه های توسعه دهنده ، لیست بزرگی از گزینه های منو را پیدا خواهید کرد ، تقریباً همه آنها را باید تنها بگذارید ، مگر اینکه در زمینه توسعه برنامه های فعال برای Android کار کنید.

تا کنون ، این طولانی ترین منو در منوی تنظیمات در Android است و از گزینه های زیادی پر شده است که اگر دقت نکنید ، می تواند دستگاه شما را کاملاً پیچ کند. به همین دلیل این منو به طور پیش فرض در Android پنهان شده است. با این وجود ، ما به جز پیدا کردن گزینه های صحیح برای دستگاه خود ، کاری در اینجا نداریم. تا زمانی که تنظیمات مقیاس انیمیشن را پیدا نکنید ، از لیست گزینه ها حرکت کنید - آنها در دسته "ترسیم" قرار ندارند یا از نوار جستجو در تنظیمات برای یافتن آن استفاده می کنید.


شما f

در اینجا سه ​​مقیاس انیمیشن وجود دارد: مقیاس انیمیشن پنجره ، مقیاس انیمیشن گذار و مقیاس مدت انیمیشن. هر سه ، به طور پیش فرض ، روی 1x قرار می گیرند ، که تنظیم پیش فرض انیمیشن ها است و به طور کلی تعادل بین شادابی و قابلیت استفاده را نشان می دهد.

با ضربه زدن روی هر یک از این گزینه ها گزینه هایی برای تغییر مقیاس از 1 برابر به چیزی سریعتر یا کندتر نمایش داده می شود. اگر می خواهید انیمیشن ها را بر روی دستگاه خود نگه دارید ، اما می خواهید آنها را سرعت بخشید (توصیه می شود) ، هر سه مقیاس را بر روی 0.5 برابر قرار دهید. اگر می خواهید انیمیشن ها را به کلی حذف کنید ، می توانید هر سه انیمیشن را خاموش کنید.

برای تست سرعت قبل از تصمیم به تغییر ، سعی کنید در خانه ضربه بزنید ، سپس روی نماد برنامه های اخیر ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید. تفاوت سرعت در این انیمیشن ها به راحتی آشکار خواهد شد و به شما ایده می دهد که چگونه هر گزینه دستگاه شما را تغییر می دهد.

گزینه های دیگر ، از 1.5x به 10x ، انیمیشن های دستگاه شما را کند می کنند. این موارد توصیه نمی شوند ، به خصوص هنگامی که به تعداد بالاتر بروید (اگرچه تماشای دستگاه شما با سرعت 10 انیمیشن ، جایی که همه چیز با حرکات آهسته حرکت می کند ، بسیار خنده دار است.

اورکلاک (فقط ریشه)
ما این موضوع را با جزئیات نمی توانیم پوشش دهیم ، اما اگر تلفنی با دسترسی ریشه و یک بوت لودر بدون قفل به وجود آمده باشید ، می توانید از این ویژگی ها برای تغییر کامل قدرت تلفن خود استفاده کنید. اورکلاک کردن فرایند افزایش سرعت ساعت پردازنده شماست ، تا بتوانید از پردازنده خود عملکرد اضافی کسب کنید.

به طور معمول در بازار علاقه مندان به رایانه شخصی به آن اشاره می شود ، اما دستگاه های روتین اندرویدی مدت طولانی است که توانایی افزایش سرعت پردازنده خود را نیز دارند. برخی از ROM های سفارشی امکان اورکلاک را فراهم می کنند ، در حالی که برنامه های شخص ثالث نیز در فروشگاه Play برای افزایش سرعت شما وجود دارد.


اگر هیچ یک از این کلمات برای شما معنی نداشت ، بهتر است این گزینه را تنها بگذارید. صادقانه بگویم ، توصیه نمی کنیم که تلفن شما را بیش از حد اورکلاک کنید ، مگر اینکه کاملاً تصور کنید که در استفاده روزمره شما تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. اورکلاک اضافه نمی کند یک تن افزایش سرعت به پردازنده شما ، و آنچه را که شما با سرعت تشکیل می دهید ، بازده باتری را از دست می دهید (لازم به ذکر نیست ، به احتمال زیاد شما احساس می کنید که دستگاه شما بسیار گرم است).

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کدام کامپیوتر برای طراحان گرافیک مناسب است؟
یک شنبه 1 تير 1399 ساعت 17:42 | بازدید : 311 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

در هنگام انتخاب رایانه شخصی برای طراحی گرافیک ، کلید پیدا کردن سخت افزار مناسب برای برنامه های نرم افزاری خلاق مورد استفاده شماست. شناخت عناصر کلیدی فن آوری به شما کمک می کند تا قطعات و لوازم جانبی داخلی را کم کنید تا به کامپیوتر شما قدرت و انعطاف پذیری لازم را برای تأمین نیازهای خود بدست آورید.
در نظر بگیرید
لپ تاپ های با کارایی بالا به انعطاف پذیری و قدرت به طراحان گرافیک می دهند.

رایانه های رومیزی به عنوان کارگر برای کارهای گرافیکی فشرده مانند ویرایش عکس یا فیلم و ارائه سه بعدی باقی می مانند.

اینتل طیف گسترده ای از گزینه های محاسباتی را برای پاسخگویی به نیازهای خلاقانه شما دارد.

متخصصان و دانشجویان خلاق برای کار طراحی گرافیک به کامپیوتر مناسب نیاز دارند ، خواه در یک پروژه طراحی میان مدت ، ایجاد خبرنامه برای مشاغل کوچک ، یا مدیریت کمپین های بازاریابی شرکتی که شامل طیف وسیعی از تحویل های گرافیکی سنگین است.

وقتی نوبت به انتخاب لپ تاپ برای طراحی یا رومیزی برای طراحی گرافیک می رسد ، گزینه های زیادی دارید. در نظر بگیرید که چگونه از رایانه استفاده خواهید کرد و به چه عملکردی نیاز خواهید داشت. نکته مهم در تهیه سخت افزار مناسب برای برنامه های نرم افزاری است که قصد استفاده از آنها را دارید. ابزارهای طراحی گرافیکی سطح بالا بهترین کار را در رایانه ای انجام می دهند که قدرت و گزینه های کافی برای استفاده از پتانسیل کامل آنها فراهم می کند. در عین حال ، اگر کارهای گرافیکی شما شامل ویرایش عکس زیاد یا انتقال پرونده های بزرگ نباشد ، ممکن است برای انجام کارهای خلاقانه خود به دستگاهی با همان قدرت پردازش ، حافظه و ذخیره سازی نیاز نداشته باشید.

خوشبختانه گزینه های سخت افزاری به منظور پشتیبانی از طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتال بطور چشمگیری گسترش یافته اند که طراحان گرافیک را قادر می سازد مرزها را تحت فشار قرار داده و ایده های خود را راحت تر از همیشه به زندگی بکشند. شما همچنین این روزها هنگام صحبت از سیستم عامل خود انتخاب بیشتری دارید. چندین رایانه مستقر در ویندوز امروز قابلیت های گرافیکی مورد نیاز طراحان حرفه ای و سایر سازندگان را ارائه می دهند و گزینه های بیشتری را با قیمت های پایین تر ارائه می دهند.

لپ تاپ برای طراحی گرافیک

لپ تاپ های طراحی از هر زمان دیگری قدرتمندتر هستند. بسیاری از آنها در حال حاضر دارای سرعت و ظرفیت ذخیره سازی تقریباً رقیب دسک تاپ هستند. شما می توانید کار خود را در هر کجا که هستید ، با خود انجام دهید ، در طول جلسات طرح های ارائه شده روی صفحه را به مشتری خود ارائه دهید و به منابع وصل کنید یا پرونده ها را از راه دور منتقل کنید. صفحه نمایش داخلی با وضوح بالا تا حداکثر 4K Ultra HD جزئیات و وضوح فوق العاده ای را ارائه می دهد.

امروزه بیشتر لپ تاپ ها دارای درایوهای حالت جامد PCIe * (SSD) هستند و در هنگام باز و انتقال پرونده ها سرعت بسیار خوبی دارند.

در حالی که قابلیت حمل مهم است ، اگر لپ تاپ خیلی کوچک باشد ، می تواند به یک مانع تبدیل شود. صفحه شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید کل منطقه کاری خود را ببینید و به راحتی به ابزار مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. امروزه بسیاری از لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش 15 اینچی یا بزرگتر هستند که املاک و مستغلات بصری مورد نیاز شما را بدون به خطر انداختن زیبایی شناسی به شما ارائه می دهند. همچنین می توانید یک رایانه 2 به یک را انتخاب کنید ، که به شما امکان می دهد بین حالت های لپ تاپ و تبلت جابجا شوید تا در حین ارائه عملکرد عالی مورد نیاز برای اجرای ابزارهای خلاقانه کلیدی خود ، بهترین حالت را در فعالیت خود داشته باشید. در حالت رایانه لوحی ، می توانید از طرح قلم برای طراحی طرح خود استفاده کنید و یا در هنگام طوفان مغزی ، مدل هایی را در پرواز ایجاد کنید. حالت تبلت همچنین می تواند راهی عالی برای ارائه کار شما باشد. نشستن در کنار مشتری و کار با طرحواره های خود آسان است ، در بزرگنمایی و اشاره به عناصر مهم ، مکث می کنید.

لپ تاپ های با کارایی بالا قابلیت انعطاف پذیری در هنگام کار ، مسافرت ، مراجعه به مشتری یا فقط در هنگام تغییر مکان را به شما می دهند.

دسک تاپ برای طراحی گرافیک

رایانه های رومیزی برای طراحی گرافیک قدرت پردازش بیشتری و امکان پشتیبانی از صفحه نمایش های بزرگتر را دارند. از آنجا که دسک تاپ ها به طور معمول از حافظه و حافظه بیشتری برخوردار هستند ، از نظر حجم عظیم پرونده که با ویرایش عکس یا ویدئوی بالا همراه هستند ، به خوبی مجهز هستند. امکان اتصال بیش از یک مانیتور به دستگاه دسک تاپ به طراحان این امکان را می دهد که چندین طرح را همزمان مشاهده کنند ، که هنگام کار روی پروژه های پیچیده مفید است.

دسک تاپ ها قدرت بیشتری ، ویژگی های بیشتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر انواع رایانه های شخصی دارند. PCIe * SSD برای طراحی گرافیک می تواند عملکرد را تقویت کند. دسک تاپ های مجهز به SSD های Intel® Optane are برای بارگذاری سریع برنامه ، بوت سریع و مصرف کم مصرف بهینه شده اند. علاوه بر این ، حافظه Intel® Optane in در رایانه های رومیزی ظرفیت ذخیره سازی مگا را فراهم می کند.

رومیزی را می توان با حافظه بیشتر و سایر تنظیمات سفارشی به راحتی ارتقا داد ، در حالی که معمولاً اجزای لپ تاپ برای به روزرسانی یا تغییر آنها مشکل تر است. آنها همچنین درگاه های بیشتری نسبت به لپ تاپ برای دستگاه های جانبی مانند دوربین و میکاپ دارند.

علاوه بر این ، رایانه های رومیزی تمایل دارند که به دلیل اینکه نمی خواهید آنها را بپیچانید ، آنها را درون کیسه ها قرار دهید ، آنها را به داخل حباب های درب بچرخانید یا آنها را رها کنید ، کمتر سایش کنید. آنها همچنین احتمال سرقت کمتری دارند.

دسک تاپ در سبک های مختلفی نیز موجود است. رایانه رومیزی سنتی ، دارای برج و یک مانیتور جداگانه است. یا می توانید یک رایانه همه کاره را تهیه کنید که یک مانیتور و یک کامپیوتر را در یک ترکیب کند. فضای کمتری از t می گیرد

ذخیره سازی کافی می تواند تنگناهایی ایجاد کند که روند پردازش ، ویرایش و سایر کارهای با عملکرد بالا را کند می کند. به عنوان یک طراح ، لزوماً نیازی به ذخیره تمام پرونده های پروژه بزرگ خود در هارد دیسک رایانه اصلی خود ندارید. بسیاری از طراحان از درایوهای سخت خارجی برای صرفه جویی در بخش عمده ای از کار خود استفاده می کنند - غالباً داشتن درایوهای اختصاصی برای هر مشتری ، که نه تنها رایانه های آنها را لاغر و متوسط ​​نگه می دارد بلکه به حفظ چند کاره به روشنی و جداگانه و سازمان یافته کمک می کند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، سرعت پردازش سریعتر و کارتهای گرافیکی حتی طراحان را قادر می سازد درست از یک هارد اکسترنال کار کنند.
لپ تاپ ها معمولاً از SSD ها استفاده می کنند ، که از دوام بیشتری نسبت به HDD ها برخوردار هستند ، اگرچه رایانه های رومیزی نیز می توانند از آن استفاده کنند.
ملاحظات نمایشگر برای طراحان گرافیک از جمله اندازه صفحه ، دقت رنگ و وضوح تصویر بسیار مهم است. وقتی صحبت از لپ تاپ برای طراحی می شود ، اندازه صفحه نمایش بسیار مهم است. به عنوان یک طراح گرافیک ، به یک نمایشگر 15 اینچی یا بزرگتر نیاز دارید تا واقعاً جزئیات کافی برای انجام کارهای خود را ببینید. داشتن فضای کافی روی صفحه نمایش برای نگه داشتن نوار ابزار و صفحه کنترل خود نیز مفید است. اگر نیاز دارید که در چندین برنامه کار کنید و ببینید که در کل چه کاری انجام می دهید ، ممکن است در نظر داشته باشید که یک صفحه نمایش دوم را به لپ تاپ خود وصل کنید یا از یک رایانه رومیزی با صفحه بزرگتر استفاده کنید. داشتن یک صفحه نمایش گسترده در کار با طرح بندی های بزرگ یا نزدیک به مشاهده پرونده های با وضوح بالا کمک می کند.

بیشتر مشتری های شما دارای رنگ های تجاری خواهند بود که برای مطابقت کامل با آنها لازم است. صفحه نمایش شما باید بدون توجه به فضای رنگی که انتخاب کرده اید ، دقت رنگ را برای کارهای دیجیتالی و چاپی ارائه دهد.

شما باید بتوانید اطمینان داشته باشید که رنگی که بر روی صفحه مشاهده می کنید همان چیزی است که هنگام ارسال سندی به چاپگر دریافت خواهید کرد.

از نظر وضوح صفحه نمایش ، یک مانیتور 24 اینچی با پیکسل 1920 10 1080 تعریف کاملی را ارائه می دهد و معمولاً برای نیازهای اولیه کافی است. طراحان حرفه ای - به ویژه افرادی که ویرایش عکس را نیز انجام می دهند - ممکن است به صفحه نمایش با وضوح بالاتر مانند 1440p یا 4K احتیاج داشته باشند.

صرف نظر از اندازه و وضوح ، اتمام مات یا ضد گل می تواند به کاهش خط چشم و حواس پرتی بینایی کمک کند. با این حال ، آنها همچنین کنتراست و نشاط را کاهش می دهند ، که برای دقت در رنگ در طراحی گرافیک ، عکاسی و ویرایش فیلم ضروری است.

پورت ها و اتصال سیم کشی نیز برای کارهای طراحی گرافیک بسیار مهم هستند. هرچه ورودی و خروجی بیشتری داشته باشید ، بارگذاری پرونده ها از درایوهای خارجی و کارتهای SD آسان تر ، اضافه کردن مانیتور دیگر ، اتصال یک تبلت و صفحه کلید یا صفحه کلید ارگونومیک و استفاده از طیف وسیعی از لوازم جانبی دیگر خواهد بود.

فناوری Thunderbolt ™ 3 اتصال سریع ، همه کاره برای طیف وسیعی از لوازم جانبی و دستگاههای ذخیره سازی را فراهم می کند. علاوه بر این ، اتصال Thunderbolt امکان اتصال به شبکه های مشتری و به سرعت انتقال پرونده ها در حین کار در سایت را برای شما آسان تر می کند. در حقیقت ، Thunderbolt حداکثر 8 برابر سریعتر از USB 3.0 است و پهنای باند ویدیویی بیشتری نسبت به HDMI 1.4.1 دارد.

اتصال بی سیم انعطاف پذیری را برای طراحان از هر نقطه به طراحان می دهد. رایانه های شخصی دارای Intel® Wi-Fi 6 (Gig +) پیشرفتی در عملکرد Wi-Fi ، مدیریت ترافیک ، جلوگیری از تداخل و امنیت برای اتصال به بهترین کلاس در کلاس ارائه می دهند. تمام محصولات دارای قابلیت Wi-Fi 6 دارای فناوری های امنیتی WPA3 هستند ، که بطور خاص برای دیدار با سایه های تبلیغاتی امروز طراحی شده اند

اگر غالباً در حال حرکت هستید و یا در حین بازدید از مشتری ، Wi-Fi 6 سرعت ، ظرفیت ، قابلیت مدیریت و امنیت WLAN بهبود یافته ، 4 را برای کمک به افزایش عملکرد کلی گردش کار خود به شما پیشنهاد می کنید - به ویژه هنگامی که صحبت از انتقال فایل های رسانه ای بزرگ و سایر پهنای باند است - فعالیتهای فشرده

قابلیت های صفحه لمسی به شما امکان می دهد هنگام نمایش کار خود به سرعت زوم و خارج شوید ، اما آنها به تمیز کردن منظم نیاز دارند. پاک نگه داشتن صفحه از اثر انگشت و لکه ها بسیار حیاتی است تا شما و مشتری هایتان بتوانید کار شما را به وضوح مشاهده کنید. کمی متفاوت از قابلیت های صفحه لمسی ، کار با قلم به هنگام ایجاد نقاشی به شما احساسی واقعی می بخشد. برای بسیاری از طراحان ، این طرح در هنگام ترسیم ایده ها یا کار بر روی تصاویر ، مهم است.

بهترین ماشین برای کار

طراحان گرافیک اغلب کلاه های زیادی می پوشند و زندگی کاری بسیار پویایی دارند. به همین دلیل ، بسیاری تصمیم به تملک و استفاده از چندین سیستم می دهند. لپ تاپ های با کارایی بالا قابلیت انعطاف پذیری در هنگام کار ، مسافرت ، مراجعه به مشتری یا فقط در هنگام تغییر مکان را به شما می دهند. کارهای فشرده تر مانند رندر سه بعدی یا ویرایش ویدیو می توانند در مطب یا خانه در رایانه رومیزی انجام شوند.

https://www.intel.com/content/www/us/en/tech-tips-and-tricks/creators/best-pcs-for-graphic-design.html

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 74
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :